مسابقات بین‌المللی قرآن پاسخی به تهمت‌ها علیه تشیع است
کد خبر: 3582434
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
آیت‌الله مکارم شیرازی:

مسابقات بین‌المللی قرآن پاسخی به تهمت‌ها علیه تشیع است

گروه فعالیت های قرآنی: یکی از مراجع تقلید با اشاره به حملات گسترده به تشیع و تهمت دوری از قرآن گفت: هرچه فعالیت‌های قرآنی در ایران گسترش یابد، جوابی شایسته به این تهمت‌ها نیز خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حضرت آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در جمع رئیس و مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی اهمیت زیادی دارد چرا که دنیای امروز تشنه مذهب و فرهنگ متعالی است و از مادی‌گری خسته شده است.
وی افزود: در بین همه مذاهب، آن که بتواند روح تشنه بشریت را سیراب کند همان مذهب و فرهنگ قرآنی است بنابراین هر چه اینگونه فعالیت‌ها را توسعه دهیم جواب بیشتری به خواسته‌های بشر امروز خواهیم داد.
این مرجع تقلید با بیان اینکه طی دوران اخیر، هجمه‌ها علیه قرآن افزایش یافته است گفت: عده‌ای هم مخالفت شدید با کلام وحی دارند و دلیل همه این اتفاقات، مسائل سیاسی است.
وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی و سپس بیداری اسلامی سبب شده دشمنان به قدرت مسلمانان و کلام الهی پی ببرند به همین دلیل هجمه‌های خود را گسترش داده‌اند بر این اساس فعالیت‌های قرآنی بیشتر، موجب خنثی شدن نقشه‌های آنها خواهد شد
آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به حملات گسترده به تشیع و تهمت دوری از قرآن خاطرنشان کرد: هرچه فعالیت‌های قرآنی در جمهوری اسلامی ایران گسترش یابد، جوابی شایسته به این تهمت‌ها نیز خواهد بود.
استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه مسابقات و دیگر فعالیت‌های قرآنی نباید در مقدمه باقی بمانند عنوان کرد: مهم عمل به مفاهیم کتاب قرآن است و این مسئله باید در همه امور مورد تاکید قرار گیرد، خیال نکنیم که حفظ و تلاوت صرف قرآن یک هنر است بلکه باید این امور به معانی و مفاهیم و عمل به قرآن منتهی شوند.
وی افزود: حضور شرکت‌کنندگان خارجی در مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی اقدام خوبی است و سبب تبلیغ برای تشیع می‌شود.
آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه پیش از انقلاب، قرآن در ایران و حتی حوزه‌های علمیه مهجور بود گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی، شاهد گسترش فعالیت‌های مربوط به کلام وحی هستیم ولی به نظر می‌رسد هنوز در ابتدای راه هستیم و نمی‌توان گفت وظیفه خود را در قبال قرآن انجام داده‌ایم.
این مرجع تقلید قرآن را دریایی ناپیدا کرانه از مفاهیم و برکات دانست و تصریح کرد: یکی از علمای افغانی تعریف می‌کرد مدت 14 سالی که در زندان بوده، فقط قرآن در اختیارش گذاشته‌اند و او موفق شده هزار بار این کتاب را تلاوت کند و هر بار به معانی جدیدی دست یابد.
وی ادامه داد: 15 سال طول کشید تا تفسیر نمونه را به رشته تحریر درآوریم ولی امروز که به آن می‌‌نگرم در می‌یابم مفاهیم و نکته‌های ناب و جدیدی وجود دارد که می‌توانیم به آن بیفزاییم.
آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان به فعالیت گسترده حوزه‌های علمیه در استان فارس خاطرنشان کرد: اگر سازمان اوقاف زمینی برای مرکز مدیریت حوزه‌های شیراز اختصاص دهد، حاضریم هزینه ساخت آن را تقبل کنیم.
captcha