سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی بار دیگر دادگاهی می‌شود
کد خبر: 3537592
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵

سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی بار دیگر دادگاهی می‌شود

گروه بین‌الملل: «گیرت وایلدرز»، سیاستمدار افراط‌گرا و اسلام‌ستیز هلندی بار دیگر به دلیل سخنان توأم با نژادپرستی و نفرت‌پراکنی محاکمه می‌شود.

سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی بار دیگر دادگاهی می‌شود
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، دادگاهی در لاهه با اعلام این موضوع افزود که وی به دلیل مواضع توأم با بیگانه‌ستیزی محاکمه خواهد شد و قاضی «هندریک استین‌هوئیز»، سخنان وکیل وایلدرز در دفاع از وی را رد کرد. 
این سیاستمدار هلندی که پیش‌تر اظهارات ضد اسلامی‌اش واکنش‌های فراوانی را به دنبال داشت، به دلیل سخنانی در سال 2014 در برنامه‌ زنده تلویزیونی که خواستار حضور تعداد کمتری از مغربی‌ها در هلند شده بود، دادگاهی می‌شود. 
قاضی اعلام کرده است که از 31 اکتبر روند رسیدگی به این اتهام آغاز می‌شود.  
قرار است، در ماه مارس در هلند انتخابات برگزار شود و حمایت از حزب راست‌گرای افراطی آزادی به رهبری ویلدرز با حزب محافظه‌کار حاکم به رهبری «مارک روته» نخست‌وزیر این کشور برابری می‌کند. 
وایلدر در پی نمایش فیلم ضد اسلامی فتنه  که در سال 2008 پخش شد، مشهور شد. پخش این فیلم واکنش‌های زیادی را در میان مسلمانان برانگیخت.
گیرت وایلدرز، رهبر حزب راست‌گرای افراطی «آزادی» هلند که به اتخاذ مواضع ضداسلامی شهرت دارد، در تلاش است با اظهاراتی تحریک‌آمیز، آراء‌ تندروها و اسلام‌ستیزان این کشور را برای انتخابات پارلمانی هلند در مارس ۲۰۱۷ میلادی(اسفندماه ۹۵) کسب کند.
وی که پیش از این وعده داده بود که در صورت انتخاب او به‌عنوان نخست‌وزیر هلند، مساجد را تعطیل و قرآن را ممنوع خواهد کرد، این باره وعده داد که تمامی نسخه‌های قرآن را از منازل مسلمانان گردآوری و مصادره خواهد کرد.
گیرت وایلدرز که سابقه اهانت به قرآن و پیامبر اسلام(ص) را در کارنامه خود دارد، همچنین اعلام کرد که اگر سال آتی میلادی به عنوان نخست‌وزیر هلند انتخاب شود، تمامی مدارس اسلامی و مراکز پناهندگی را تعطیل و زنان مسلمان را نیز از داشتن حجاب در ملأ عام منع خواهد کرد.
captcha