هدیه کتاب‌های قرآنی از طریق فروشگاه اینترنتی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال
کد خبر: 3607003
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷

هدیه کتاب‌های قرآنی از طریق فروشگاه اینترنتی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال

کانون خبرنگاران نبأ: مدیر روابط عمومی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با بیان اینکه رونمایی از فروشگاه دیجیتالی از برنامه‌های این مرکز در نمایشگاه قرآن است، گفت: از امتیازات این سامانه این است که علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌هایی را که مفاهیم قرآنی دارند، خریداری کنند و به کتابخانه هر شهرستان و یا دهستانی که می‌خواهند از طریق سامانه هدیه کنند.

محمدرضا کاوه، مدیر روابط عمومی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ  در رابطه با کارگاه‌های اجرایی بخش فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال در بیست‌ و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، گفت: کارگاه‌های آموزشی این بخش با عناوین «ایده‌پردازی تصویری از قصص و مفاهیم قرآنی، کارآفرینی الکترونیکی بر پایه آموزه‌های قرآن و عترت، تدوین خلاقانه در انیمیشن، دیجیتال مارکتینگ در فضای قرآن و عترت» طی روزهای 21 و 22 خردادماه برگزار می‌شود.
نخستین ماراتن تولید محتوای دیجیتال قرآن و معارف دینی

وی اظهار کرد: غیر از این کارگاه‌ها، نخستین ماراتن تولید محتوای دیجیتال با عنوان قرآن و معارف دینی دیجیتال با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه شریف در روزهای 18 و 19 خردادماه برگزار خواهد شد به گونه‌ایی که اساتید یک ایده و فکر قرآنی را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهند و تیم‌های شرکت‌کننده این ایده قرآنی را پرورش می‌دهند که از همان روز شروع کار مورد توجه اساتید قرار می‌گیرد و رتبه و امتیاز دریافت می‌کنند و در صورت تأیید بر روی محصول کار می‌شود.

کارگاه آموزشی مسابقه دیجیتال کودک با موضوع سبک زندگی اسلامی ــ ایرانی

کاوه ادامه داد: همچنین فضایی را ایجاد کردیم که کودکان علاقه‌مند به نقاشی در فضای مجازی بتوانند نقاشی کنند؛ ما طی پنج شب این نقاشی‌ها را در کارگاه آموزشی که با موضوع سبک زندگی اسلامی ــ ایرانی برگزار می‌شود، به نمایش می‌گذاریم.

کارگاه‌های آموزشی مراقبت‌های لازم در فضای مجازی

وی بیان کرد: کارگاه انیمیشن یا همان پویانمایی دیجیتالی با مفاهیم قرآن و عترت را نیز با حضور اساتید و کارگردانان برجسته کشور از جمله آقای نهاوندی که یکی از انیماتوریست‌های برجسته است برگزار می‌کنیم. همچنین شبکه ملی فرهنگ یک جشنواره انیمیشن در فضای مجازی برگزار کرده است و فراخوانش نیز اعلام شده که علاقه‌مندان می‌توانند در سایت
http://www.animated.ir آثارشان را بارگذاری کنند که در همین سایت داوری و اعلام نتیجه خواهد شد. نکته جالب این طرح این است که این داوری مردمی است و خود شرکت‌کنندگان می‌توانند اثرات را طبق شاخصه‌هایی که اساتید مشخص کرده‌اند داوری کنند، که هدف ما این است که با این طرح داورپروری ‌کنیم.
مدیر روابط عمومی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال
بیان کرد: طرح داورمحور به‌گونه‌ای است که علاقه‌مندان می‌توانند طبق شاخصه‌های مشخص شده توسط اساتید اثر مورد نظر را داوری کند، حتی شرکت‌کنندگانی که اثر فرستاده‌اند نیز می‌توانند مراحل داوری را دنبال کنند و متوجه شوند اثرشان در چه مرحله‌ای است؛ البته این کارگاه از طریق شبکه ملی در سراسر کشور برگزار می‌شود که موارد قرآنی آن را در این غرفه اجرا می‌کنیم.

کاوه با بیان اینکه بیش از دو هزار جلد لوح فشرده در این غرفه‌ به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود، گفت: رونمایی از فروشگاه دیجیتالی از دیگر برنامه‌های مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در نمایشگاه قرآن است؛ علاقه‌مندان با مراجعه به سامانه این فروشگاه می‌توانند کلیه آثاری را که از قبل بارگذاری شده است در هر ساعت از شبانه‌روز در هر کجای از کشور خریداری کنند و از امتیازات ویژه این سامانه این است که محصولات قرآنی خیلی سریع در اختیار خریدار قرار می‌گیرد؛ همچنین علاقه‌مندان می‌توانند در این سامانه کتاب‌هایی را که مفاهیم قرآنی دارند، خریداری کنند و به کتابخانه هر شهرستان و یا دهستانی که می‌خواهند از طریق سامانه هدیه کنند.

وی بیان کرد: پرتال
مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال به نشانی http://www.saramad.ir در خدمت عزیزان است تا ایده‌ها و تولیدات‌شان را به ثبت برسانند و از محتوای تولیدات‌شان نیز دفاع کنند؛ بسیاری از علاقه‌مندان در فعالیت‌های قرآنی نیز گروه‌ها و سامانه‌هایی را دارند که می‌توانند جهت محافظت از گروه و تیم‌شان در این سایت گروه مورد نظر را به نام خودشان ثبت کنند.
مدیر روابط عمومی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال
ی آژانس‌های مجازی(تپسی، کارپیتو و اسنپ) را از دیگر برنامه‌های این مرکز عنوان کرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند از دو استان تهران و البرز در نمایشگاه قرآن با 30 درصد تخفیف شرکت کنند هدف از اجرای این برنامه کاهش هزینه رفت و آمد و روزه‌داران به نمایشگاه قرآن است.

زینب رحیمی
captcha