حضور 25 مؤسسه و 20 نهاد غیردولتی در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3599383
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
شیخ‌ویسی خبر داد:

حضور 25 مؤسسه و 20 نهاد غیردولتی در نمایشگاه قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون کمیته مؤسسات و نهادهای غیردولتی نمایشگاه قرآن ضمن بیان برنامه‌های این کمیته در نمایشگاه، گفت: در این نمایشگاه 25 مؤسسه و 20 نهاد قرانی غیردولتی حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از ستاد خبری بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن، حمیدرضا شیخ‌ویسی، معاون کمیته مؤسسات و نهادهای غیردولتی در گفت‌وگو با ستاد خبری نمایشگاه قرآن در خصوص برنامه‌های این کمیته گفت: نکته مهم در مورد مؤسسات قرآنی در سال جاری، بخش ویژه ترجمه و تفسیر است که در فضایی بالغ بر ١٠٠ متر مربع در دو غرفه ترجمه و تفسیر برپا می‌شود که با مشارکت مؤسسه ترجمان وحی و کارگروهی از متخصصان ترجمه و تفسیر به معرفی برترین‌های حوزه ترجمه و تفسیر به زبان فارسی در بعد از انقلاب پرداخته خواهد شد.
وی تأکید کرد:  یادمان سه مفسر قرآنی فقید در سال گذشته؛ «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» «آیت‌الله موسوی اردبیلی» و «آیت‌الله واعظ‌‌زاده» در بخش ویژه نمایشگاه به طور خاص توجه خواهد شد.  
شیخ ویسی افزود: در پایان مدت برگزاری نمایشگاه بیست و پنجم، به موسسات برتر و غرفه‌های برگزیده، جوایزی به رسم یادبود اعطاء خواهد شد.
وی با بیان اینکه کمیته موسسات و نهادهای غیر دولتی قرآنی در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در دو بخش موسسات قرآنی و نهادهای غیردولتی قرآنی حضور خواهد داشت، اظهار کرد: در بخش موسسات قرآنی برای نخستین بار دعوت از موسسات به صورت موضوع محور صورت پذیرفته است. به عبارتی در سال ٩٦ رویکرد بخش موسسات قرآنی فقط به معرفی موسسات معطوف نیست، بلکه به رویکرد تخصصی موسسات و فعالیت‌های آنها توجه ویژه‌ای خواهد کرد.
معاون کمیته موسسات و نهادهای غیردولتی قرآنی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خاطرنشان کرد: نزدیک به ٢٥ موسسه فعال در زمینه‌های حفظ، قرائت، فهم و تدبر، ترجمه و تفسیر، عترت، کودک، هنر و تبلیغ فعالیت‌های قرآنی در نمایشگاه حضور خواهند داشت.
شیخ ویسی افزود: در بخش نهادهای غیردولتی با اعلام فراخوان به کمیته موسسات و نهادها، نزدیک به ٢٠ موسسه را انتخاب کرده‌ایم و درصدد هرچه بهتر برگزار کردن این بخش هستیم.
captcha