نمایشگاه شمیم وحی نوعی حمایت غیرمستقیم از تشکل‌های مردمی است
کد خبر: 3607016
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰
عبداللهی:

نمایشگاه شمیم وحی نوعی حمایت غیرمستقیم از تشکل‌های مردمی است

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در آیین افتتاحیه سومین نمایشگاه شمیم وحی، گفت: مؤسسات قرآنی از جایی حمایت نمی‌شوند لذا به دلیل اینکه آنها را تشویق کنیم و به فعالیت آنها ارزش بگذاریم، به دنبال این هستیم که به صورت غیر مستقیم با تأمین نیازها و امکانات و تجهیزات و ملزوماتشان آنها را مورد حمایت قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سومین نمایشگاه شمیم وحی، ویژه خرید تجهیزات و ملزومات تشکل‌های قرآنی شهر تهران، امروز، ۱۶ خردادماه ساعت 19:30 با حضور مجتبی‌ عبداللهی، معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، حجت‌السلام والمسلمین سیدحسین کوششی، دبیر شورای عالی قرآن شهرداری تهران و سایر مدیران مؤسسات و تشکل‌های قرآنی شهر تهران در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو برگزار شد.
این مراسم با افتتاح نمایشگاه از سوی معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران همراه بود، سپس مجتبی عبداللهی به بازدید از غرفه‌ها و بخش‌های این نمایشگاه پرداخت که طی آن با هر کدام از غرفه‌داران با محصولات عرضه شده آشنا شد.
طی این بازدید حجت‌الاسلام محمدرضا هادی‌زاده، مدیر مؤسسه حیات طیبه رمضان پیشنهاد کرد: در کنار اهدای قرآن از سوی نمایشگاه به مدیران تشکل‌های قرآنی، لوح فشرده سروش ایمان، نخستین نرم‌افزار آموزش هوشمند قرائت قرآن در جهان اسلام و همچنین کتاب‌ «حکمت‌های نهج‌البلاغه»، کاری از این مؤسسه به آنها اهدا شود.
مجتبی عبداللهی سپس با حضور در جمع خبرنگاران گفت: سومین دوره نمایشگاه شمیم وحی امسال به همت معاونت اجتماعی ـ فرهنگی شهرداری تهران و شورای عالی قرآن شهرداری تهران، به همت اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان تهران در راستای حمایت از مؤسسات و تشکل‌های قرآنی دارای مجوز اعم از سازمان تبلیغات و وزارت ارشاد، خانه‌های قرآن و عترت محلات، خانه‌های قرآن شهری و جلسات شاخص و محوری شهر تهران برپا شده است.
وی ادامه داد:  در کنار برپایی نمایشگاه «عطر سیب» در ما محرم ویژه هیئات مذهبی، در نظر گرفتیم تا در راستای حمایت از مؤسسه نیز نمایشگاهی با عنوان «شمیم وحی» برگزار کنیم که امسال شاهد برپایی سومین دوره آن هستیم که قوی‌تر از دوره گذشته برپا شده است.
عبداللهی اظهار کرد: امیدوار هستیم با توجه شهرداری تهران به سبک زندگی قرآنی و مسائل قرآنی طی این سال‌ها داشته است شاهد تداوم و پیگیری و اهمیت این موضوع و ارتقای این بحث در سطح شهر تهران باشیم و تلاشمان این است که بتوانیم هر ساله این نوع نمایشگاه‌ها را با کیفیت بیشتر برگزار کنیم.
معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا در زمینه حداقل و حداکثر حواله اختصاص یافته به تشکل‌های قرآنی، تصریح کرد: از مبلغ 400 هزار تومان تا یک میلیون و 300 هزار تومان از تشکل‌های قرآنی حمایت می‌شود. ضمن اینکه هدایای قرآنی نیز برای آنها پیش‌بینی شده است که به تشکل‌های قرآنی تعدادی نیز قرآن هدیه داده می‌شود.
وی در پاسخ به این سؤال که برگزاری این گونه نمایشگاه چه میزان در ارتقای فعالیت مؤسسات قرآنی مؤثر است؟ اظهار کرد: مؤسسات قرآنی از جایی حمایت نمی‌شوند لذا به دلیل اینکه آنها را تشویق کنیم و به فعالیت آنها ارزش بگذاریم، به دنبال این هستیم که به صورت غیر مستقیم با تأمین نیازها و امکانات و تجهیزات و ملزوماتشان آنها را مورد حمایت قرار دهیم.
عبداللهی اظهار کرد: معتقدیم همین کمک‌‌های غیرمستقیم در تشویق و ترغیب انها برای برداشتن گام‌های بلندتر در این راه مؤثر است. نگاهمان از برپایی این نمایشگاه این است که به صورت غیرمستقیم به آنها اهمیت دهیم و قدردان فعالیت تشکل‌های قرآنی باشیم.
وی در پاسخ به دیگر خبرنگار در خصوص اینکه نمایشگاه را چگونه ارزیابی می‌کنند؟ اضافه کرد: نمایشگاه خوب بود اما باید تلاش کنیم تا این نمایشگاه سال به سال بهتر برگزار شود و غرفه‌هایی که مستقیم در عفاف و حجاب و بحث‌های قرآنی فعالیت داشتند مورد توجه بود.
یادآور می‌شود، سومین نمایشگاه شمیم وحی ویژه خرید تجهیزات و ملزومات تشکل‌های قرآنی شهر تهران از 16 تا 22 خردادماه از ساعت 17 تا 23 در نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو  پذیرای عموم قرآن‌دوستان علاقه‌مند است.
captcha