اختتامیه مسابقات سراسری همخوانی و دعاخوانی بانوان برگزار شد + اسامی برگزیدگان
کد خبر: 3540508
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱

اختتامیه مسابقات سراسری همخوانی و دعاخوانی بانوان برگزار شد + اسامی برگزیدگان

گروه فعالیت‌های قرآنی: آیین اختتامیه بخش بانوان سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن در رشته‌های معارف، همسرایی و همخوانی قرآن، دعاخوانی با تجلیل از برترین ‌ها در زیباکنار رشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، عصر امروز، 3 آبان آیین اختتامیه بخش بانوان سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف در رشته های معارف، همسرایی و همخوانی قرآن کریم، دعاخوانی در سالن جام جم مجتمع زیباکنار برگزار شد.

در مسابقات معارف 20 متسابق، 8 گروه در رشته همسرایی و همخوانی قرآنی، 28 متسابق در رشته دعاخوانی شرکت کردند.

در ابتدای مراسم پس از اجرای سرود ملی، آیاتی از کلام الله مجید توسط استاد محمود لطفی نیا، قاری و داوری بین المللی از خطه گیلان قرائت شد. همچنین در ادامه کلیپ قرائت از استاد مرحوم محمدتقی مروت پخش شد.

سپس تماس تلفنی با سیدمحسن موسوی بلده از شاگرادن مرحوم استاد محمدتقی مروت، برقرار شد، وی افزود: انشاالله متسابقین در همه مراحل همواره موفق باشند و از این مسابقات و فعالیتهای قرآنی کمال استفاده را ببرند.

موسوی بلده گفت: استاد بزرگوارم بنیانگذار نهضت نوین تلاوت قرآن در ایران بود که این تعبیری از استاد مصری مسلط به زبان ادبیات عرب بود، است، این استاد مصری اذعان داشت «نهضت جدید تلاوت در ایران توسط استاد مروت شروع شد».

وی بیان کرد: سعادت زندگی من این بود که شاگردی در محضر ایشان نصیبم شد، من از زمانی که ایشان 18 ساله بودند و با اینکه استادی نداشتند، نزد این استاد بزگوار کسب علم می کردم.

موسوی بلده ادامه داد: مرحوم مروت زیرنظر استاد فانی قرائت را سنتی فرا می گرفتند ولی خود بنیانگذار سبک نوین قرائت قرآن بودند؛ در برهه ای که انقلاب بود و ایشان در مسابقات مالزی رتبه آوردند، از ایشان پرسیدم «شما بعنوان استاد ایرانی در مالزی قرائت کردید وقتی از شما در خصوص استادتان سوال پرسیدند، چرا شما استاد مولایی را بعنوان استاد خود معرفی کردید؟ در حالیکه استادی نداشتید! استاد بزرگوارم پاسخ داد « این حرکت نوپای تلاوت در کشور ما به یک بزرگتر نیاز دارد و این بزرگتر کسی جز ایشان نیست!» این موضوع بیانگر شخصیت ایشان است.

وی در پایان این تماس تلفنی گفت: انشاالله دعای متسابقان سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن نصیب روح مرحوم استاد مروت شود.

رشته معارف

راضیه محمدی از کرمان

زهرا صلاحی از تهران

تقوا داوودی از تهران

راضیه لشگری از فارس

زهرا محمدی از اصفهان



رشته دعاخوانی

سیده وحیده بحرالعلوم از خراسان رضوی

فاطمه خادمیان از مرکزی

فاطمه راغب از یزد

فائزه دمقی از  استان قم

شهناز رضازاده از خراسان شمالی


رشته همخوانی و همسرایی قرآن کریم

«مشکات» از فارس

«بشرا» از تهران

«نسیم رحمت» از مازندران 

«انسیه الحورا» از اصفهان

«صهبا» از تهران

در پایان اعلام برگزیدگان با توجه به اینکه نفرات برگزیده به ترتیب از رتبه پنجم به اول قرائت و تجلیل می‌شدند، وقتی نوبت به گروه «مشکات» رتبه اول رشته  همخوانی و همسرایی قرآن رسید، برق سالن جام جم قطع شد و با توجه به اینکه آیین اختتامیه به انتها رسیده بود، این افراد  فقط توانستند با دریافت جوایز به جایگاه خود برگردند.

گفتنی است، در این مراسم از خانواده شهدای مدافع حرم شهید امیررضا علیزاده از رودسر، شهید محمدحسین عطری از رشت و شهید حبیب روحی از خمام تجلیل شد.

با توجه به اینکه از عصر امروز شرایط جوی بدی در منطقه زیباکنار حاکم است و شاهد بارش باد و باران شدید هستیم و حتی یکی از درختان این مجموعه براثر شدت وزش باد و باران شکسته شد، اما آیین اختتامیه با حضور خوب علاقمندان برگزار شد. 
captcha