سیزدهمین جشنواره بین‌المللی «بهار شهادت» در کربلا افتتاح شد + عکس
کد خبر: 3594791
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
با مشارکت ایران؛

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی «بهار شهادت» در کربلا افتتاح شد + عکس

گروه بین‌الملل: سیزدهمین جشنواره بین‌المللی «بهار شهادت» عصر دیروز، 10 اردیبهشت‌ماه، با مشارکت نمایندگانی از کشورمان در کربلای معلی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از وب‌‌سایت شبکه جهانی کفیل، سیزدهمین جشنواره بین‌المللی «بهار شهادت» عصر دیروز هم‌زمان با سالروز میلاد با برکت امام حسین(ع) و به همت آستان‌های مقدس امام حسین و حضرت عباس(علیهما السلام) در کربلای معلی افتتاح شد.
در آیین افتتاحیه این دوره از جشنواره علاوه بر نمایندگان عتبات مقدسه و زیارتگاه‌های شیعی عراق، شخصیت‌های علمی، ادبی، دانشگاهی، سیاسی، دینی و رسانه‌ای و نمایندگانی از ادیان، مذاهب و فرقه‌های مختلف از 35 کشور از جمله ایران، آمریکا، ترکیه، اسپانیا، لهستان، آلمان، ایرلند، آلبانی، اندونزی، بنگلادش، پاکستان، سوریه، فیلیپین، افغانستان، تایلند، هند، لیبی، ساحل عاج، مراکش، الجزایر، موریتانی، غنا، بورکینافاسو، مصر، سنگال، تانزانیا، کامرون، تونس و کویت حضور داشتند.
مراسم افتتاحیه جشنواره با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید به تلاوت «حاج اسامه کربلایی» و قرائت سوره فاتحه برای شهدای عراق آغاز شد و در ادامه «سیداحمد الصافی»، تولیت آستان مقدس حضرت عباس(ع) سخنرانی کرد.
«سیدعلاء الموسوی»، رئیس اداره اوقاف شیعیان عراق، «آلبرتو اورتگا»، سفیر واتیکان در عراق، «عبدالرحمن رحمانی»، نماینده پارلمان افغانستان و «شیخ شعیب کیبی»، نماینده فرقه صوفی «المریدیه» از سنگال از جمله شخصیت‌هایی بودند که در مراسم افتتاحیه این جشنواره به ارائه سخنرانی پرداختند.
تبیین فضیلت‌های امام حسین(ع)، تأکید بر صلح و اهمیت همکاری و گفت‌وگو، دعوت به تقریب و همبستگی بیشتر میان مسلمانان از جمله محورهایی بود که سخنرانان مراسم افتتاحیه جشنواره بر آن تأکید داشتند.
یادآور می‌شود، این جشنواره با شعار «امام حسین(ع)؛ بارانی خروشان و بخششی مستمر» برگزار می‌شود و نشست‌های علمی و پژوهشی، محافل و جلسات قرآنی، محافل شعری و ادبی، نمایشگاه کتاب با مشارکت ناشران کشورهای مختلف و محافل ویژه بانوان از جمله برنامه‌هایی است که برای این دوره از جشنواره در نظر گرفته شده است.









captcha