رشد 55 درصدی شرکت‌کنندگان در بازار فیلم اسلامی
کد خبر: 3614403
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴

رشد 55 درصدی شرکت‌کنندگان در بازار فیلم اسلامی

گروه فرهنگی: مدیر هفتمین بازار فیلم اسلامی با اشاره به اینکه شعار هفتمین بازار فیلم اسلامی «مشهدالرضا(ع) خاستگاه وحدت اسلامی» است، بیان کرد: عوض شدن ساختار و افزایش شرکت‌کنندگان در این دوره و رشد 55 درصدی از جمله تفاوت‌های هفتمین دوره بازار فیلم اسلامی نسبت به شش دوره گذشته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محمدعلی انوشه، مدیر هفتمین بازار فیلم اسلامی در مراسم افتتاحیه بازار فیلم اسلامی که شب گذشته، 10 تیرماه در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، در خصوص جنگ رسانه‌ای، بیان کرد: دشمن پس از ناامیدی در جنگ سخت به وسیله هزاران شبکه ماهواره‌ای غیر اخلاقی، ده‌ها شبکه فارسی زبان و شبکه‌های متعدد فضای مجازی، جنگ نرم را در مقابل ملت‌های مسلمان آغاز کرد.
وی افزود: دشمن با سرمایه‌گذاری کلان در بخش رسانه‌ و با حفظ استیلای فرهنگی خود، اسلام را مورد حمله قرار داده‌ تا چهره نادرستی از مسلمانان در جهان ارائه شود لذا باید با بهره‌گیری از توانایی‌های جهان اسلام و احیای مجدد تفکر غنی اسلام، شکوه و عظمت مسلمانان را بازگردانیم.
«مشهدالرضا(ع)، خاستگاه وحدت اسلامی»؛ شعار هفتمین بازار فیلم اسلامی
مدیر هفتمین بازار فیلم اسلامی بیان کرد: همزمان با معرفی مشهدالرضا(ع) به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017، خوشحالیم هفتمین بازار فیلم اسلامی با شعار «مشهدالرضا(ع)، خاستگاه وحدت اسلامی» فعالیت خود را در مشهد آغاز کرد.
انوشه ادامه داد: سعی کرده‌ایم آثاری که در هفتمین بازار فیلم اسلامی عرضه می‌شود به سه مؤلفه وحدت، مقاومت و اسلام ناب توجه ویژه داشته باشد و در مجموع محوریت آثار خود را بر پایه این سه مؤلفه بنا کرده‌ایم.
رشد 55 درصدی شرکت‌کنندگان در هفتمین بازار فیلم اسلامی
وی در خصوص تفاوت‌‎های هفتمین بازار فیلم اسلامی نسبت به شش دوره گذشته، ابراز کرد: عوض شدن ساختار و افزایش شرکت‌کنندگان در این دوره و رشد 55 درصدی از جمله تفاوت‌های هفتمین دوره بازار فیلم اسلامی است، این در حالی است که رشد کیفی به ویژه در برنامه‌های نمایشی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
مدیر هفتمین بازار فیلم اسلامی با اشاره به اینکه در بازار امسال برخی از مؤسسات و شبکه‌های عضو اتحادیه رادیو و تلویزیون برنامه‌های نمایشی فاخری ارائه کرده‌اند، عنوان کرد: با توجه به تحولات منطقه پیش‌بینی می‌شود آثار با استقبال خوب مخاطبان رو به‌ رو شود.
انوشه در ادامه از حضور مؤسسات و شرکت‌هایی از مشهد «پایتخت معنوی جهان اسلام» در هفتمین بازار فیلم اسلامی خبر داد و افزود: در این بازار، اماکن متبرکه حرم مطهر، ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و جاذبه‌های مشهدالرضا(ع) معرفی می‌شود.
وی با بیان اینکه برخی از مؤسسات و شبکه‌ها بیش از 45 فیلم و برنامه برای فروش و تبادل آماده کرده‌اند، عنوان کرد: فیلم‌های اسلامی در مکان‌هایی پخش خواهند شد که در میان آن‌ها تولیدات جدید نیز به چشم می‌خورد.
مدیر هفتمین بازار فیلم اسلامی، بازار تبادل فیلم را رقابتی دانست و گفت: اتحادیه رادیو و تلویزیون به این موضوع اهتمام کامل دارد و در حال نزدیک شدن به بازارهای فیلم بین‌المللی اسلامی هستیم.
ایجاد زمینه برای معرفی فروش و تبادل محصولات
وی در خصوص اهداف هفتمین بازار فیلم اسلامی عنوان کرد: معرفی توانمندی فیلم‌سازان عضو اتحادیه رادیو و تلویزیون، ایجاد زمینه برای معرفی فروش و تبادل محصولات، ایجاد فرصت برای آشنایی با امکانات و قابلیت‌های اعضای اتحادیه برای سرمایه‌گذاری، تولید مشترک و کاهش هزینه‌های بازاریابی از جمله اهداف این بازار است.
انوشه در ادامه ابراز کرد: هم‌اکنون برخی از کمپانی‌های بین‌المللی شرکت‌کننده در این بازار، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را به قیمتی مناسب از تولیدکنندگان خریداری می‌کنند و با قیمتی پایین‌تر به شبکه‌ها می‌فروشند که این روند باید با حضور همه شبکه‌ها و ایجاد رقابت سالم گسترش یابد.
مدیر هفتمین بازار فیلم اسلامی با اشاره به اینکه هفتمین بازار فیلم اسلامی به معرفی تولیدات سینمایی و تلویزیونی در منطقه و جهان پرداخته است، افزود: با دعوت از کشورهای مختلف سعی بر این داریم که نام اتحادیه را به بهترین نام در زمینه تبادل فیلم و فروش آثار اسلامی تبدیل کنیم. 
وی ادامه داد: در سال جاری از 137 مؤسسه و شبکه تلویزیونی از 20 کشور به‌عنوان غرفه‌دار و خریدار، 30 شبکه به عنوان خریدار و 200 مدیر شبکه و مؤسسات عضو اتحادیه دعوت به عمل آمده است تا در برنامه‌های هفتمین بازار حضور فعال داشته باشند.
مدیر هفتمین بازار فیلم اسلامی در پایان بیان کرد: ایران، ترکیه، افغانستان، مصر، عراق، کویت، عربستان، لبنان، هند، پاکستان، فلسطین، ایتالیا، یمن، بحرین، سوریه، نیجریه، بنگلادش، آذربایجان، انگلستان، ایتالیا و عمان از جمله کشورهایی هستند که در این بازار شرکت کرده‌اند.
captcha