برگزیدگان کتاب سال «اسلام و ایران در حوزه روس‌زبان» معرفی می‌شوند
کد خبر: 3546498
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
آذرماه؛

برگزیدگان کتاب سال «اسلام و ایران در حوزه روس‌زبان» معرفی می‌شوند

گروه بین‌الملل: آثار برتر و نفرات برگزیده نخستین جایزه کتاب سال «اسلام و ایران در حوزه روس‌زبان» 11 آذرماه سال جاری در کتابخانه ادبیات خارجی مسکو معرفی شده و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

معرفی برگزیدگان جایزه کتاب «اسلام و ایران در حوزه روس‌زبان»
به گزارش خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،  نخستین جایزه کتاب سال «اسلام و ایران در حوزه روس‌زبان» با همكاری رایزنی فرهنگی كشورمان در فدراسیون روسیه، دبیرخانه جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، مؤسسه خانه کتاب ایران، بنیاد بین‌المللی ایران‌شناسی ـ مسکو، بنیاد مطالعات اسلامی ـ مسکو، انستیتو اطلاعات علوم اجتماعی آکادمی علوم فدراسیون روسیه، انستیتو شرق‌شناسی آکادمی علوم فدراسیون روسیه، مهرماه امسال فعالیت خود را آغاز كرد.
 این جایزه با هدف شناسایی و معرفی آثار علمی ارزشمند در دو رشته مطالعات اسلامی و ایرانی در سه بخش تألیف، ترجمه و تصحیح در منطقه روس‌زبان با تقسیم‌بندی موضوعات برگزار می‌شود.
یک گروه از برجسته‌ترین اسلام‌شناسان روسیه با سرپرستی پرزوروف، اسلام‌شناس شهیر و عضو آکادمی علوم روسیه داوری آثار اسلام‌شناسی و یک گروه از برجسته‌ترین ایران‌شناسان روسیه با سرپرستی میخاییل ناومکین، عضو آکادمی علوم روسیه ارزیابی و داوری آثار واصله به دبیرخانه را به عهده دارند.
موضوعات در رشته مطالعات اسلامی شامل معارف اسلامی، تاریخ اسلام، پیامبر اسلام، رجال، اخلاق، علوم قرآنی، حدیث، ترجمه متون اسلامی، قرآن‌پژوهی و تفسیر، فقه و حقوق، علم کلام و فلسفه می‌شود.
همچنین، در رشته مطالعات ایرانی نیز موضوعات این جایزه شامل زبان و زبان‌شناسی ایرانی، مردم‌شناسی، تاریخ علم در ایران، شعر و ادب فارسی، تاریخ ایران، هنر و معماری ایرانی، تاریخ و تمدن ایران باستان، ترجمه آثار اندیشمندان ایرانی و مطالعات ایران امروز خواهد بود.
بنابر اعلام این خبر، آثار برتر و نفرات برگزیده طی مراسمی که به همین مناسبت، روز پنجشنبه، 11 آذرماه سال جاری همزمان با نمایشگاه کتاب «نان فیکشن» با حضور مقامات علمی و فرهنگی ایران و روسیه در کتابخانه ادبیات خارجی (رودامینو) مسکو برگزار می‌شود، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت و برگزیدگان آن به دبیرخانه جایزه جهانی کتاب ایران و اسلام در تهران معرفی خواهند شد.
captcha