فضای آرام مسابقات قرآن مالزی و عدم ترددهای بی‌دلیل
کد خبر: 3600287
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱

فضای آرام مسابقات قرآن مالزی و عدم ترددهای بی‌دلیل

گروه مسابقات: دومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی در نوبت صبح با رقابت‌های حفظ و شب با رقابت‌‌های قرائت ادامه داشت و نکته جالب توجه فضای آرام سالن و بدون ترددهای بی‌دلیل بود.

تاخیر بیست دقیقه ای در برگزاری مسابقات قرائت

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به کوالالامپور، دومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی، روز گذشته، 26 اردیبهشت ماه، با مسابقات حفظ از ساعت 9 الی 12 در بخش آقایان و بانوان آغاز شد.

در غروب روز گذشته حدود ساعت 20:50 با تاخیر بیست دقیقه ای، مسابقات قرائت در بخش آقایان و بانوان با تلاوت نماینده اندونزی، فتح الله وحی الدین قرنین آغاز شد. این قاری اندونزیایی تلاوت سطح متوسطی را ارائه داد. سپس نمایندگان تایلند، عمان، مغرب و فلسطین به ارائه تلاوت خود پرداختند که تلاوت ها از سطح بالایی برخوردار نبود.

پس از تلاوت پنج نفر از متسابقین آقایان و بانوان، وقت استراحت رسید و میهمانان دقایقی سالن را ترک کرده و در سالن اصلی، دو نفر از بانوان برگزیده سال‌های گذشته مسابقات بین المللی قرآن مالزی، دقایقی به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند.

تلاوت پایانی این روز، تلاوت نماینده فلسطین بود که آیاتی از سوره مبارکه انفال را تلاوت کرد و مسابقات در ساعت 22:30 به کار خود پایان داد. سپس میهمانان در سالن مجاور مسابقات، پذیرایی شدند. از جمله نکات جالب، هنگام پذیرایی، تنها میهمانان و خبرنگاران در سالن پذیرایی حضور یافتند و مردم عادی و متسابقین، اصلا در طی این دو روز به سالن پذیرایی مسابقات نیامدند و می‌دانستند که این پذیرایی مخصوص میهمانان از کشورهای دیگر و مسئولان برگزاری است.

از جمله زیبایی های روز دوم برگزاری مسابقات قرائت، حضور مستمع معلول در سالن مسابقات بود که همراه متسابقان، آیات را زمزمه می‌کرد.

تاخیر بیست دقیقه ای در برگزاری مسابقات قرائت

 همچنین،  فضای آرام سالن و عدم ترددهای بی دلیل که در مسابقات بین المللی ایران به وفور دیده می‌شود، در سالن مسابقات دیده نمی‌شد. مکان مسابقه نیز در مقایسه با مسابقات بین المللی ایران، به صورت آمفی تئاتری هست و مستمعین به سن و جایگاه تسلط کامل دارند. از جمله ویژگی های ملموس این مسابقات، صوت مناسب و نورپردازی بسیار ساده و زیبای سالن است که با کمترین هزینه اداره می‌شود.

حامد علیزاده، نماینده ایران در رشته قرائت پنجاه و‌نهمین مسابقات قرآن مالزی است و زمان تلاوت وی روز جمعه اعلام شده است که آخرین روز رقابت‌هاست و شنبه، مراسم اختتامیه و تجلیل از سه نفر برتر در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.

۲۴ قاری مرد از ۲۴ کشور و ۱۰ نفر از بانوان قاری در بخش قرائت در مسابقات مالزی حضور دارند و تعداد حافظان این رقابت‌ها نیز ۲۰ مرد و ۱۰ زن است.

 

 

مطالب مرتبط
captcha