یک‌هفته تلاش بی‌وقفه و کسب رتبه برتر نمایشگاه مطبوعات
کد خبر: 3545285
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
غرفه ایکنا در نمایشگاه مطبوعات/

یک‌هفته تلاش بی‌وقفه و کسب رتبه برتر نمایشگاه مطبوعات

گروه جامعه: غرفه ایکنا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، هفته‌ای پرکار را پشت سر گذاشت و میزبان شخصیت‌های مختلفی از مسئولان دولتی، نمایندگان مجلس، هنرمندان و نویسندگان و جامعه قرآنی بود و در نهایت به عنوان غرفه برتر بخش دین و اندیشه شناخته شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات از روز جمعه 14 آبان تا 21 آبان در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد و غرفه ایکنا نیز در این ایام در نمایشگاه برپا بود.
غرفه این خبرگزاری از روز اول به طور جدی به فعالیت پرداخت و میزبان شخصیت‌هایی از طیف‌های مختلف کشور بود؛ روز نخست این دوره از نمایشگاه به دلیل برگزاری مراسم افتتاحیه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور با تأخیر آغاز شد.
غرفه ایکنا در روز دوم نمایشگاه، میزبان شخصیت‌های مختلفی بود که اولین مهمان، رحیم خاکی، قاری مراسم افتتاحیه این دوره از نمایشگاه بود. همچنین مرتضی سلیمی، سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود دعایی، سرپرست مؤسسه مطبوعاتی اطلاعات، رضا رفیع، طنزپرداز، تیمسار ملایری، فرمانده آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران، عطاءالله حکیمی، سیدحسن حسینی شاهرودی، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس دهم، احسان علمی، مدیر شبکه عربی هدهد در این روز دیدگاه‌های خود را با خبرنگاران ما در میان گذاشتند.
میرجلال‌الدین کزاری، استاد سرشناس ادبیات فارسی، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مازنی، جمشید کرمانچی، مسئول درمان معاونت درمانی وزیر بهداشت، ایرج حریرچی، قائم مقام وزارت بهداشت، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، مرتضی غرقی، خبرنگار واحد مرکزی خبر و کارشناس رسانه، پیرحسین کولیوند، رئیس اورژانس کشور، حجت‌الاسلام سیدمجتبی اوصیا، مدیرکل پژوهشی جامعة المصطفی(ص)، مصطفی اشتری، مؤلف و پژوهشگر، غلامحسین زمان‌آبادی، معاون حمل و نقل شهرداری تهران، یعقوب‌زاده، رئیس مرکز گردشگری جهاد دانشگاهی، ابوالفضل جلیلی، کارگردان سینما، علی وقف‌چی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس و ... دیگر مهمانان غرفه ایکنا در روز دوم نمایشگاه مطبوعات بودند.

ارسال نشود//تلاش‌‌های بی‌وقفه یک‌هفته‌ای و کسب غرفه برتر نمایشگاه مطبوعات

غرفه این خبرگزاری در روز دوم نمایشگاه مطبوعات، روز پرکاری را پشت سر گذاشت و از جمله معاون حقوقی رئیس‌جمهور، وزیر اطلاعات، تعدادی از نمایندگان مجلس و جامعه سیاسی کشور، در این غرفه حضور پیدا کردند. در این روز، علاوه بر حضور مسئولان دو نشست با عنوان «پارادوکس رسانه و اخلاق»، با حضور حسین افخمی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و همچنین کارگاه آموزشی «رسانه قرآنی، ماهیت، رسالت» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا زائری، مدیر موسسه فرهنگی سرچشمه در این غرفه برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین زائری، مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه، در کارگاه آموزشی «رسانه قرآنی؛ ماهیت، رسالت» بر لزوم رعایت خط قرمزها توسط خبرنگار قرآنی تأکید کرد. مدیر مسئول نشریه خیمه در این کارگاه آموزشی با تعریف رسانه قرآنی گفت: اولین ویژگی و شاخصه رسانه قرآنی این است که مضمون آن برگرفته از قرآن به طور مستقیم باشد. اولین تعریفی که از رسانه قرآنی به ذهن می‌رسد این که هر مجله، روزنامه، شبکه تلویزیونی، پایگاه خبری که موضوع آن قرآن و دین است را شامل می‌شود.
همزمان با برگزاری این کارگاه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات، مهمان غرفه ایکنا بود که بر لزوم رعایت اخلاق در عرصه رسانه و اهمیت این موضوع تأکید کرد.
همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در روز سوم نمایشگاه مطبوعات با حضور در جمع خبرنگاران ما، به بحث و تبادل نظر پرداختند که از جمله مسعود پزشکیان، عضو هیئت‌رئیسه مجلس، درباره راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی و اهمیت همکاری دولت و مجلس نکاتی را بیان کرد.

