سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی امروز محاکمه می‌شود
کد خبر: 3542179
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹

سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی امروز محاکمه می‌شود

گروه بین‌الملل: گیرت وایلدرز، سیاتمدار اسلام‌ستیز هلندی امروز، 10 آبان ماه، به خاطر ترویج نفرت علیه اقلیت‌های این کشور محاکمه می‌شود.

سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی امروز محاکمه می‌شود

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه «Daily Sabah»، محاکمه وایلدرز که سابقه اهانت به مسلمانان، قرآن کریم و اقلیت‌های هلندی را در پرونده دارد، در حالی برگزار می‌شود که انتخابات پارلمانی هلند در پیش‌ است.

البته وایلدرز اعلام کرده که در جایگاه حاضر نخواهد شد. وی با ادعای اینکه این یک «محاکمه سیاسی» است از همکاری با دادگاه آمستردام سر باز زده و وکلایش را برای دفاع فرستاده است.

سه قاضی مسئول رسیدگی به پرونده وایلدرز 53 ساله به اتهام اهانت به گروه‌های نژادی و ترویج نفرت علیه اقلیت‌ها به‌ویژه مراکشی‌تبارهای مقیم هلند، هستند.

این محاکمه بر سخنان وایلدرز در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال 2014 علیه اقلیت‌ها و اخراج آن‌ها از هلند تمرکز خواهد داشت.

وایلدرز و وکلایش با بیان اینکه این پرونده یک محاکمه سیاسی است، اتهامات را رد می‌کنند.

قاضیان این پرونده، اوایل ماه جاری اعلام کردند که محاکمه وایلدرز باید ادامه یابد زیرا گرچه سیاستمداران مجال زیادی برای آزادی بیان دارد، باید از ایجاد دشمنی با بیان چنین سخنانی جلوگیری کنند.

اگر وایلدرز مجرم شناخته شود، ممکن است به دو سال حبس و یا جریمه‌ای بالغ بر 20 هزار یورو محکوم شود البته صاحب‌نظران می‌گویند که احتمال در نظر گرفتن این مجازات‌ها برای وایلدرز کم است و ممکن است او به جریمه‌ای کمتر یا ارائه خدمات اجتماعی محکوم شود.

captcha