ترانه طواف در حرم رضوی؛ آخرین سروده پدر شعر انقلاب
کد خبر: 3507025
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵

ترانه طواف در حرم رضوی؛ آخرین سروده پدر شعر انقلاب

گروه اجتماعی: پیکر مرحوم حمید سبزواری، پدر شعر انقلاب با حضور جمعی از مسئولان و مردم برای طواف به حرم مطهر رضوی آورده شد تا آخرین سروده این شاعر انقلابی ترانه طوافی باشد بر گرد حریم ثامن‌الحجج(ع).

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، نزدیک بست نواب صفوی بارگاه ثامن‌الحجج(ع) که می‌شوی کودکانی می‌بینی که عکس‌هایی از مرحوم سبزواری در کنار رهبری را به دست دارند، عده‌ای از مردم و مسئولان منتظر پیکر این شاعر انقلابی و خادمان در حال بازکردن بنری از طرف آستان قدس هستند که در آن فقدان این هنرمند را به مقام معظم رهبری تسلیت گفته شده است.
ترانه طواف در حرم؛ آخرین سروده پدر شعر انقلاب
جمعیت پراکنده است، اطراف را که نگاه می‌کنی بچه‌هایی را با کت و شلوار یک دست می‌بینی که هندزفری به گوش ایستاده‌اند، برای رفع کنجکاوی نزدیک می‌شوم تا جویای علت ‌شوم؛ متوجه می‌شوم یکی از سروده‌های مرحوم سبزواری به نام «خمینی ای امام» را قرار است، اجرا کنند.
ترانه طواف در حرم؛ آخرین سروده پدر شعر انقلاب
گویی جمعیت آمده‌ بود تا شعر «خمینی ای امام» را بر پیکر شاعرش بخواند، آری فاتحه‌ای از جنس شعر. امروز، 25 خردادماه جامعه هنری سیاه‌پوش شاعری سپید موی است، کمی پیشتر برای تشییع و طواف شهدای مدافع حرم به این مکان آمده بودیم، در حالی که امروز طواف مجاهد حریم است، آن هم حریم عرصه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی. خادمان حریم رضوی مرتب ایستاده‌اند، یک نفر مشغول حمل دسته گلی بزرگ و دیگری مشغول توزیع عکس پدر شعر انقلاب است، کم کم جمعیت متراکم تر شده و پیکر مرحوم سبزواری از آمبولانس پایین آورده می‌شود و بر روی دوش مردم قرار می‌گیرد.
ترانه طواف در حرم؛ آخرین سروده پدر شعر انقلاب
خانواده مرحوم حمید سبزواری در عقب جمعیت به سمت حرم با صدای «لا اله الا الله» روانه می‌شوند. داخل باب‌السلام که می‌شوی، جمعیت زیادی منتظر هستند و وسط جمعیت کوچه‌ای باز شده برای حمل پیکر، مردم از باب‌السلام وارد صحن آزادی می‌شوند، تابوت را که می‌بینی پرچم سه رنگ ایران روی آن خودنمایی می‌کند.
ترانه طواف در حرم؛ آخرین سروده پدر شعر انقلاب
پیکر برای طواف به داخل روضه منوره برده می‌شود و عکاسان مشغول شکار لحظه‌های این مراسم هستند که شاید بتوانند عکس‌های شاعرانه‌ای از آخرین سروده استاد حمید سبزواری ثبت کنند. چشمه‌ای هنری‌ که بعد از 91 سال خشک شد...
ترانه طواف در حرم؛ آخرین سروده پدر شعر انقلاب
هنوز پیکر از سمت ضریح برنگشته است که یکی از خادمان اعلام برنامه می‌کند و صدای قرائت قرآن به گوش می‌رسد. گوشه‌ای از صحن مطهر آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد مقدس و علیرضا رشیدیان، استاندار مثل بقیه مردم ایستاده و منتظرند که ناگهان پیکر برگردانده و همزمان سرود «خمینی ای امام» به صورت زنده توسط کودکان اجرا و صدای آن‌ها از بلندگوهای صحن آزادی پخش می‌شود.
پس از اتمام سرود توسط  یکی از خادمان خطبه خوانده می‌شود در حالی که دور تادور پیکر این شاعر انقلابی را مردم به شکل دایره‌وار گرفته‌اند. در انتها بعد از اقامه نماز بر پیکر حمید سبزواری توسط آیت‌الله علم‌الهدی قرائت شعری در توصیف حمید سبزواری پایان بخش مراسم است و بدین ترتیب پیکر برای تدفین به سبزوار منتقل می‌شود.
ترانه طواف در حرم؛ آخرین سروده پدر شعر انقلاب
یادآور می‌شود، در  این مراسم طواف حمید سبزواری این شاعر انقلابی کشورمان که امروز 25 خردادماه در حرم مطهر برگزار شد، جمعی از مردم و مسئولان از جمله سیدسعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، سیدصولت مرتضوی، شهردار مشهد، وحید جلیلی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری مشهد، عابدین عابدی‌مقدم، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی،‌ محسن نصرپور، مدیرکل صدا وسیمای خراسان رضوی و ... شرکت داشتند.
captcha