ارسال نشود//تلاش‌‌های بی‌وقفه یک‌هفته‌ای و کسب غرفه برتر نمایشگاه مطبوعات

احمد انارکی محمدی، نماینده رفسنجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز، اقدام و عمل مجلس در زمینه اقتصاد مقاومتی، همکاری دولت و مجلس و نقش و اهمیت رسانه‌ها در عرصه اجتماعی را مورد تأکید قرار داد.
امیر خجسته، رئیس کمیسیون سیاست داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه همدان و فامنین، محمدرضا تابش، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، محمدرضا منصوری، نماینده ساوه و زرندیه و عضو کمیسون صنایع و معادن مجلس، محمدجواد جمالی نوبندگانی، عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس، محمدعلی وکیلی، عضو هیئت‎رئیسه مجلس شورای اسلامی، بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون امید مجلس، فرهاد تجری، رئیس کمیسیون اصل ۹۰  و شهاب‌الدین بی‌مقدار، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، دیگر نمایندگان حاضر در این غرفه در روز دوم نمایشگاه مطبوعات بودند.
محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده راور و کرمان نیز در لحظات پایانی نمایشگاه با حضور در غرفه برنامه‎های مجلس برای اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا را تشریح کرد.
مجید امرایی، مدیر سرای روزنامه‌نگاران ایران و کارگردان تئاتر، سیدمسعود اطیابی، کارگردان سینما نیز در این روز دیدگاه‌های خود درباره هنر دینی و انتظارات خود از وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی را بیان کردند.
در این روز همچنین حجت‌الاسلام مجید انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهور که همراه با حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این غرفه حضور پیدا کرده بود، تفاوت‌های حقوق بشر اسلامی و حقوق بشر غربی را مورد شرح و بررسی قرار داد و بر ضرورت مطالعه تطبیقی در این زمینه تأکید کرد.

ارسال نشود//تلاش‌‌های بی‌وقفه یک‌هفته‌ای و کسب غرفه برتر نمایشگاه مطبوعات

سعید صادقی، عکاس دفاع مقدس، محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت، محمد میرزابیگی، حجت‌الاسلام سیداحمد هاشمی‌نژاد، مشاور امور ایثارگران رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار مرتضی طلایی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر، عبدالله ناصری، استاد تاریخ دانشگاه الزهرا(س)، سیدمحمدهادی رضوی، سرمایه‌گذار سریال شبکه خانگی شهرزاد، آیت‌الله گنابادی، حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، مهدی فیض، امیرحسین ولی‌وند، آجودان مخصوص ریاست‌جمهوری، بهمن نامور مطلق، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، آیت‌الله سيدعباس حسینی قائم‌مقامی، مدیر سابق مرکز اسلامی هامبورگ، کلانترزاده، رئیس اداره اطلاع‌رسانی و ارتباطات آستان قدس حضرت معصومه(س)، و محمود خدادوست، مدیرکل دفتر طب سنتی و اسلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دیگر مهمانان غرفه ایکنا در روز سوم بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات بودند.
روز چهارم غرفه این خبرگزاری در نمایشگاه مطبوعات با حضور سه وزیر کابینه دولت یازدهم یعنی وزرای دفاع، ارشاد و اقتصاد در غرفه ایکنا و همچنین حضور حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی همرا بود.
سردار جعفری، رئیس بسیج مساجد کشور، اولین مهمان غرفه ایکنا در روز چهارم بود. وی بر همکاری با این خبرگزاری در جهت اشاعه فعالیت‌های قرآنی در جامعه تأکید کرد. جبار آذین، منتقد و کارشناس سینما نیز لزوم توجه بیشتر به سینمای دینی را مورد تأکید قرار داد.
علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی و علی اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان، دو تن از استاندارانی بودند که در این روز به این غرفه ایکنا سر زدند.

