جلسه ختم قرآن مسجد حاج‌نایب و جمع کثیری از قرآنیان + صوت و عکس
کد خبر: 3595821
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
روز گذشته برگزار شد؛

جلسه ختم قرآن مسجد حاج‌نایب و جمع کثیری از قرآنیان + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: مراسم ختم قرآن کریم، یکی از سنت‌های حسنه‌ای است که موجب می‌شود، قرآنیان دیداری با یکدیگر تازه کنند و پای رحل قرآن به استماع تلاوت‌های یکدیگر بپردازند و از اساتید فقید خود یاد کنند.

نشود///سوره شمس، سوره حضرت عباس(ع)+ صوت وعکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم ختم قرآن کریم محمود متقی‌پناه، پیشکسوت قرآنی و از شاگردان مرحوم استاد مولایی شب گذشته ۱۲ اردیبهشت ماه از ساعت ۲۱ الی ۲۳ در مسجد حاج نایب واقع در میدان بهارستان، چهارراه سرچشمه با حضور قاریان بین‌المللی و اساتید قرآنی برگزار شد. این جلسه قرآن در سال ۱۳۴۵ توسط مرحوم علی‌اصغر مثنی در این مسجد راه‌اندازی شد.

نشود///سوره شمس، سوره حضرت عباس(ع)+ صوت وعکس

این جلسه در سال ۱۳۵۳ پس از فوت علی‌اصغر مثنی، توسط مرحوم احمد یارایی(عموی علی یارایی) تا سال ۱۳۸۰ اداره شد و پس از احمد یارایی، علی یارایی و محمود متقی‌پناه تا به امروز این جلسه را برگزار کرده‌اند. محمود متقی‌پناه، سه‌شنبه‌ها بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء و علی یارایی پنجشنبه‌ها بعد از نماز عشاء در این مسجد جلسه قرآن را برگزار می‌کنند.

جلسه شب گذشته به مناسبت ختم قرآن درس جلسه بود که یادگاری از مرحوم استاد مولایی است. شاگردان استاد مولایی، در جلسات خود، درس جلسه را از ابتدای قرآن تا انتها تلاوت می‌کنند و زمانی که با سه صفحه پایانی جزء 30 قرآن کریم می‌رسند، مراسم ختم قرآن می‌گیرند.

نشود///سوره شمس، سوره حضرت عباس(ع)+ صوت وعکس

مراسم ختم قرآن یکی از سنت های حسنه ای است که موجب می‌شود، قرآنیان دیداری با یکدیگر تازه کنند و پای رحل قرآن کریم، به استماع تلاوت های دلنشین یکدیگر بپردازند و از اساتید فقید خود یاد کنند.

در ختم قرآن شب گذشته، قاریان ممتاز و بین المللی آقایان جعفر فردی، حمیدرضا احمدی وفا، وحید خزایی، رضا جوشقانی، حسین شالچی و سیدعباس حسینی به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند و در پایان جلسه، سیدمحسن موسوی بلده، پیشکسوت قرآنی کشورمان، دقایقی درباره جایگاه تلاوت قرآن در میان شیعیان سخنرانی کرد.

نشود///سوره شمس، سوره حضرت عباس(ع)+ صوت وعکس

موسوی بلده در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه 60 سال است که نهضت تلاوت قرآن در میان ایرانیان آغاز شده گفت: به تعبیری ایرانیان با 60 سال سابقه تلاوت، 600 سال پیشرفت کردند و امروزه تلاوت ایرانیان به مصریان خیلی نزدیک شده است.

این پیشکسوت قرآنی ادامه داد: قرآن را تلاوت کنید ولو معنی قرآن را ندانید. این توصیه حضرت امام خمینی(ره) به فرزندشان حاج احمدآقا است که گفتند: قرآن را بخوان، اگرچه که معنی آن را ندانی. بعد اضافه کردند، اینکه می‌گویند کسی که معنی قرآن را نمی‌فهمد، قرآن را نخواند، از وسوسه های شیطان است که می‌خواهد، ما را از قرآن دور کند.

نشود///سوره شمس، سوره حضرت عباس(ع)+ صوت وعکس

در ادامه تلاوت های این جلسه ارائه می‌شود.

جعفر فردی

کد
دریافت

حمیدرضا احمدی وفا

کد
دریافت


captcha