موازی‌کاری در امر تربیت قرآنی یکی از گرفتاری‌های حوزه آموزش است
کد خبر: 3504441
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸

موازی‌کاری در امر تربیت قرآنی یکی از گرفتاری‌های حوزه آموزش است

گره فعالیت‌های قرآنی:مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی گفت: مراکز متعددی مباحث آموزشی را پی‌گیری می‌کنند، هر چند نیات این مراکز خیرخواهانه است ولی ورود دستگاه‌های متعدد با روش‌های مختلف آموزشی به ویژه در امر تربیت قرآنی و موازی‌کاری بخشی از گرفتاری‌های حوزه آموزش است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، شهریار فولادوند مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی، امروز، 17 خردادماه در اولین جلسه کارگروه توسعه آموزش‌ عمومی قرآن کریم که با حضور اعضای کارگروه و سالار عرفانی‌نسب مشاور معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد گفت: متأسفانه بخشی از گرفتاری ما در حوزه آموزش و تربیت موازی کاری‌هاست.
وی ادامه داد: نه تنها در امر آموزش قرآن بلکه در سایر امور تربیتی و آموزشی نیز وضع به همین منوال است مراکز متعددی  مباحث آموزشی را پی‌گیری می‌کنند، هرچند نیات این مراکز خیرخواهانه است ولی ورود دستگاه‌های متعدد با روش‌های مختلف در امر آموزش و تربیت مانع از تحقق اهداف موردنظر است.
فولادوند با تأکید بر اینکه کار تعلیم و تربیت پیچیدگی‌های خاص خود را دارد تصریح کرد: برای تحقق اهداف و ارائه قرآن به عنوان منشور دین، نیاز به توسعه کاربردی داریم، دستگاه‌های مختلف با نیات خیرخواهانه در این زمینه تلاش می‌کنند اما اینکه با وجود کثرت متولیان هنوز قرآن آنگونه که باید توسعه نیافته است جای نگرانی و دغدغه دارد.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان افزود: باید در توسعه فعالیت‌های قرآنی در کمیسیون‌های مختلف ضمن احترام به سایر متولیان، هم‌افزایی داشته باشم تا بهره‌وری بیشتری از اقدامات دستگاه‌های مختلف به دست آید، کارگروه توسعه آموزش عمومی قرآن که ریاست آن در تهران با وزیر آموزش‌وپرورش است و در استان نیز با مسئولیت اداره‌کل درحال پی گیری است نیاز روشنگری دارد.
وی تصریح کرد: دستگاه‌ها باید بدانند کمیسیون آموزش چه اهدافی دارد و عنوان آموزش عمومی که برای این کارگروه درنظر گرفته شده به چه معنایی است، از یک نظر آموزش عمومی به معنای آموزش‌های قبل از دانشگاه است که با ورود به دانشگاه، آموزش عالی نامیده می‌شود اما از نظر شیوه‌نامه آموزش عمومی به معنای توسعه قرآن در بین آحاد جامعه است که بخشی از آن را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند.
این مقام مسئول اظهار کرد: بنابراین این کارگروه که قرار است زیر نظر آموزش‌و پرورش و با همکاری اعضاء فعالیت کند بسیار دامنه گسترده‌تری را از مخطبان فعلی آموزش‌وپرورش را دربرمی‌گیرد و درواقع ناظر بر سطح عمومی آموزش می‌شود، البته باید درابتدای کار به این وفاق برسیم که حوزه فعالیت این کارگروه در چه حدی است.
فولادوند ادامه داد: برداشتی که برخی از مسئولان از کارگروه توسعه آموزش عمومی قرآن دارند این است که هر دستگاهی کاری که تاکنون انجام می‌داده ادامه دهد و اگر با وفاق توانستیم کارویژه خاصی را تعریف کنیم آن را تصویب و برای پی‌گیری ابلاغ نماییم، ولی به نظر می‌رسد برای اولین جلسه باید در این زمینه و تعیین تکالیف و خط مشی کارگروه شفاف‌سازی انجام شود و بعد از آن وارد کار تخصصی شویم.
captcha