اولین یادبود امیر منصوری در جلسه قرآنی صمیمی + صوت و عکس
کد خبر: 3528793
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹

اولین یادبود امیر منصوری در جلسه قرآنی صمیمی + صوت و عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: جلسه قرآن امین پویا، قاری بین المللی، شب گذشته 17 شهریور، با حضور قاریان ممتاز و بین المللی و اهل قرآن، برای یادبود قاری جوان ممتاز و خوشخوان، امیر منصوری برگزار شد.

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، جلسه قرآن امین پویا، قاری بین المللی، شب گذشته 17 شهریور، با حضور قاریان ممتاز و بین المللی و اهل قرآن، برای یادبود قاری جوان ممتاز و خوشخوان، امیر منصوری برگزار شد.

اولین یادبود امیر منصوری در جلسه قرآنی صمیمی+صوت و عکس

ارسال خبر فوت دوستان و هم جلسه‌ای های قرآن بسیار سخت است؛ کسانی که ساعتها کنارشان، پای رحل نشستم. یادم نمی‌رود که در جلسات قرآن، چه استادش بین المللی بود، چه ممتاز بود و یا اصلا عنوانی نداشت، خاضعانه شرکت می‌کردی و تلاوتی ناب ارائه می‌دادی. از صبح، تصاویرت را در جلسات قرآنی ورق زدم و به چند تصویر اخیر برخورد کردم، در جلسه محمدرضا پورزرگری، که در آن جلسه، قاریان نوجوانی از نیشابور آمده بودند و تلاوت های تقلیدی ارائه می‌دادند و چه زیبا تشویقشان می‎‌کردی؛ و یا در جلسه نفحات القرآن، که در اواخر ماه مبارک رمضان حضور پیدا کردی و تلاوتی ماندگار از خود برجا گذاشتی و یا تصویرت در افتتاحیه جلسه قرآن امین پویا که 13 سال در این جلسه شرکت کرده بودی و این آخرین تصویرت بود؛ اما آخرین تصویرت، با بقیه تصاویر فرق عمده ای داشت، انگار همین دیروز بود که در جلسه محسن امیری نفر اول مسابقات جشنواره تلاوت های مجلسی شدی و به مرحله فینال راه پیدا کردی، آنقدر زیبا تلاوت کردی که عکاس را هم به وجد آوردی تا چنین لحظه ای را ثبت کند.

جلسه قرآن شب گذشته امین پویا، به یادبود قاری جوان ممتاز و خوشخوان، اختصاص داشت. در ابتدای این جلسه نورانی و صمیمی، اعضای نوجوان، به ارائه تلاوت های تقلیدی از اساتید و قدمای مصری پرداختند و امین پویا، با وجود، حال نامساعد به دلیل فقدان از دست دادن امیر منصوری، نفس به نفس با شاگردان خود تمرین می‌کرد و نکات صوت و لحنی آنها را متذکر می‌شد.

اولین یادبود امیر منصوری در جلسه قرآنی صمیمی+صوت و عکس

سپس قبل از اذان مغرب و عشاء، امین پویا دقایقی درباره امیر منصوری صحبت کرد و گفت: انسان در این دنیا، تک تک عزیزانش را از دست می‌دهد و چاره ای هم جز شکر و صبر ندارد. ان شاء الله خدا به خانواده اش صبر و اجر دهد. این قاری بین المللی با اشاره به اینکه یک ماه دیگر، قرار بود دختر امیر منصوری به دنیا بیاید گفت: این اتفاقات برای من و شما تذکر است تا ضمیرمان بیدار شود و قدر یکدیگر را بدانیم و تا فرصت داریم، خوبی کنیم و سپس این شعر را خواند: «این قافله عمر عجب می‌گذرد، دریاب دمی که با طرب میگذرد»

اولین یادبود امیر منصوری در جلسه قرآنی صمیمی+صوت و عکس

پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، محمد موسی زاده و سید عباس حسینی آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کردند و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفتند. در ادامه هادی ایزدپناهی که سال گذشته در همین ایام، هم‌سفری های خود را در حادثه منا از دست داده بود و حالا هم‌جلسه ای خود را از دست داده است، با اشاره به حدیث شریف امام رضا(ع) که فرموده است «هر زمان خواستید به چیزی گریه کنید، به مصیبت اباعبدالله الحسین(ع) گریه کنید»،  چند بیت در سوگ امام حسین(ع) خواند و سپس بهنام حجتی ذکر مصیبت و روضه خوانی برای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را انجام داد.