ارسال نشود//تلاش‌‌های بی‌وقفه یک‌هفته‌ای و کسب غرفه برتر نمایشگاه مطبوعات

حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی که همزمان با چهارمین روز از نمایشگاه مطبوعات، برای بازدید حضور پیدا کرده بود، ضمن بازدید از رسانه‌های جهاد دانشگاهی، در غرفه ایکنا حضور پیدا کرد. رئیس جهاد دانشگاهی در این بازدید، گفت‌وگویی با خبرنگار ما داشت که در بخشی از آن بر این نکته تأکید کرد که کیفی‌سازی برنامه‌های فرهنگی در دستور کار این نهاد انقلابی قرار دارد.
وی همچنین تأکید کرد: کلیه برنامه‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های آموزشی، ‌پژوهشی و فرهنگی براساس تفکر و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی تنظیم شده است. طیبی در بخش دیگری از این گفت‌وگو اشاره‌ای هم به ۴ رسانه جهاد دانشگاهی داشت و هدف اصلی این رسانه‌ها را ترویج و گسترش فرهنگ و معارف اسلامی عنوان کرد.
سه تن از اعضای کابینه یازدهم یعنی علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی، سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این روز مهمان غرفه ایکنا در نمایشگاه بیست و دوم مطبوعات بودند.

ارسال نشود//تلاش‌‌های بی‌وقفه یک‌هفته‌ای و کسب غرفه برتر نمایشگاه مطبوعات
تعدادی از نمایندگان کنونی و سابق مجلس شورای اسلامی نیز همزمان با چهارمین روز از برگزاری نمایشگاه مطبوعات، دیدگاه‌های خود را با خبرنگاران ما در میان گذاشتند. بیژن نوباوه به بحث درباره اخلاق در رسانه پرداخت. معصومه آقاپور علیشاهی، توضیحاتی درباره نامه اعضای دو کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس به وزیر اقتصاد درباره وام قرض‌الحسنه ازدواج ارائه داد، احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس، به بحث درباره نقش رسانه‌ها در کاهش تنش‌های منطقه‌ای پرداخت و غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و علی اکبر کریمی، نماینده اراک و عضو کمیسیون اقتصادی، مباحثی را درباره طرح مجلس برای اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا مطرح کردند.
پرویز فتاح، وزیر سابق نیرو و رئیس کنونی کمیته امداد امام خمینی(ره)، علیرضا زالی، رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی کشور، اکبر خاکساری هرندی، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن کریم، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی واعظ جوادی، مدیر مؤسسه اسرا، دریادار حبیب سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پیروز مجتهدزاده و مهدی مطهرنیا، کارشناسان مسائل سیاسی نیز در این روز دیدگاه‌های خود در مسائل مختلف را مطرح کردند.
عبدالرضا عزیزی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، علیرضا محجوب، نماینده مجلس و دبیرکل خانه کارگر، قاسم جعفری، نماینده سابق مجلس، محمدرضا پوینده، مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای اسلامی تاریخی و فرهنگی، محمدرضا شفیعی، تهیه‌کننده و عباس محبوب، بازیگر سینما، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن رهامی، علی فرامرزی، نقاش، امین‌الله رشیدی، خواننده، آقا محمدی، مدیرعامل راه آهن سراسری، جمعی از علمای اهل تسنن، سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عباس سلیمی، خادم القرآن، سیدحسین موسوی بلده، قاری قرآن، علی همتی، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی، محسن بندپی، رئیس کل سازمان بهزیستی، دیگر مهمانان غرفه ایکنا در روز چهارم نمایشگاه مطبوعات بودند.
در روز پنجم بیست‌و‌دومین نمایشگاه مطبوعات، شاهد حضور پررنگ جامعه قرآنی کشور در غرفه این خبرگزاری بود. فعالیت در این روز با حضور بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه، آغاز شد که مباحثی را حول محور برگزاری مراسم اربعین مطرح کرد.

