تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) موجب مصونیت از انحراف‌ها می‌شود
کد خبر: 3540507
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵

تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) موجب مصونیت از انحراف‌ها می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری برتر یزدی گفت: اگر ما بخواهیم در عصر آخر الزمان از گزند آسیب‌ها، بلاها و انحراف‌ها مصون باشیم راهی به جز تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) نداریم.

حامد سلطانی، نخبه قرآنی یزدی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد اظهار کرد: سی و نهمین دوره مسابقات با حضور نخبگان کشوری و برگزیدگان مسابقات مرحله استانی در گیلان برگزار شد.
وی ادامه داد: این مسابقات معتبرترین مسابقات قرآن کشور است که هم سطح شرکت کننده و هم سطح داوری بسیار بالاست و امسال نیز در رشته اذان 30 نفر شرکت کردند که بنده به عنوان نماینده استان یزد رتبه دوم را در این دوره از مسابقات کسب کردم.
سلطانی در پاسخ به نحوه اجرای مسابقات نسبت به سال‌های گذشته گفت: امسال نتایج مسابقات بلافاصله اعلام نمی‌شد و فقط در اختتامیه نفرات اول تا پنجم معرفی شدند و بقیه شرکت کنندگان برای اطلاع از نمره کسب شده، پس از مراسم اختتامیه باید اقدام می‌نمودند که این شیوه پسندیده نیست.
موذن برتر کشوری گفت: بنده همزمان با آیین اختتامیه، عازم تهران بودم و با عنایت به اینکه احتمال می‌دادم جزو نفرات برتر باشم با اصرار از کادر فنی مسابقات برای اعلام برگزیده بودنم یا عدم آن تقاضا کردم ولی متاسفانه همکاری صورت نگرفت.
دارنده رتبه دوم کشور در رشته اذان سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در گیلان افزود: زمانی که به فرودگاه تهران رسیدیم به بنده اطلاع دادند رتبه دوم اذان کشور را کسب کردم که متاسفانه برای تجلیل حضور نداشتم و این امکان از بنده به عنوان نماینده استان یزد سلب شد.
این استاد قرآنی در پاسخ به اینکه به چه دلیل یزد در رشته حفظ چند سالیست موفق به کسب رتبه نشده گفت: در استان یزد طی چند سال گذشته تمرکز بر روی قرائت و ترتیل بوده و به حمدالله در این رشته ها درخشش زیادی داشته ایم از جمله کسب رتبه برتر شهید دانش در مسابقات بین المللی، حاج مهدی شایق رتبه برتر مسابقات تونس و.. ولی متاسفانه به رشته حفظ کمتر توجه شده است.
سلطانی با اشاره به اینکه در این رشته در استان یا کلاس تخصصی نداریم یا بدون اطلاع رسانی گسترده کلاس هایی برگزار می شود افزود: جامعه قرآنی و مسئولان استان یزد باید در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر تربیت یک میلیون حافظ قرآن کریم، در رشته حفظ هم مانند رشته‌های قرائت و ترتیل تلاش بیشتری در استان داشته باشند.
سلطانی افزود: سال‌هاست مفتخرم در جلسه قرآن امام جعفرصادق (ع) در شاهدیه، گردفرامرز سه شنبه شب‌ها به جوانان و نوجوانان آموزش قرائت قرآن بدهم که محمدعلی سلطانی، حافظ روشندل یزدی نیز از افتخارات این جلسه است که تاکنون توانسته 8 جزء قرآن را حفظ کند و در استان رتبه‌های برتر و همچنین در مسابقات جامعه القرآن کشور نیز رتبه برتر را کسب کند.
وی ادامه داد: واقعیت تلخ این است که قرآن هنوز در جامعه ما یک امر عمومی نشده است، همه به قرآن عشق می‏‌ورزند و احترام می‌گذارند اما عده کمی همواره آن را تلاوت و عده کمتری در آن تدبر می‌‏کنند، ما باید قبول کنیم که ملت ما در نیم قرن پیش از پیروزی انقلاب، که واقعاً مدت کمی نیست، روز به روز از قرآن فاصله گرفته و دور شده است و امروز نیز کمتر در قرآن تدبر میکنیم و مانوس با آن هستیم. 
سلطانی گفت: علوم قرآن باید منجر به عمل به قرآن شود، هرچه هستیم، در هر رشته‌ای فعالیت داریم اگر عامل به قرآن باشیم موفق خواهیم بود و باید در این راستا گام برداریم و به فرموده رهبر معظم انقلاب، ما تلاوت برجسته قرآن را در این کشور دنبال می‌کنیم، برای این که اُنس با قرآن و تلاوت قرآن در بین مردم عمومیت پیدا کند وباید با قرآن اُنس پیدا کنید.
این قاری قرآن یزدی همچنین افزود: باید در جامعه ما کاری بشود که برای قاریان قرآن منبر بگذاریم و همچنان که الان وعاظ منبر می‏روند، قاریان قرآن هم منبر بروند و مثلاً نیم ساعت قرآن بخوانند و مردم آن زلال کلام الهی را مستقیم از او بشوند و همچنین قاریان و حافظان را تکریم کنیم ولی اکنون ما قرآن کریم را فقط مقدمه سخنرانی قرار داده‌‏ایم و احترام زیادی برای اهل قرآن که به تعبیر روایت، اهل خدا و خاصان درگاه ربوبی هستند قائل نیستیم.
سلطانی افزود: اگر ما بخواهیم در عصر آخر الزمان از گزند آسیب ها، بلاها و انحراف ها مصون باشیم راهی به جز تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) نداریم و توصیه دوستانه بنده به خانواده های یزدی این است که از کودکی فرزندان خود را با جلسات قرآن و هیات های مذهبی آشنا کنند و در جلسات شرکت کنند که ان شاالله در آینده این جوان به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، جوانی انقلابی خواهد بود و خواهد توانست زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) باشد.
یادآور می‌شود کسب رتبه اول رشته دعا خوانی در سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری اوقاف، رتبه دوم اذان کشور در مسابقات سراسری رسانه ملی و رتبه دوم رشته مداحی دانشجویان سراسر کشور، از دیگر افتخارات حامد سلطانی در مسابقات کشوری است.
captcha