گزارشی از حال و هوای جلسه آموزشی «امین پویا» و حضور دو چهره قرآنی + صوت و عکس
کد خبر: 3532150
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸

گزارشی از حال و هوای جلسه آموزشی «امین پویا» و حضور دو چهره قرآنی + صوت و عکس

گروه فعالیت های قرآنی: جلسه قرآن امین پویا، قاری بین‌المللی، شب گذشته با حضور حمیدرضا احمدی‌وفا و وحید نظریان و جمعی از قاریان نوجوان و جوان، حال و هوای ویژه‌ای داشت.

امین پویا

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن امین پویا، قاری بین المللی، شب گذشته 31 شهریور ماه، با حضور حمیدرضا احمدی وفا و وحید نظریان و قاریان و حافظان ممتاز از ساعت 20 الی 24 در خیابان ولیعصر(عج)، ۱۰۰ متر بالاتر از خیابان امام خمینی(ره)، جنب خانه عکاسی پارسی، پلاک ۱۰۸۳ برگزار شد.

در ابتدای این جلسه صمیمی، قاریان نوجوان و جوان به ارائه تلاوت‌های تقلیدی از اساتید و قدمای مصری پرداختند و امین پویا، نفس به نفس، نکات صوت و لحنی و تجویدی آنها را متذکر شد.

این قاری بین‌المللی در تحلیل تلاوت یکی از اعضا گفت: زیاد اوج خواندن، یک ناتوانی و ضعف در قاری است. تکیه بر اوج خواندن، نشان‌دهنده این است که قاری از نظر لحنی، فقیر است. اوج در تلاوت قرآن کریم، باید بجا استفاده شود.

جدیدترین تلاوت حمیدرضا احمدی وفا و وحید نظریان+صوت و عکس

همچنین، امین پویا در تحلیل تلاوت یکی از مقلدان استاد منشاوی که به توصیه امین پویا در حال تقلید از چند تلاوت کامل یوسف است گفت: تلاوت بسیار زیبایی بود، برای اینکه تلاوت منشاوی گرم‌تر خوانده شود، به مکمل چند تلاوت کامل یوسف نیاز دارد و قاری بعد از تقلید از کامل یوسف، منشاوی را راحت‌تر می‌خواند.

یکی دیگر از قاریانی که به تلاوت کلام الله مجید پرداخت، مصطفی صفری، قاری نوجوان بود که در حضور وحید نظریان به ارائه تلاوت تقلیدی از مصطفی اسماعیل پرداخت. امین پویا پس از تلاوت این قاری نوجوان گفت: تلاوت بسیار زیبا و با تسلطی را شنیدیم. بعلت اینکه، ایشان در سن بلوغ هستند، توصیه می‌کنم که فشار زیادی به صوت خود نیاورند.

امین پویا در ادامه ضمن خیر مقدم به وحید نظریان از اولین تلاوتی که در سال 1376 از این قاری ممتاز کرمانشاهی شنیده بود، یادی کرد و گفت: نعینع، قاری مصری گفته بود که وحید نظریان را برای تلاوت با ما جایی نفرستید، چون مردم به تلاوت ما گوش نمی‌دهند و اعتبار ما زیر سوال می‌رود.

پویا همچنین اشاره کرد: تلاوت ایشان به کنار، اخلاق و رفتار بسیار دوست داشتنی ایشان زبان زد خاص و عام است.

امین پویا در تحلیل تلاوت یکی از قاریان جوان که به تقلید از شحات انور تلاوت کرد گفت: تلاوت زمانی زیباست که تمام آیتم‌های مختلف را دارا باشد. یکی از محاسن تقلید، این است که شما بتوانید یک ساعت قرآن تلاوت کنید و مردم خسته نشوند. تقلید، به قاری، وقف و ابتدای مناسب یاد می‌دهد. اگر محمود شحات پیشرفت کرده است، بخاطر اینست که تمام تلاوت‌های پدرش را کار کرده است و الان سبک نویی را بوجود آورده است.

این قاری بین‌المللی در ادامه تذکری درباره وصل صدق الله به آیه پایانی تلاوت داد و گفت: به یاد داشته باشید که هیچ وقت، استثناها را قانون، نباید کرد. مثلا شحات در مجموع تلاوت‌هایش، فقط یک مرتبه صدق الله را با آیه آخر گفته است. اینکه صدق الله، جدا از آیه آخر تلاوت شود به متانت تلاوت، نزدیک‌تر است.

همچنین، امین پویا به حمیدرضا احمدی وفا، قاری بین‌المللی که به تازگی از کربلای معلی آمده بود، خیرمقدم و زیارت قبول گفت و احمدی وفا، خاطره‌ای از این سفر معنوی تعریف کرد که در روز عرفه همراه با مهدی عادلی، قاری بین‌المللی بعد از دعای عرفه در صحن اباعبدالله الحسین(ع) به تلاوت پرداختیم و با استقبال پرشور زائران مواجه شدیم.

سپس وحید نظریان، آیاتی از سوره‌های مبارکه قصص، حاقه، حمد را تلاوت کرد که با تشویق بسیار حاضران در جلسه همراه بود. حسن ختام این جلسه قرآن صمیمی، تلاوت حمیدرضا احمدی وفا بود که آیاتی از سوره‌های انسان و حمد را تلاوت کرد و مورد تشویق امین پویا و حاضران در جلسه قرار گرفت.

جدیدترین تلاوت حمیدرضا احمدی وفا و وحید نظریان+صوت و عکس

در پایان این جلسه قرآن، علی عشرتی، قاری قرآن و مداح اهل بیت(ع) به مدیحه‌سرایی پرداخت و سپس پذیرایی صورت گرفت.

در پایان تلاوت حمیدرضااحمدی وفا و وحید نظریان ارائه می‌شود.

حمیدرضا احمدی وفا

کد

دریافت

وحید نظریان

کد

دریافت

جلسه امین پویا قاری بین المللی جلسه امین پویا قاری بین المللی حمیدرضا احمدی وفا و وحید نظریان جلسه امین پویا قاری بین المللی جلسه امین پویا قاری بین المللی حمیدرضا احمدی وفا و وحید نظریان حمیدرضا احمدی وفا و وحید نظریان وحید نظریان جلسه امین پویا قاری بین المللی

مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۰۴ - ۱۳:۱۹
0
0
با حضور علاقمندان در این جلسات آموزشی اشکالاتی که دارند برطرف می‌شود
captcha