محفلی قرآنی و باصفا در حسینیه کربلاییها+ صوت و عکس
کد خبر: 3596540
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲

محفلی قرآنی و باصفا در حسینیه کربلاییها+ صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: پایان بخش جلسه قرآن سید‌مرتضی پورایوانی، قاری و مدرس قرآن کریم، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء و قرائت دعای کمیل، در حسینیه کربلاییها واقع در چهارراه گلوبندک تهران با حضور قاریان از سنین مختلف برگزار شد.

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن سید‌مرتضی پورایوانی، قاری و مدرس قرآن کریم، پنجشنبه 14 اردیبهشت‌ماه، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء و قرائت دعای کمیل، در حسینیه کربلاییها واقع در چهارراه گلوبندک تهران با حضور قاریان از سنین مختلف برگزار شد.

جلسه قرآنی با صفا در حسینیه کربلاییها+صوت وعکس

در این جلسه، اعضا به ارائه تلاوت‌های تقلیدی از قاریان مصری پرداختند و پورایوانی، نکات صوت و لحنی و تجویدی آنها را نفس به نفس متذکر شد. از جمله نکاتی که این مدرس قرآن کریم متذکر شد، تقلید دقیق از قاری مورد نظر بود که مستمعین متوجه شوند که از کدام قاری تقلید شده است.

سیدمرتضی پورایوانی از شاگردان استاد مولایی در مسجد شیخ فضل‌الله و جلسات صبح‌‌های جمعه مسجد الرضا(ع) و همچنین از شاگردان استاد محمد‌رضازاده ساعی، حاج جواد جهانبخش، سیدمحمد قائمی و همچنین سیدمهدی محمودی است که 8 سال است جلسات قرآن حسینیه کربلاییها را اداره می‌کند.

جلسه قرآنی با صفا در حسینیه کربلاییها+صوت وعکس

هیئت کربلاییها سابقاً و از سال 1348 در مسجد آقامحمود در کوچه مروی تشکیل می‌شد. در ادامه کربلاییها این حسینیه را خریده و جلسات از دهه 50 در این مکان ادامه پیدا کرد. مرحوم سیدمحمد قائمی استاد پیشکسوت این جلسه قرآن بود و جلسات را اداره می‌کرد و بعد از ایشان، جواد جهانبخش جلسات را اداره می‌کردند.

مرتضی پورایوانی در پایان این جلسه گفت: از 25 سال پیش، یک سبک جدیدی در تلاوت قرآن در ماه رمضان راه افتاد که هم اکنون در کل کشور رواج پیدا کرده است. حدود 8 سال قبل، جلسه سنتی حسینیه که هر هفته برگزار می‌شد، کم رنگ شد و از آن سال بنده در خدمت قرآن بودم و به جای استاد جهانبخش، جلسه را اداره کردم.

جلسه قرآنی با صفا در حسینیه کربلاییها+صوت وعکس

پورایوانی با اشاره به حضور بسیاری از قاریان در این حسینیه گفت: دوستان خیر در اینجا هستند و شام درست می‌کنند و به اعضایی که برای استماع قرآن و گروهی که برای تلاوت قرآن می‌آیند و گروهی که بی‌بضاعت هستند، در گوشه و کنار حسینیه می‌نشینند، اطعام داده می‌شود.

جلسه قرآنی با صفا در حسینیه کربلاییها+صوت وعکس

این مدرس قرآن کریم در پایان به مراسم با شکوه حسینیه کربلاییها در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان شبی یک جزء قرآن تلاوت می‌شود و 7-8 نفر از خبرگان در ترتیل تلاوت می‌کنند. همچنین قاریان مهمان نیز در این جلسه حاضر می‌شوند و به علت زمان مقدس رمضان و همچنین با صفایی این حسینیه که به دلیل قداست این مکان است  و نیت و نفس پاک قاریان، تلاوت های ماندگاری اجرا می‌شود.

جلسه قرآنی با صفا در حسینیه کربلاییها+صوت وعکس

حسن ختام این جلسه قرآن، تلاوت مسعود سیاف‌زاده، قاری ممتاز کشورمان بود که آیاتی از سوره مبارکه ابراهیم را تلاوت کرد و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت که در ادامه ارائه می‌شود.

کد

captcha