رویارویی مخالفان اسلام‌ستیزی و نژادپرستان در ونکوور
کد خبر: 3632300
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹

رویارویی مخالفان اسلام‌ستیزی و نژادپرستان در ونکوور

گروه بین‌الملل: راهپیمایی دیروز مخالفان اسلام‌ستیزی و نژادپرستان در ونکوور کانادا به درگیری و خشونت کشیده شد و پلیس چند نفر از بر هم زنندگان آرامش را دستگیر کرد.

رویارویی معترضان به اسلام‌ستیزی و نژادپرستان در ونکوور
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Straight»، در جریان راهپیمایی دیروز شنبه، 28 مردادماه، دسته‌هایی از مردم به دور تعداد معدود اسلام‌ستیزان جمع شده و پس از مدتی بحث‌ و جدال میان آنان شدت گرفت.
پس از تجمع مردم در ورودی جنوبی سالن اجتماع شهر ونکوور کانادا برای گوش‌دادن به حرف‌های سخنرانان راهپیمایی «ایستادگی علیه نژادپرستی و اسلام‌ستیزی»، عده‌ای از حامیان اسلام‌ستیزی نیز در ضلع شمالی این ساختمان جمع شدند و پس از مدتی درگیری میان دو گروه ایجاد شد.
پلیس ونکوور حلقه‌هایی به دور تعداد کم سخنرانان اسلام‌ستیز که مخالفان آن‌ها چند برابر جمعیت داشتند، تشکیل داد اما بحث‌ها بالا گرفت و به توهین و تهدید و سپس به خشونت‌های فیزیکی نیز کشیده شد.
مردی که کلاه و عینک آفتابی زده و قرآن در دست داشت، مدعی شد که مسلمانان نباید به کانادا بیایند.
یک زن که همراه او بود از نظراتش دفاع کرد. وقتی خبرنگار روزنامه «جورجیا استریت» از او در مورد سطح تحصیلاتش پرسید، گفت که تا دبیرستان درس خوانده است.
وی با اهانت به مسلمانان و قرآن گفت که نماینده زنانی است که توسط مسلمانان در سوئد، فرانسه، آلمان و دیگر کشورها مورد تجاوز قرار می‌گیرند.
سخنان او مرتباً با شعارهای «متعصب برو خانه»، «فاشیست‌ها، نژادپرست‌ها، دور شوید» و صداهای اعتراض مردم قطع می‌شد و جمعیت از او می‌خواستند که صورتش را نشان دهد که ناگهان یکی کلاه را از سرش برداشت و این کار با تشویق حاضران مواجه شد.
این یکی از نمونه جدال‌هایی بود که دیروز، 28 مرداد، بین اسلام‌ستیزان و معترضان به نژادپرستی در ونکوور شکل گرفت.
پلیس ونکوور اعلام کرد که 5 نفر به اتهام برهم زدن آرامش دستگیر شدند.
معترضان به نژادپرستی و اسلام‌ستیزی در ضلع جنوبی ساختمان، تجمعی دوستانه داشتند و به گفته پلیس تا آخر آرامش را حفظ کردند.

captcha