ارسال نشود//تلاش‌‌های بی‌وقفه یک‌هفته‌ای و کسب غرفه برتر نمایشگاه مطبوعات
رحیم قربانی، مسئول قرآن و عترت سازمان بسیج در مورد ناهنجاری‌های جامعه اسلامی و زهرا سعیدی، عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، موضوعاتی از جمله جلسات فراکسیون قرآن و عترت، عملکرد مجلس در حوزه اقتصاد مقاومتی و موضوع اصلاح قانون بانکداری اسلامی را مطرح کرد.
مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن کریم، محمدحسین قربانی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، رحیم زارع، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی، حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی ارشاد، مهدی شفیعی، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد، علی‌اصغر خسروی و امیرحسین شفیعی، دو تن از هنرمندان دینی کشور، نیز در این روز دیدگاه‌های خود در مسائل مختلف از جمله در موضوعات دینی و قرآنی را مطرح کردند.

ارسال نشود//تلاش‌‌های بی‌وقفه یک‌هفته‌ای و کسب غرفه برتر نمایشگاه مطبوعات
حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری، در بازدید از غرفه این خبرگزاری با اشاره به ضرورت ترویج و گسترش مفاهیم قرآنی در جهت ارتقای اخلاق در جامعه اظهار کرد: قرآن به معرفت دعوت می‌کند و اساس دعوت انبیاء نیز معرفت و آگاهی‌بخشی است و بر همین اساس باید خبرگزاری قرآنی اساس کار خود را بر معرفت‌افزایی در جامعه قرار دهد.
در روز پنجم نمایشگاه مطبوعات سعید پورعلی، معاون و جمعی از مدیران فرهنگی جهاد دانشگاهی در غرفه این خبرگزاری حضور پیدا کردند. محمدرضا عارف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در جریان بازدید خود در مورد ضرورت فعالیت رسانه‌های دینی و قرآنی در راستای ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه و نیز توجه مجلس به فعالیت‌های قرآنی، نکاتی را مطرح کرد.

ارسال نشود//تلاش‌‌های بی‌وقفه یک‌هفته‌ای و کسب غرفه برتر نمایشگاه مطبوعات

عزت‌الله مهرآوران، پیشکسوت تئاتر، پیمان شریعتی، مدیر تئاتر شهر، احمد نجفی، بازیگر سینما و تلویزیون، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، سیدمهدی صادقی، استاندار قم، علی اکبر پورفتح‌الله، رئیس سازمان انتقال خون، سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی، معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید، مرادخانی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین شاهمرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی، رئیس جوانان سازمان هلال احمر، همسر شهید علیمحمدی از شهدای هسته‌ای، آیت‌الله علیرضا اعرافی، رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان، معاون محتوای آموزشی وزارت آموزش و پرورش، یوسف طاهری، مداح اهل بیت(ع)، حسین جابری انصاری، معاون عربی آفریقای وزارت خارجه، اسدالله قره‌خانی، نماینده علی‌آباد کتول در مجلس، حسن کامران، نماینده سابق مجلس، عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، رضا بنفشه‌خواه، بازیگر سینما و تلویزیون، مجید اخشابی، خواننده سرشناس کشور و طريقت منفرد، وزير اسبق بهداشت، دیگر مهمانان غرفه ایکنا در روز پنجم نمایشگاه مطبوعات بودند.

