برگزاری محفل انس با قرآن با حضور «عبدالباسط» سبزوار
کد خبر: 3572030
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

برگزاری محفل انس با قرآن با حضور «عبدالباسط» سبزوار

گروه شهرستان‌ها: محفل انس با قرآن کریم همزمان با ایام‌الله دهه فجر و مزین به نام شهدای مدافع حرم و شهدای آتش‌نشان با حضور قاریان برجسته سبزوار از جمله محسن رشیدی، مشهور به عبدالباسط سبزوار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محفل انس با قرآن، همزمان با ایام‌الله دهه فجر، شامگاه 19 بهمن‌ماه با حضور قاریان برجسته سبزوار از جمله محسن رشیدی، مشهور به عبدالباسط سبزوار برگزار شد.
در ابتدای این مراسم معنوی که به نام شهدای مدافع حرم و شهدای آتش‌نشان مزین شده بود، حجت‌الاسلام سیدجواد سجادی‌نژاد، مسئول اداره تبلیغات اسلامی سبزوار با بیان اینکه قرآن کتاب آسمانی و کلام خدا است که از جان و دل آن را گرامی می‌داریم، اظهار کرد: بشر امروز مبتلا به انواع بیماری‌های روحی و قلبی است که مرهم این دردها همانطور که در قرآن به آن اشاره شده است، مراجعه به کلام خدا و بهره‌ بردن از آن است؛ آنجا که خداوند می‌فرماید: «وَ نُنَزِّلُ مِنَ‌الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنینَ وَ لا یَزیدُ الظَّالِمینَ إِلاَّ خَساراً».
برگزاری محفل انس با قرآن با حضور عبدالباسط سبزوار
وی با تأکید بر اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) بعد از رحلتشان کتاب خدا و اهل بیتش را در بین مردم به امانت گذاشت، گفت: در مراسمی که برای ائمه اطهار(ع) برگزار می‌شود، جمعیت مشتاق بسیاری حضور دارند و خدمات زیادی در این راه توسط مردم انجام می‌شود، ولی درباره امانت دوم حضرت محمد(ص) یعنی قرآن، عملکرد ما ضعیف و کم بوده است که باید فعالیت بیشتری در مورد تلاوت، حفظ و عمل به قرآن داشته باشیم.
در ادامه این مراسم امیر زیدآبادی، از قاریان نوجوان سبزواری آیاتی از سوره نور، صفحه 354 قرآن و آیات ابتدایی سوره شمس را تلاوت کرد که با تشویق حضار همراه شد.
برگزاری محفل انس با قرآن با حضور عبدالباسط سبزوار
بعد از آن میر عبداللهی، فرزند شهید دکلمه زیبایی درباره شهدای مدافع حرم و شهدای آتش‌نشان خواند که جمعیت حاضر را متأثر کرد.
در این دکلمه وی با بیان اینکه وقتی ساختمان پلاسکو فرو ریخت همه دل‌ها نیز فروریخت، اضافه کرد: اگر شور غواصان را ندیده‌اید، شهدای آتش‌نشان را ببینید.
برگزاری محفل انس با قرآن با حضور عبدالباسط سبزوار
سپس گروه تواشیح سراج با حضور نوجوانان به اجرای برنامه در مدح حضرت مهدی(عج) پرداخت و در ادامه نیز علی‌اصغر شم‌آبادی، دارنده رتبه اول اذان کشور در مقطع نوجوانان و یکی از قاریان برتر قرآن در برنامه اسراء شبکه قرآن سیما، آیاتی از سوره زمر و آیات ابتدایی سوره غافر را تلاوت کرد.
در ادامه مراسم محمدرضا جاهدی‌نیا، حافظ کل قرآن کریم به سؤالات قرآنی حاضران از حفظ پاسخ داد و در ادامه محسن رشیدی از اساتید قرآنی سبزوار و مشهور به عبدالباسط سبزوار به تلاوت کلام الله مجید پرداخت.
برگزاری محفل انس با قرآن با حضور عبدالباسط سبزوار
تلاوت زیبای این استاد قرآنی که تاکنون برای تلاوت قرآن به کشورهایی از جمله عربستان و عراق به عنوان نماینده ایران سفر کرده است از صفحه 576، آیه 32 سوره مدثر آغاز شد و در ادامه به تلاوت آیات سوره بلد ختم شد که با تشویق‌های مکرر حاضران همراه بود.
برگزاری محفل انس با قرآن با حضور عبدالباسط سبزوار
تجلیل از جمعی از قاریان قرآن شهرستان و خانواده شهدا با اهداء هدیه، پایان‌بخش این مراسم معنوی قرآن کریم بود.برگزاری محفل انس با قرآن با حضور عبدالباسط سبزوار

علی اکبر ملکی
captcha