کسب رتبه در مسابقات بین‌المللی قرآن و هموار شدن راه برای نوجوانان
کد خبر: 3601602
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۱
محمد عباسی بیان کرد:

کسب رتبه در مسابقات بین‌المللی قرآن و هموار شدن راه برای نوجوانان

گروه مسابقات: قاری بین‌المللی کشورمان با تأکید بر اینکه کسب رتبه در مسابقات بین‌المللی قرآن برای کشورمان از حیث تبلیغی بسیار حائز اهمیت است، گفت: این رتبه‌ها باعث خواهد شد تا راه برای ورود نوجوانان به عرصه فعالیت‌های قرآنی هموارتر شود.

محمد عباسی

محمد عباسی،‌ قاری بین‌المللی کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن تبریک کسب مقام اول مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی توسط «حامد علیزاده»، گفت: ایشان با کسب این رتبه سربلندی کشورمان را در این مسابقات رقم زدند و امیدواریم هرجا هستند همیشه موفق و پیروز باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه چند بار تلاوت نماینده ایران در مسابقات مالزی را گوش داده است، افزود: تلاوت نسبتاً خوبی بود و با قدرت صوتی که ایشان داشت توانست آنچه بر اساس ملاک‌های موجود در آئین‌نامه مسابقات مالزی هست را ارائه دهد. ایشان از جهت صوت و لحنی تقریباً بالای 85 درصد به اجرای مأموریت خود پرداخت.

عباسی تصریح کرد: هر کسی که می‌‌خواهد در عرصه مسابقات هنرنمایی کند، ‌به هر حال اضطراب‌های شروع و وسط کار را خواهد داشت، این موارد طبیعی و قابل اغماض است. با این وجود و در مجموع آقای علیزاده تلاوت خوبی انجام داد.

این قاری بین‌المللی اظهار کرد: با توجه رقبایی که ایشان از کشورهای دیگر داشتند، تلاوت ایشان برتر از دیگر رقبا بود و باعث افتخار ماست که مجدداً این مقام اولی به جمهوری اسلامی ایران اختصاص پیدا کرد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به اینکه این قبیل رتبه‌ها در مسابقات بین‌المللی قرآن برای شخص قاری و ادامه راه او امیدبخش خواهد بود، گفت: ضمن اینکه می‌تواند برای جامعه قرآنی پیام‌آور این باشد که با قدردانی از جامعه قاریان و اساتید بین‌المللی راه را هموار کنیم.

عباسی خاطرنشان کرد: امیدوارم با برنامه‌ریزی‌های منسجم و حساب‌شده بتوانیم این راه را خیلی علمی و کلاسیک پیش ببریم تا راه برای نوجوان‌ترها باز شود تا در همین میزان تلاوت‌های قوی انجام دهند. 

این قاری بین‌المللی قرآن با تأکید بر اینکه کسب رتبه در مسابقات بین‌المللی قرآن توسط نمایندگان ایران به لحاظ تبلیغی برای کشورمان بسیار مفید است، گفت: از حیث تبلیغ نظام این رتبه بسیار حائز اهمیت خواهد بود چرا که همه دنیا چهره قاریان ایرانی را خواهند شناخت. کما اینکه یکی از قاریانی که رقیب نماینده ایران بود، بر توانمندی قاریان ایرانی اذعان کرده بودند.

وی همچنین بیان کرد: یکی از مستمعین کشور مالزی می‌گفت که در این مسابقات همیشه مشتاق شنیدن تلاوت قراء ایرانی هستم چرا که تلاوت خوبی دارند. در مجموع همه اینها برای شناساندن چهره واقعی و قرآنی نظام ایران برای ما حائز اهمیت است.

مطالب مرتبط
captcha