مکزیک حمایت نتانیاهو از احداث دیوار توسط آمریکا را محکوم کرد
کد خبر: 3567886
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶

مکزیک حمایت نتانیاهو از احداث دیوار توسط آمریکا را محکوم کرد

دولت مکزیک توئیت نخست وزیر اسرائیل در حمایت از احداث دیوار توسط آمریکا در مرز این کشور را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از تسنیم، دولت مکزیک روز شنبه، توئیت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حمایت از طرح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای احداث دیوار مرزی با مکزیک را محکوم کرد.
نتانیاهو روز شنبه در توئیتی نوشت: ترامپ کار درستی انجام می دهد. من دیواری را در طول مرز جنوبی اسرائیل احداث کردم و مهاجرت غیر قانونی متوقف شود. یک موفقیت بزرگ و یک ایده بزرگ.
البته توئیت نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سوی رهبران جامعه یهودیان در مکزیک نیز رد شده است ولی وزارت خارجه مکزیک با انتشار بیانیه‌ای توئیت نتانیاهو را محکوم کرده است.
در این بیانیه آمده است: وزارت خارجه مکزیک به اسرائیل، از طریق سفیرش در مکزیک، مخالفت و ناامیدی خود را به خاطر پیام نخست وزیر اسرائیل در توئیتر درباره احداث دیوار مرزی اعلام کرده است.
این بیانیه افزود: مکزیک دوست اسرائیل است و باید مانند یک دوست توسط نخست وزیر اسرائیل با آن رفتار شود.
امانوئل ناهشون سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز گفت: پیام نتانیاهو در توئیتر اشاره‌ای به تجربه خاص امنیتی این کشور بوده و اسرائیل دیدگاه خود را درباره روابط مکزیک و آمریکا اعلام نکرده است.
روابط مکزیک و دولت ترامپ طی هفته های اخیر به شدت متشنج شده است. ترامپ قول داده است تا یک دیوار مرزی را در طول مرز آمریکا با مکزیک احداث کند تا از ورود مهاجران غیرقانونی جلوگیری کند. ترامپ از مکزیک خواسته است تا هزینه ساخت این دیوار را پرداخت کند ولی مخالفت رئیس جمهور مکزیک با این درخواست موجب شده است تا ترامپ دیدار خود با او را لغو کند.
captcha