اولین جلسه «محمدهادی صلحجو» در سال 96 + عکس
کد خبر: 3588791
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹

اولین جلسه «محمدهادی صلحجو» در سال 96 + عکس

گروه جلسات و محافل: جلسه قرآن محمد‌هادی صلحجو، قاری ممتاز در مسجد امام حسین(ع) غرب تهران برگزار شد. اولین جلسه محمدهادی صلحجو در سال 1396 با حضور چشمگیر کودکان و بزرگسالان و بیان نکات صوت و لحنی و تفسیری همراه بود.

اولین جلسه محمدهادی صلحجو در سال 1396+عکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن محمد‌هادی صلحجو، قاری ممتاز و مجری صدا و سیما، یکشنبه 20 فروردین ماه، از ساعت ۱۸ تا اذان مغرب و عشاء در بزرگراه یادگار امام جنوب، خروجی متروی شریف، میدان حسن حسینی، مسجد امام حسین(ع) با حضور قرآن‌آموزان برگزار شد.

در این جلسه، اعضاء به تلاوت آیات ادامه درس به روش ترتیل و ارائه تلاوت‌های تقلیدی به تقلید از اساتید و قدمای مصری پرداختند و صلحجو، نفس به نفس، نکات صوت و لحنی و تجویدی آنها را متذکر می‌شد.

محمدهادی صلحجو در بخش دیگری از جلسه به توضیح برخی معانی و تفاسیر آیات تلاوت شده پرداخت و گفت: آیه صدم سوره مبارکه بقره، به مسئله رابطه ایمان و وفای به عهد اشاره دارد. در این آیه بی‌ایمانی دلیل پیمان‌شکنی عنوان شده است .کسی که ایمان نیاورده، در برابر خدا پیمان شکسته، چه رسد به خلق خدا. بنابر این کسی در برابر خدا و در نتیجه خلق خدا وفای به عهد می‌کند که ایمان داشته باشد.

اولین جلسه محمدهادی صلحجو در سال 1396+عکس

این قاری ممتاز کشورمان، در ادامه با تلاوت آیه 95 سوره بقره گفت: »بما قدمت ایدیهم» کنایه از عمل است، از این جهت که بیشتر اعمال ظاهری انسان با دست انجام می شود و انسان بعد از انجام آن را به هر کسی که دلش بخواهد یا از او بخواهد می دهد. در این جمله دو عنایت است: اول اینکه تقدیم را به دست نسبت داده نه صاحب دست و دوم اینکه هر فعلی را عمل دانسته است. اعمال انسان و مخصوصا آن اعمالی که به طور مستمر انجام می شوند؛ بهترین دلیل بر آنست که در دل پنهان کرده اند، اعمال زشت و خبیث جز از باطن زشت و خبیث حکایت نمی کند.

اولین جلسه محمدهادی صلحجو در سال 1396+عکس

حسن ختام این جلسه قرآن، تلاوت حجت الاسلام پویا، امام جماعت مسجد امام حسین(ع) بود که آیاتی از ادامه درس جلسه را تلاوت کرد و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت. سپس با رسیدن اوقات اذان مغرب و عشاء، اعضای جلسه به صفوف نماز جماعت ملحق شدند.

اولین جلسه محمدهادی صلحجو در سال 1396+عکس

یادآور می‌شود، جلسه قرآن محمد‌هادی صلحجو، قاری ممتاز، یکشنبه‌ها (نیمه اول سال، دو ساعت قبل از اذان مغرب و عشاء و نیمه دوم سال بعد از نماز مغرب و عشاء) در بزرگراه یادگار امام جنوب، خروجی متروی شریف، میدان حسن حسینی، مسجد امام حسین(ع) برگزار می‌شود.


captcha