برنامه‌های سومین روز جشنواره قرآن وزارت بهداشت/ پایان بخش رقابتی
کد خبر: 3620146
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
تا آخر وقت امروز؛

برنامه‌های سومین روز جشنواره قرآن وزارت بهداشت/ پایان بخش رقابتی

گروه مسابقات: تا پایان وقت امروز 27 تیرماه بخش رقابتی بیست و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت به کار خود پایان می‌دهد تا همه چیز برای مشخص شدن نفرات برتر و برگزاری مراسم اختتامیه مهیا شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به فارس، در سومین روز از جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت که آخرین روز بخش رقابتی آن نیز هست، شاهد برگزاری رقابت‌ها در پنج سالن، سه گروه و هشت رشته خواهیم بود.
در این روز، بخش‌هایی از شرکت‌کنندگان در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم در دو بخش بانوان و آقایان به رقابت می‌پردازند.
عمده شرکت‌کنندگانی که در این روز رقابت خود را در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌کنند، دانشجویان در دو گروه بانوان و آقایان خواهند بود. رقابت اساتید و کارکنان در رشته‌‌های مختلف با به پایان رسیده و یا تنها تعداد معدودی از آنها باقی مانده است تا رقابت خود را برگزار کنند.
رقابت‌های آقایان در رشته قرائت تحقیق در یکی از سالن‌های جانبی هتل پارس محل اسکان آقایان، در رشته ترتیل و حفظ در ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و همچنین رقابت‌های بخش بانوان نیز در هتل چمران که محل اسکان آنها نیز هست، برگزار می‌شود.
همچنین از جمله برنامه‌های جانبی سومین روز این مسابقات زیارت حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) خواهد بود که همزمان با اذان صبح به افق شیراز صورت می‌گیرد.
همچنین نشست کارشناسان قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بخش دیگری از برنامه‌های جانبی این روز است که از ساعت 8 تا 11 در سالن رازی مجتمع فرهنگی و آموزشی ولایت برگزار می‌شود. کارگاه آشنایی با روش تحقیق میان‌رشته‌ای با تأکید بر مطالعات حوزه سلامت با حضور حامد رضایی نیز در نوبت هشت تا 12 صبح این روز برگزار می‌شود.
همچنین در نوبت صبح برنامه گردشگری از باغ ارم و ارگ کریم خان در نظر گرفته شده است. در نوبت بعدازظهر نیز تعدادی از شرکت‌کنندگان از ارگ کریم خان زند و بازار وکیل بازدید خواهند کرد.
پایان‌بخش برنامه‌های سومین روز جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت برگزاری محفل انس با قرآن در آستان مقدس احمد ابن موسی(ع) خواهد بود.
بیست و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت از روز یکشنبه با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز شده و تا روز چهارشنبه 28 تیرماه ادامه دارد. از جمله نکات قابل ذکر در این دوره از جشنواره تجلیل از تعداد بسیار زیادی از برگزیدگان رشته‌های غیرحضوری بوده است به طوری که هم در مراسم افتتاحیه و نیز مراسم اختتامیه اول از بیش از 200 نفر تجلیل شد.
captcha