ارسال نشود//تلاش‌‌های بی‌وقفه یک‌هفته‌ای و کسب غرفه برتر نمایشگاه مطبوعات

همچنین در ساعت پایانی پنجمین روز نمایشگاه، خلیل موحد و عامری‌فر، دو عضو شورای اسلامی شهر مشهد، در غرفه خبرگزاری حضور یافتند و درباره مشهد ۲۰۱۷ مطالبی را بیان کردند.
غرفه ایکنا در روز ششم نمایشگاه مطبوعات شاهد حضور پررنگ نمایندگان مجلس و هنرمندان بود روز ششم با حضور همزمان، سیدشهاب‌الدین چاوشی، معاونی سیاسی استاندار تهران و عیسی فرهادی، فرماندار تهران همراه بود که سیاست‌های انتخابات ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب معظم انقلاب و نقش رسانه‌های دینی در جامعه را مورد بررسی قرار دادند.
این روز اما روز حضور پررنگ نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود. سلمان خدادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس به بررسی راه‌کارهای تحقق سیاست‌های خانواده پرداخت و نقش مجلس در اقتصاد مقاومتی و تحقق بانکداری اسلامی نیز محور سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین سیدناصر موسوی‌لارگانی، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس بود.
غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به بحث درباره عملکرد مجلس در عرصه اقتصاد مقاومتی پرداخت و علی نوبخت، رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس نیز موضوع قرآن و سلامت را محور مباحث خود قرار داد. سیدتقی کبیری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز به بحث درباره وضعیت تسهیلات قرض‌الحسنه در نظام بانکی پرداخت.
مشکلات وام ازدواج و راهکارهای تحقق سیاست‌های جمعیت، محور مباحث دو تن از نمایندگان پیشین مجلس یعنی ابوذر ندیمی و زهره الهیان بود. محمد مهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز مطالبی را درباره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان بیان کرد.

ارسال نشود//تلاش‌‌های بی‌وقفه یک‌هفته‌ای و کسب غرفه برتر نمایشگاه مطبوعات
علی مطهری، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی به بحث درباره اهمیت تعامل و ارتباطات دولت و مجلس پرداخت و محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی نیز به بررسی نقش رسانه‌ها در اخلاقی کردن فضای جامعه پرداخت. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نیز مطالبی را در زمینه اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی مطرح کرد.
در این روز همچنین تعدای از هنرمندان و بازیگران سینما و تلویزیون با حضور در غرفه ایکنا، دیدگاه‌های خود در مورد مسائل دینی و قرآنی در عرصه هنری را بیان کردند و از جمله مهران رجبی، بازیگر سینما و تلویزیون، حسین محب اهری، بازیگر،، علی مولایی، بازیگر، لادن مستوفی، بازیگر، وحید موسائیان، کارگردان، مجید توکلی، کارگردان، علی درستکار، مجری، استاد هادی، نقاش، پورنگ، سردبیر بانی‌فیلم و شفیع آقامحمدیان، کارگردان، دیگر هنرمندانی بودند که در این روز در غرفه این خبرگزاری حضور پیدا کرده و به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.
محمدزاده، مدیر شبکه قرآن، دو تن از اعضای شورای شهر مشهد، علی اصغر عنابستانی، مشاور عالی شهردار مشهد، احمد لیالی، قاری قرآن و تهیه کننده برنامه‌های قرآنی، مجتبی شاکری، عضو شورای شهر تهران، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه، بهروز کمالوندی، سخنگو و معاون بین‌الملل سازمان انرژی اتمی، امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس ایران، محمودی، مدیرکل محیط زیست استان تهران، قره‌یاضی، رئیس امور اشتغال سازمان برنامه و بودجه، داود آبادی فراهانی، معاون فرهنگی وزیر بهداشت و حجت‌الاسلام والمسلمین موسی قربانی، معاون سابق دیوان عدالت اداری و نماینده مجلس ششم، در این روز به بیان دیدگاه‌های خود در گفت‌وگو با خبرنگاران ما پرداختند.

ارسال نشود//تلاش‌‌های بی‌وقفه یک‌هفته‌ای و کسب غرفه برتر نمایشگاه مطبوعات
براساس این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عسکری، مشاور پارلمانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسن خسروپناه، رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، احمدی، دبیرکل سازمان هلال احمر، محمدحسین بازگیر، مدیرکل سازمان محیط زیست شهر تهران، سعید شیرکوند، معاون اسبق وزیر اقتصاد، مسئول راهیان نور کشور، حسن قشقاوی، سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه، مهندس محسن مهرعلیزاده، شعردوست، سفیر سابق ایران در تاجیکستان، صفاری، استاد دانشگاه تهران، مجتبی سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، آزاده، مدیرکل ایثارگران شهرداری تهران، رئیس سازمان کتابخانه‌های عمومی کشور، فیروزآبادی، عضو شورای عالی فضای مجازی، عبداللهی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، سیدمرتضی موسویان، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدصادق افراسیابی، دبیرکل همایش ملی سواد رسانه‌ای، ابراهیم برزگر، استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی، حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی، علیزاده، معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و محمدرضا مروجی، رئیس هیئت‌مدیره بانک ملل دیگر مهمانان غرفه ایکنا در روز ششم بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات بودند.

