حضور 13 کمیته، 5 بخش، 40 نهاد و 70 پیمانکار در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3599813
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲

حضور 13 کمیته، 5 بخش، 40 نهاد و 70 پیمانکار در نمایشگاه قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: در بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شاهد حضور 13 کمیته، پنج بخش، ‌40 نهاد و 70 پیمانکار خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از ستاد خبری بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، نشست هم‌اندیشی مسئولان نمایشگاه قرآن با اصحاب رسانه صبح امروز 25 اردیبهشت‌ماه در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد،
در این نشست عباس نظری‌راد، مدیرکل امور هماهنگی و ارتباطات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کمیته سازمان‌ها و نهادهای بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: قرآن مسئله اعتقادی ما است، ما در قبال قرآن بیشتر از سایر حوزه‌ها مسئولیت داریم در این راستا باید ارتباط و تعامل با تمام حوزه‌ها برقرار کنیم.
نظری‌راد در ادامه اظهار کرد: در آستانه برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم هستیم؛ نمایشگاهی که شروع آن در سال ٧٢ بود و به جرأت می‌توان گفت روندی رو به تکامل داشته است.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های قرآنی از دیرباز در کشور به صورت پراکنده و گسترده وجود داشته است، اما به صورت سازمان یافته‌تر با شروع نمایشگاه‌های قرآنی بوده است.
نظری راد با بیان اینکه نمایشگاه قرآن در حال حاضر آینه و ویترین تمام نمای فعالیت‌های قرآنی کشور است، تصریح کرد: همواره سعی داشته‌ایم از ظرفیت سازمان‌ها و نهادها و موسسات مردم نهاد استفاده کرده تا با حضور در نمایشگاه بتوانند برنامه‌هایشان را ارائه دهند.
همچنین در این نشست، سید مهدی جعفری، مسئول روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کمیته روابط عمومی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: امسال بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود که عملا ربع قرن از برپایی آن می‌گذرد. نمایشگاه از ٧ تا ٢٦ خرداد ماه مصادف با (دوم تا ٢١ ماه مبارک رمضان) در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه «قرآن، اخلاق، زندگی»، شعار بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است، تأکید کرد: تمام برنامه‌های نمایشگاه با رویکرد شعار «قرآن، اخلاق، زندگی» برنامه‌ریزی شده است. همچنین ساعت بازدید از نمایشگاه نیز از ساعت ١٧ تا ٢٤ است.
جعفری در خصوص ساختار سازمانی نمایشگاه قرآن نیز اظهار کرد: نمایشگاه از ١٣ کمیته و پنج بخش تشکیل شده است.
وی افزود: بیش از ٢٠ جلسه برنامه‌ریزی برای برپایی نمایشگاه قرآن برگزار شده است. امسال نمایشگاه در فضایی بیش از ٤٠ هزار متر مربع برپا می‌شود و بیش از ٤٠ نهاد و ٧٠ پیمانکار در نمایشگاه فعالیت می‌کنند.
جعفری در مورد برنامه‌های روابط عمومی نمایشگاه قرآن نیز گفت: ستاد اطلاع‌رسانی، ویژه نامه، مستندسازی تصویری، مشارکت با صداوسیما، برنامه‌های حوزه فضای مجازی، تبلیغات شهری و محیطی، مراسم افتتاحیه و اختتامیه و آسیب شناسی و تحلیل محتوا از جمله برنامه‌های روابط عمومی نمایشگاه قرآن است.
گفتنی است، در این نشست، اصحاب رسانه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
captcha