اهمیت کنترل صوت در تلاوت قرآن+ صوت و عکس
کد خبر: 3614509
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴

اهمیت کنترل صوت در تلاوت قرآن+ صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: کنترل صوت در تلاوت قرآن کریم و اینکه قاری بتواند در پرده‌‌های مختلف صوت خود را کنترل کند از جمله مواردی بود که حسین رستمی، قاری بین‌المللی کشورمان در جلسه قرآن خود به آن‌ها اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،  جلسه قرآن حسین رستمی، قاری بین‌المللی روز گذشته، 10 تیرماه در مسجد جامع مهدیه محله رستم‌آباد، واقع در اتوبان صدر، خروجی دیباجی جنوبی، از ساعت 19 تا 20:40 برگزار شد.

اهمیت کنترل صوت در تلاوت قرآن+صوت وعکس

در ابتدای جلسه، حسین رستمی آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت کرد و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت.

در ادامه اعضای جلسه به تلاوت آیات ادامه درس جلسه پرداختند و رستمی، نکات صوت و لحنی و تجویدی آنها را متذکر شد. شیوه تدریس رستمی در این جلسه قرآن که قدمتی ۱۵ ساله دارد، بدین صورت است که هر هفته تنها یک صفحه تلاوت می‌شود و نکات معنایی، صوت، لحنی و تجویدی، ریز به ریز به اعضای جلسه گفته می‌شود.

ضرب‌آهنگ تلاوت از جمله نکاتی بود که رستمی به آن اشاره کرد و گفت: ضرب‌آهنگ تلاوت در قرائت یک مقوله مهم است. نباید سرعت تلاوت کُند و تند شود.

اهمیت کنترل صوت در تلاوت قرآن+صوت وعکس

در ادامه رستمی به تحلیل تلاوت قاری جوانی که به تازگی تقلید را شروع کرده بود پرداخت و گفت: در تلاوت قرآن کریم، کنترل صوت بسیار مهم است که قاری بتواند در پرده‌های مختلف، صوت خود را کنترل کند. قاری، در ابتدای کار باید از تلاوت‌های اساتید مصری متناسب با سطح خودش تقلید کند. ابتدای یادگیری تلاوت قران، ۵۰ درصد آن گوش دادن و ۵۰ درصد دیگر، خواندن و ارائه در جلسات اساتید است.

در جلسه شب گذشته مسعود سیاف‌زاده، قاری ممتاز کشورمان، مهمان این جلسه بود کسی که در سفر تبلیغی ماه مبارک رمضان در غالب کاروان قرآنی «سفیران نور»، همراه با حسین رستمی، به تلاوت در محافل قرآنی استان لرستان، پلدختر، دلفان، سلسله، دوره چگنی، درود، ازنا، خرم‌آباد و کوهدشت طی روزهای 13 و 14 خرداد‌ماه به تلاوت مجلسی آیاتی از کلام الله مجید پرداخته بودند که با استقبال پرشور مردم این استان روبرو شد. این قاری ممتاز، نیز از ادامه درس جلسه به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت.

در ادامه تلاوت حسین رستمی و مسعود سیاف‌زاده ارائه می‌شود.

حسین رستمی

کد

مسعود سیاف‌زاده

کد

دریافت

captcha