ارسال نشود//تلاش‌‌های بی‌وقفه یک‌هفته‌ای و کسب غرفه برتر نمایشگاه مطبوعات

در روز هفتم نمایشگاه مطبوعات در این غرفه، بخش عمده‌ای از فعالیت مسئولان در راستای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی تشریح شد. هفتمین روز فعالیت این غرفه در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با حضور سیدحسین هاشمی، استاندار تهران همراه شد که مطالبی را درباره خدمات استانداری تهران به زائران اربعین حسینی مطرح کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی محلاتی، معاون رئیس‌جمهور، نماینده ولی فقیه و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و عبدالعلی علی‌عسکری، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، دو تن دیگر از مهمانانی بودند که به تجلیل از عملکرد ایکنا پرداختند.
محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، دیگر مهمان این روز بود که موضوع صنعت حلال را محور بحث خود قرار داد و گفت: تمام محصولات تولیدی کشور، محصولات حلال است اما قصد داریم این محصولات را برای بازارهای خارج از کشور ضابطه‌مند کنیم.
در این روز همچنین تعدادی از نمایندگان کنونی و سابق مجلس شورای اسلامی، از جمله عباس گودرزی، نماینده بروجرد در خانه ملت، الیاس حضرتی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، همایون هاشمی، نماینده میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب و حسین گروسی، عضو سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس، به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.
محمدرضا مروارید، استاندار ایلام وسیدسلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور و حمیدرضاگودرزی، مدیر اجرایی و سخنگوی ستاد مرکزی اربعین به بیان نکاتی درباره اقدامات وزارت کشور و استانداری ایلام در راستای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی پرداختند.
ارسال نشود//تلاش‌‌های بی‌وقفه یک‌هفته‌ای و کسب غرفه برتر نمایشگاه مطبوعات
آیت‌الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری، امیر عبدالحسینی، معاون فرهنگی، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، سیدمحمد هاشمی‌نژاد، مدیرعامل بنیاد هابیلیان، عبدالحسین مختاباد، خواننده و عضو شورای شهر بود، فریدون شهبازیان، آهنگساز، سیدیاسر موحدی‌فر، مدیرعامل بنیاد فردوسی، اسماعیل امینی، شاعر آئینی، علیرضا عاقل‌زاده، مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، سیدمحمد حسینی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایزدی، قائم مقام شبکه قرآن، محمدرضا کشتگر، مسئول دارالقرآن نزاجا، سیدعلی سرابی، رئیس شورای عالی قرآن و دبیر کمیته فنی ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان نیز مطالب و دیدگاه‌های خود در امور مختلف را با خبرنگاران ما در میان گذاشتند.
براساس این گزارش، حسن غفوری فرد، سیاستمدار و عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه، بهروز خدارحمی، دبیر کل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری، حسینی، مدیرعامل خبرگزاری ابنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن سبحانی‌نیا، نماینده سابق مجلس، حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی، مدیر خانه Eb، احمدی، مدیر روابط‌عمومی خانه مداحان، کیهان ملکی، بازیگر، حسین نوش‌آ‌بادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مصطفی رحماندوست، محمدعلی ساربان، بازیگر تئاتر و تلویزیون، ابهری، جامعه‌شناس، علیرضا دهقان، استاد ارتباطات دانشگاه تهران، ابراهیم نکو، نماینده سابق مجلس، حجت‌الاسلام والمسلمین نوچمنی، دبیر جبهه حامیان ولایت و صابر خراسانی، بازیگر، دیگر مهمانان غرفه ایکنا در روز هفتم نمایشگاه مطبوعات بودند.
غرفه این خبرگزاری در روز هشتم و پایانی بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات، تحت تأثیر فضای کلی حاکم بر نمایشگاه و مراسم اختتامیه، روز کم‌کارتری بود. فعالیت در این روز با حضور جهانبخش محبی‌نیا، نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس آغاز شد که به بحث درباره نقش مجلس در تحقق اقتصاد مقاومتی پرداخت و نمره ۷ را برای عملکرد مجلس در این زمینه در نظر گرفت.
علی دیواندری، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی نیز به بحث درباره وضعیت نقشه راه بانکداری اسلامی در این پژوهشکده پرداخت و گفت: به‌زودی این نقشه راه که مورد تأکید ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی است، تقدیم بانک مرکزی خواهد شد.

