نفس وجود خبرگزاری قرآن اقدامی نکوست/ به‌دنبال معرفت‌افزایی باشید
کد خبر: 3544392
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
وزیر دادگستری در غرفه ایکنا:

نفس وجود خبرگزاری قرآن اقدامی نکوست/ به‌دنبال معرفت‌افزایی باشید

گروه سیاسی: وزیر دادگستری با حضور در غرفه ایکنا مستقر در بیست‌و‌دومین نمایشگاه مطبوعات، از فعالیت‌های این خبرگزاری در فضای رسانه‌ای کشور تجلیل کرد و گفت: وجود خبرگزاری قرآن فی‌نفسه به معنای توسعه فرهنگ قرآنی بوده که این حرکت، بسیار نکو و پسندیده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والسملمین مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری امروز، 18 آبان‌ماه در جریان بازدید از بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات در غرفه ایکنا حضور یافت.

وزیر دادگستری در این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به ضرورت ترویج و گسترش مفاهیم قرآنی در جهت ارتقای اخلاق در جامعه اظهار کرد: قرآن به معرفت دعوت می‌کند و اساس دعوت انبیاء نیز معرفت و آگاهی‌بخشی است و بر همین اساس باید خبرگزاری قرآنی اساس کار خود را بر معرفت‌افزایی در جامعه قرار دهد.

وی ادامه داد: اگر جامعه آگاه و با معرفت شود، به هدایت، رشد و رستگاری نزدیک‌تر می‌شود.

پورمحمدی با بیان اینکه دعوت انبیاء و قرآن برای هدایت و رستگاری جامعه است، گفت: خبرگزاری قرآن نیز باید به روشنگری، هدایت و معرفت‌افزایی توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وزیر دادگستری با تجلیل از فعالیت‌های ایکنا در فضای رسانه‌ای کشور گفت: وجود خبرگزاری قرآن فی‌نفسه به معنای توسعه فرهنگ قرآنی بوده که این حرکت، بسیار نکو و پسندیده است.

بنابراین گزارش حجت‌الاسلام پورمحمدی پیش از بازدید از نمایشگاه مطبوعات، در نشستی خبری حضور یافت و در سخنانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی از ظرفیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، اظهار کرد: بیان تحلیل‌ها، دیدگا‌ه‌ها، مطالبات، جهت‌گیری‌ها و خواسته‌های از سوی رسانه‌ها و مطبوعات این قدرت نرم‌افزاری را ایجاد کرده و هر چه به جلوتر می‌رویم قدرت نرم و تحولات تأثیرگذار آن بیشتر می‌شود.

وزیر دادگستری افزود: امروز دیگر کسی نمی‌‌تواند بگوید آزادی بیان و اطلاع‌رسانی نیست چرا که دیگر هیچ خبری پنهان نمی‌ماند و هیچ‌کس حرفش در گلو قفل نمی‌شود و کسی حرف ناگفته‌ای ندارد اما این موارد نیز نیاز به سامان‌دهی و نظم‌دهی دارد.

وی با بیان اینکه طی روزهای گذشته مواضع متفاوتی روبرو شده‌ایم، گفت: در فضای باز رسانه‌ای چنین وضعیتی پیش می‌آید که لازم است انتقادها را تحمل کنیم و جواب‌ها را بشنویم و جواب بدهیم و از این فضا استقبال کنیم؛ فضای نقد و نقدپذیری و بیان نقد منصفانه و خیرخواهانه برای جامعه مفید است هرچند تلخ باشد اما آن را در جهت رشد و توسعه آزادی بیان و توسعه آزادی مثبت ارزیابی می‌کنم.

پورمحمدی تصریح کرد: البته باید این مطلب مورد توجه قرار گیرد که آزادی بیان و ابراز عقیده باید بر اساس ضوابط قانونی باشد و باید به قانون احترام گذاشته شود و به عنوان مبنا قرار گیرد.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: در کشور موضوعی مهم‌تر از انتخابات نیست که در این رابطه رسانه‌ها و فضای مجازی یکی از مهم‌ترین نقش‌ها و تأثیرگذاری‌ها را دارند که در این رابطه نقص‌هایی وجود دارد که برای رفع آن نیاز به قانونگذاری داریم.

وزیر دادگستری با بیان اینکه فضای اقتصادی نیز فضای مهمی در کشور است، گفت: تبلیغات گسترده‌ای در فضای اقتصادی صورت می‌گیرد که در دولت برای این فضا نیز به دنبال ارائه راهکاری هستیم که در این رابطه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال تهیه لایحه‌ای به منظور تبلیغ کالاها در رسانه‌هاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر اخیر رئیس قوه قضائیه و حضور وزیر دادگستری در این سفر گفت: ‌پیش از این بین ایران و عراق 4 توافق‌نامه در زمینه‌های مختلف امضا شده بود؛ در این سفر تفاهم‌نامه‌های همکاری بین طرفین امضا شد که مربوط به مباحث آموزشی، پژوهشی، حقوق بشر و تبادل اطلاعات و اسناد بود.

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود فساد اداری و مالی را زمینه‌ساز نفوذ دشمنان عنوان کرد و افزود: هر چه فساد اداری و مالی در کشور بیشتر باشد، طمع دشمنان نیز بیشتر می‌شود؛ زمینه‌های طراحی نقشه از سوی دشمن فسادهای مالی و اداری است و زمینه‌سازان این طراحی‌ها مفسدان اداری و مالی هستند.

وی با بیان اینکه راه درمان فساد در این حوزه‌ها انضباط، قانون و رعایت آن است، اظهار کرد: اگر این مسئله رعایت نشود زندان و بگیر و ببند نمی‌تواند راهکار مناسبی باشد هرچند مسکن است اما درمان اصلی نیست.

پورمحمدی تصریح کرد: در دولت تمام تلاش برای اصلاح زیرساخت‌ها صورت گرفت اما این مسئله زمان‌بر است.

وی با اشاره به افشای فسادهای مالی مختلف از سوی رسانه‌ها گفت: بخشی از این اعداد و ارقام بدون پشتوانه و تحقیق است و در رقابت‌های سیاسی و جناحی مطرح می‌شود اما به هر حال فضای جامعه را ملتهب می‌کند.

وزیر دادگستری با بیان اینکه فسادهای بزرگ را کنترل کردیم، گفت: آنچه مردم با آن روبرو هستند فسادهای کوچک است که نمی‌توانیم بگوییم توانسته‌ایم با آنها مقابله کنیم؛ فسادهای بزرگ در رسانه‌ها مطرح می‌شود اما مردم در زندگی خود با فسادهای کوچک روبرو می‌شوند که مبارزه با آن نیاز به راهکار متفاوتی دارد.

captcha