سنگینی طناب دار و آرزوهایی که می‌میرند/ علی را نجات دهیم
کد خبر: 3612488
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹

سنگینی طناب دار و آرزوهایی که می‌میرند/ علی را نجات دهیم

گروه اجتماعی: داستان غم‌انگیزی است، داستان علی فیض منظر، جوانی که سال‌ها پیش نامش در لیست مجرمان قرار گرفته و حالا فقط 24 روز زمان دارد تا از طناب دار، رهایی یابد و چراغ آرزوهایش خاموش نشود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، رمضان المبارک رو به پایان است و هر کسی در حد توان خود سعی دارد تا از این خوان نعمت بهره‌ای ببرد، اما در این میان به جز قرائت قرآن و ادعیه می‌توان کار دیگری کرد تا لحظات آخر، نام ما هم در فهرست میهمانان ضیافت الهی نگاشته شود.
اگر در گوشه و کنار شهرمان قدمی بزنیم، افرادی را خواهیم دید که کمک هر چند کوچک ما می‌تواند سرنوشت‌شان را تغییر دهد و حیات و ممات‌شان وابسته به روح انسان دوستی ماست، از این میان، علی فیض منظر، جوانی 22 ساله نیز داستان پر فراز و نشیبی دارد که شاید بتوان به او با کمک خیران و مردم خداجو فرصتی دوباره داد تا طعم لحظه‌های شیرین جوانی را بچشد.
سونیا فیض منظر، خواهر علی فیض منظر متهم به قتل عمد در گفت‌وگو با ایکنا می‌گوید: سال 92 بود که برادرم علی، به همراه دوستانش به پارک اقاقیا رفتند تا والیبال بازی کنند.
وی با بیان اینکه علی جوان ورزش دوست و مهربانی است، ابراز کرد: در میان بازی، اضطرار ادرار برایش پیش می‌آید و از آنجایی که منزل نزدیک نبود و پارک نیز سرویس بهداشتی نداشت، برای قضای حاجت به خرابه‌ای در مجاورت پارک می‌رود.
خواهر علی فیض منظر با اشاره به اینکه در خرابه تعدادی افراد زندگی می‌کردند که بخاطر این قضیه با علی وارد نزاع می‌شوند، عنوان کرد: رامین مرادقلی یکی از این افراد در خرابه با علی وارد درگیری می‌شود.
وی ادامه داد: در این هنگام افراد دیگر نیز به علی هجوم می‌آوردند و او را زخمی می‌کنند، علی نیز که توان جسمی بهتری داشته، می‌تواند چاقو را از مرحوم رامین مراد قلی بگیرد که ناگهان فرد دیگری با ضربه چاقو علی را زخمی می‌کند و علی نیز با چاقوی در دست از خود دفاع کرد و ضربه‌ای به کتف این مرحوم وارد می‌کند و بعد از پرتاب چاقو به داخل جوی آب از محل متواری می‌شود.
خواهر علی فیض منظر می‌گوید: برادرم تا آن روز حتی یک نزاع معمولی نیز با کسی نداشته و آن روز هم صرفا به خاطر اضطرار ادرار مجبور شده به خرابه مجاور پارک برود، ولی متأسفانه ضربه وارد شده باعث خونریزی فرد شده و به دلیل ضعف جسمانی مقتول، از دنیا می‌رود و اسم برادرم در فهرست متهمان به قتل عمد نگاشته می‌شود.
ابراز تأسف و پشیمانی علی از قتل مرحوم رامین مرادقلی
وی با اشاره به اینکه مرحوم رامین مراد قلی مطمئناً برای خانواده اش عزیز بوده و در حال حاضر علی نیز از این حرکت خود نادم و پشیمان است، چون باعث از بین رفتن یک انسان شده است، اظهار کرد: کار برادرم اشتباه بوده ولی در یک لحظه قدرت تصمیم‌گیری را از دست داده است؛ برادرم در این سال‌ها در زندان به عنوان یکی از مجرمان با اخلاق مورد تأیید رئیس زندان است.
علی را دریابیم؛ فرصتی نیست

خواهر علی فیض منظر می‌گوید: خانواده مقتول به ما مهلت دادند تا با پرداخت 500 میلیون تومان تا 27 تیرماه از قصاص برادرم خودداری کنند، در غیر این‌صورت حکم اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه حسن خلق و فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی علی در زندان باعث شده تا کارکنان ستاد اجرای احکام نیز تمام توان خود را برای همکاری با ما انجام دهند، عنوان کرد: تاکنون 350 میلیون تومان را با فروش منزل شخصی‌مان و وام بانکی و ... تهیه کردیم ولی بیش از این در توان ما نیست و از طرفی خانواده شاکی هم به بخشش حتی ریالی رضایت نمی‌دهند، اما در حال حاضر بیش از 38 میلیون تومان نیز به کمک مردم خداجوی کشورم جمع‌آوری شده که اینجا از لطف همه سپاسگزاری می‌کنم و امیدوارم برکات خیر این کار را از خداوند دریافت کنند.
سنگینی طناب دار و آرزوهایی که می‌میرند/علی را نجات دهیم
دستان خیران سنگینی طناب دار را کم کنند
خواهر علی فیض منظر با اندوه بسیار می‌گوید: برادرم به دلیل حسن خلقش از بند معمولی به بند فرهنگی و بعد هم به دارالقرآن زندان رجایی شهر کرج انتقال یافت و دوره‌های مختلف هنری و فنی را گذرانده و مدارکی در زندان به دست آورده، به همین خاطر از مردم خداجو می‌خواهم که در آخرین لحظات ماه رمضان الکریم، دستان برادرم را که به نشانه کمک به سویشان دراز شده را تنها نگذراند، چراکه مطمئنا بعد از رهایی، زندگی سالمی خواهد داشت و این موضوع از رفتارش در این سال‌ها کاملاً مشخص است.
سنگینی طناب دار و آرزوهایی که می‌میرند/علی را نجات دهیم
وی ادامه داد: علی در حال حاضر هنرمند و فنی کار است و با کلام وحی مأنوس شده، از همین رو می‌خواهم تا برادرم را برای ادامه حیات کمک کنند و نگذراند که سنگینی طناب دار، گردن برادرم را لمس کند و آرزوهایش بر باد برود.
شمارش معکوس زندگی علی تا 27 تیرماه
خواهر علی فیض منظر می‌گوید: با توجه به اینکه خانواده شاکی به مبلغ پایین‌تری رضایت نمی‌دهند، فقط تا 27 تیرماه فرصت باقی است تا علی از چنگال مرگ رهایی یابد، امیدوارم که مومنان روزه‌دار با کمک‌رسانی به خانواده ما، آرامش که بهترین هدیه الهی است را به ما ببخشند.
یادآور می‌شود، مردم خداجویی که قصد شرکت در این عمل خیّر را دارند، می‌توانند وجوهات نقدی خود را به شماره حساب 4965331613 بانک ملت و شماره کارت 6104337839087994 بنام سونیا فیض منظر واریز کنند، این حساب مورد تأیید دادگستری و پلیس فتا بوده و شخص سونیا فیض منظر، امکان هیچ‌گونه برداشتی از حساب را ندارد و وجوهات مردمی به صورت مستقیم به حساب دادگستری واریز می‌شود که مدارک آن توسط خبرگزاری ایکنا مشاهده و تأیید شده است.
captcha