ورود دادستانی مصر به پرونده تدفین شیخ طنطاوی
کد خبر: 3623982
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸

ورود دادستانی مصر به پرونده تدفین شیخ طنطاوی

گروه بین‌الملل: اختلاف میان وزارت بهداشت و وزارت اوقاف در ارتباط با تدفین بدون مجوز شیخ عبدالوهاب طنطاوی در ویلای شخصی او موجب ارجاع این پرونده به دادستانی مصر شد.

ورود دادستانی مصر به پرونده تدفین شیخ طنطاوی
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رسانه‌های مصری، وزارت بهداشت مصر ضمن مخالفت با دفن پیکر شیخ «محمد عبدالوهاب طنطاوی» در ویلای شخصی وی، این اقدام را مخالف قانون شماره 5 مصوبه سال 1966 در ارتباط با ضوابط ایحاد قبرستان خواند و تأکید کرد: خانواده طنطاوی هیچ مجوزی از این اداره مبنی بر تدفین پیکر شیخ داخل ویلای شخصی دریافت نکرده‌اند.
نماینده وزارت بهداشت در نامه‌ای خطاب به احمد الشعراوی، استاندار دقهلیه با اشاره به این که قبرستان‌ها باید بیش از 200 متر دورتر از محدوده مسکونی بوده و از مجوز پزشکی برخوردار باشند، تصریح کرد: خانواده طنطاوی با دفن پیکر پدرشان قانون را نقض کرده‌اند.
از سوی دیگر اداره اوقاف دقهلیه با بیان این که دفن شیخ طنطاوی در منزل زمانی که زیر خاک و با رعایت موازین شرعی صورت بگیرد، شرعا جایز است، گفت: زمانی که شخصی وصیت کند او را در داخل منزلش دفن کنند، این امر از نظر قانونی جایز است.
برای پایان دادن به این جنجال احمد الشعراوی، استاندار دقهلیه مسئله را به دادستانی ارجاع داد تا با نظارت «ایمن عبدالهادی» وکیل دادستانی جنوب دقهلیه تحقیقات لازم در این باره انجام شود.
در همین راستا دادستانی المنصوره  ضمن شنیدن سخنان طرفین، از شورای شهر المنصوره خواست در ارتباط با ایجاد قبرستان بدون مجوز و در مکانی غیر از اماکنی که بدین منظور اختصاص یافته‌اند مانند زمین‌های کشاورزی و یا اماکن مسکونی نظر دهد.
مستندات ارائه شده از سوی شورای شهر المنصوره حاکی از آن است این قبرستان بدون مجوز و خارج از اماکن مسکونی در اراضی کشاورزی داخل منزل خانواده طنطاوی بنا شده است.
همچنین منابع قضایی در گفت و گو با مصری الیوم تصریح کردند: فرزندان طنطاوی اکنون به ساخت و ساز در زمین کشاورزی و ایجاد قبرستان بدون مجوز متهم هستند.
تحقیقات همچنان در ارتباط با این مسئله ادامه دارد و با انتشار این خبر در استان دقهلیه و شبکه‌های اجتماعی، فرزندان طنطاوی به کوتاهی در انجام وظایف خود متهم شده‌اند. 
گفتنی است، محمد عبدالوهاب طنطاوی قاری مشهور مصری چهارم مرداد‌ماه در هفتاد سالگی دار فانی را وداع گفت، مراسم تشییع این قاری مصری با حضور دوستداران و خانواده وی پنجم مرداد در استان دقهلیه برگزار شد.
 

captcha