ارسال نشود//تلاش‌‌های بی‌وقفه یک‌هفته‌ای و کسب غرفه برتر نمایشگاه مطبوعات

محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس‌جمهور که در روز پایانی برای حضور در مراسم اختتامیه بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات حضور پیدا کرده بود، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف نمایشگاه، در غرفه ایکنا حضور پیدا کرده و از خدمات این خبرگزاری تقدیر کرد.
فریدون همتی، استاندار قزوین، علی اصغر فانی، وزیر سابق آموزش و پرورش، محمدحسین قدیری ابیانه، کارشناس مسائل سیاسی، جمشید جعفرپور، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، حبیب کاشانی، عضو شورای شهر تهران، مجید رضائیان، استاد ارتباطات دانشگاه تهران، محمد کاظمی، نماینده مردم ملایر، سازیی، رهبر ارکستر، رئیس پلیس آگاهی کشور و رئیس انجمن اقتصاد شهری ایران، دیگر مهمانان غرفه ایکنا در روز پایانی نمایشگاه مطبوعات بودند.
در حاشیه روز پایانی این دوره از نمایشگاه، مراسم قرعه‌کشی مسابقه «مصداق ایثار در رسانه» با حضور بهزاد تیمورپور، رئیس فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی، حمیدصابرفرزام، مدیرعامل و مصطفی آجرلو، معاون خبرگزاری بین‌المللی قرآن در بیست در غرفه ایکنا برگزار شد.

ارسال نشود//تلاش‌‌های بی‌وقفه یک‌هفته‌ای و کسب غرفه برتر نمایشگاه مطبوعات

مسابقه «مصداق ایثار در رسانه» طی روزهای ۱۴ تا ۲۱ آبان‌ماه به همت کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ برگزار شد که ۱۶۸ نفر از حاضران در نمایشگاه نظرات خود را در برد مسابقه نگاشتند و در این میان آقایان، میرشهاب الدین قوامی، سیدمحمد نمازی، بهمن حروفی ابراهیمی، ابوالحسن پالار و مهدی صفری به عنوان نفرات برتر شناخته شدند.
به هر یک از برگزیدگان مبلغ یک میلیون ریال از سوی فرهنگسرای رسانه اهدا خواهد شد.
نکته قابل ذکر دیگر اینکه، طی روزهای برپایی نمایشگاه، تعدادی از شخصیت‎های خارجی به ویژه از اصحاب رسانه نیز مهمان غرفه ایکنا شدند و درباره موضوعات مختلف در حوزه بین‌الملل با خبرنگاران این خبرگزاری به گفت‎وگو نشستند؛ از جمله این شخصیت‎های می توان به محمد صالح صدقیان مدیر روزنامه الحیات، محمد سلیمان ابونصیره مدیر شبکه ماهواره ای فلسطین الیوم،  السید مرتضی السندی رئیس جریان اسلامی الوفاء، محدی علی الحکیم  رئیس خبرگزاری النخیل و احمد البحرانی نماینده شبکه عربی زبان الرشید اشاره کرده که به ترتیب در روزهای دوم، چهارم و پنجم بیست دومین نمایشگاه مطبوعات مهمان ایکنا بودند.
یادآور می‌شود، بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات، از روز جمعه ۱۴ آبان‌ماه آغاز شد و عصر روز جمعه ۲۱ آبان‌ماه 95 به کار خود پایان داد و در مراسم اختتامیه این دوره از نمایشگاه مطبوعات، غرفه ایکنا مشترکا با غرفه شفقنا به عنوان غرفه‌های برتر در بخش دین و اندیشه معرفی شدند.
captcha