اولین یادبود امیر منصوری در جلسه قرآنی صمیمی+صوت و عکس

در ادامه امین پویا با اشاره به اینکه امشب، نوبت تلاوت امیر بود گفت: ثواب تلاوت های امشب را به روح امیر منصوری هدیه می‌کنیم. همچنین خاطره استقبال از خادم این جلسه قرآن را بیان کرد و گفت: حاج ایرج که سال گذشته از حج آمده بود، امیر منصوری هم ساعت 2 نصفه شب، برای استقبال به فرودگاه آمده بود و همراه یکدیگر به جلسه قرآن آمدیم و صبحانه خوردیم. این قاری بین المللی، در ادامه به خصلت های رفیق خوب اشاره کرد و ابراز کرد: رفیق به دردبخور برای هم باشیم، از آن دسته رفقایی نباشیم که فقط در خوشی ها با هم هستند. در حضور و غیاب رفیقتان از وی دفاع کنید.

اولین یادبود امیر منصوری در جلسه قرآنی صمیمی+صوت و عکس

سپس امین پویا، صحبتی از محمدرضا پورزرگری، قاری بین المللی را بیان کرد که پورزرگری، از دست دادن امیر منصوری را سخت تر از دست دادن برادر خود در جبهه ها اطلاق کرده بود. امین پویا در ادامه گفت: بارها این شعر را خوانده ام که «گرچه قرآن را مرتب خوانده‌ایم، از قلم نقش مرکب خوانده ایم» کسی که قرآن را زیبا تلاوت می‌کند، باید به اخلاق و رفتارش نگاه کنید، اگر رفتارش قرآنی بود، بدانید که از قرآن تاثیر گرفته است. امیر منصوری هم معرفت داشت، هم باحال و با صفا بود، هم قاری بود.

اولین یادبود امیر منصوری در جلسه قرآنی صمیمی+صوت و عکس

این قاری بین المللی در ادامه گفت: یک موقع هایی به جلسه قرآن نمی‌آمد و زمانی که دلیلش را ازش پرسیدم ، می‌گفت از بعضی مستمعین، انرژی منفی می‌گیرم. دو سه سال، هیچ جلسه قرآنی نرفت؛ بخاطر اینکه بعضی ها در جلسات می‌نشینند پشت سر قاری اشکال می‌گیرند. امیرالمومنین(ع) فرموده است، اگر نماز می‌خوانید، فکر کنید که آخرین نماز عمرتان است. هر دفعه همدیگر را می‌بینید فکر کنید، آخرین دیدارتان با برادر مسلمانتان است.

حسن ختام این مراسم یادبود، تلاوت سیدمهدی تاجزاده، قاری بین‌المللی بود که قبل از تلاوت، یادی از افتتاحیه جلسه قرآن خود کرد که در آن جلسه، امیر منصوری تلاوت زیبایی کرده بود، به گونه ای که این قاری بین المللی، هر هفته چشم به راهش بود تا در جلسه قرآن حضور یابد. سپس آیاتی از سوره مبارکه الرحمن را تلاوت کرد و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت.

اولین یادبود امیر منصوری در جلسه قرآنی صمیمی+صوت و عکس

در پایان، داوود جعفری دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت: پیامبر(ص) فرموده است: اگر کسی برای آموزش قرآن وارد جلسه شود، روی بال ملائک می‌نشیند. قرآن کلمه به کلمه اش زنده است و وقتی قاری تلاوت می‌کند تبدیل به شکل زنده می‌شود و اگر قاری، عاشقانه و با اخلاص تلاوت کرده باشد، در آخرت، قرآن دست گیری می‌کند. سپس همه اعضای جلسه، دست هایشان را به یکدیگر دادند و سوره مبارکه حمد را جمع خوانی کردند و ثوابش را نثار روح امیر منصوری کردند.

اولین یادبود امیر منصوری در جلسه قرآنی صمیمی+صوت و عکس

در آخر، محمد کاکاوند، قاری ممتاز، دعای ختم جلسه را خواند و برای امیر منصوری طلب رحمت کرد.

یادآور می‌شود، مراسم تشييع پيكر این قارى بااخلاق پنجشنبه 18 شهریور، ساعت ٩ به نشانی تهران، خيابان خاوران، خيابان نفيس، مقابل مسجد امام رضا(عليه السلام) برگزار می‌شود.

همچنین، مراسم ختم این قاری خوشخوان، روز جمعه 19 شهریور، از ساعت 17 الی 19 در مسجد فوق الذکر برگزار خواهد شد.

 در پایان تلاوت سید مهدی تاجزاده ارائه می‌شود.

کد

دریافت

مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۱۹ - ۰۱:۱۷
0
0
امیر جان خیلی زود رفتی دلمون برات تنگ میشه
captcha