1281 ختم قرآن رادیویی ظرف مدت 5 سال در امارات
کد خبر: 3591307
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

1281 ختم قرآن رادیویی ظرف مدت 5 سال در امارات

گروه بین‌الملل: رادیو قرآن شارجه با پخش برنامه‌های ترتیل، موفق شده است هر یک روز و نیم، تلاوت کل قرآن را برای شنوندگان پخش کند، از این رو ظرف مدت 5 سال 1281 بار قرآن کریم توسط این شبکه رادیویی در امارات ختم شده است.

1281 ختم قرآن رادیویی ظرف مدت 5 سال در امارات
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی البیان، رادیو قرآن کریم شارجه در امارات نوامبر سال 2012 با حکم  شیخ سلطان بن‌محمد القاسمی، عضو شورای عالی حاکم شارجه تأسیس شد و از همان ابتدای فعالیت، خط کلیشه‌‌ای سایر رادیوهای دینی را کنار گذاشت و ترجیح داد با تولید و پخش برنامه‌هایی با محوریت آیات حکیم، پیام والای انسانیت را که پیوند دهنده دل‌های پاک مسلمانان مبتنی بر رحمت، محبت و نیکوکاری است، به گوش جان مخاطبان خود برساند.
رادیو قرآن شارجه در مجموعه‌ای از برنامه‌های تولیدی خود با انتخاب جذاب‌ترین صوت‌های قاریان از کشورهای مختلف عربی و اسلامی به ختم قرآن کریم اقدام کرد به‌گونه‌ای که با پخش برنامه‌های ترتیل، موفق شده است هر یک روز و نیم، تلاوت کل قرآن را برای شنوندگان پخش کند، از این رو ظرف مدت 5 سال 1281 بار قرآن کریم توسط این شبکه رادیویی در امارات ختم شده است.
همچنین این شبکه رادیویی با جذب قاریان جوانی از کشورهای عربی و نیز حاشیه خلیج فارس تلاش کرده است تا محبوبیت بیشتری نزد شنوندگان و مخاطبان بومی، کسب و قاریان نوظهوری را شناسایی و معرفی کند.
بنابراین گزارش، رادیو قرآن کریم شارجه برنامه‌هایی را نیز به مدت زمان 4 تا 5 دقیقه پخش می‌کند تا موجب کسالت و خستگی شنونده نشود و شور و شوق مخاطبان برای گوش دادن و دنبال کردن برنامه‌ها به‌ویژه تلاوت‌‌ها همواره وجود داشته باشد. در این میان برنامه‌هایی نیز با موضوع تفسیر قرآن به‌ویژه تفسیر سوره‌های کوتاه که مفاهیم و معانی مهم و کارآمدی دارند، در نظر گرفته شده است.
این رادیو همچنین بخشی از برنامه‌های خود را به معرفی سبک‌های مختلف تجوید و تلاوت قاریان در کشورهای دیگر اختصاص داده است که برنامه‌ای با عنوان «قاریان کشورهای حاشیه خلیج فارس» و «قاریان مصر» از این جمله‌اند.
رادیو قرآن کریم شارجه با به‌روز کردن ابزارهای ارتباطاتی خود سعی دارد تا هرچه بیشتر نزد عموم شنوندگان جایگاه خود را حفظ کرده و از طریق شبکه‌های اجتماعی نظیر توئیتر و اینستاگرام جامعه هدف خود را وسعت ببخشد.
captcha