کنگره ملی حضرت خدیجه(س) در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3633547
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹

کنگره ملی حضرت خدیجه(س) در کردستان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی: مدیرکل امور بانوان مجمع تقریب مذاهب کشور گفت: کنگره ملی حضرت خدیجه(س) آذرماه 96 طی هفته ربیع‌الاول در کردستان برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، عفت شریعتی، مدیرکل امور بانوان مجمع تقریب مذاهب کشور امروز، 31 مردادماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که نقش بانوی فضیلت حضرت خدیجه در تحقق اهداف اسلام راستین چقدر ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت جامعه را زنان تشکلی می‌دهند، افزود: زنان در همه امور تأثیرگذارند و زندگی سعادتمندانه زنان نقش بزرگی در سرنوشت‌سازی جامعه دارد.

مدیرکل امور بانوان مجمع تقریب مذاهب کشور با اشاره به اینکه بانو خدیجه(س) آیینه تمام نمای معنویت و اسلام هستند که در ابعاد مختلف نقش آفرین بوده‌اند، اعلام کرد: برگزاری کنگره‌ای ملی به نام بانوی حضرت خدیجه تاثیر ارزنده‌ای در جامعه ما خواهد داشت و الگوی نمونه‌ای برای همه بانوان جامعه خواهد شد.

وی بیان کرد: حضرت خدیجه به‌عنوان مادری مهربان و همسری فدارکار نشان دهنده بانویی نقش‌آفرین در عرصه‌های مختلف در سطح جهان است که همه هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند که برای تقویت اسلام و همراهی پیامبر اکرم(س) قابل توجه بوده است.

شریعتی عنوان کرد: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای تحقق اهداف وحدت‌آفرین با همکاری مسوولان استان کردستان و با استفاده از ظرفیت جمعیت بانوان فرهیخته و تأثیرگذار عرصه فرهنگ دینی استان کنگره بین‌المللی حضرت خدیجه(س) بانوی فضیلت را در سنندج برگزار می‌کند.

وی اعلام کرد: در سال 91 این کنگره در خراسان رضوی برگزار و در حال حاضر درصددیم در استان کردستان به‌عنوان آیینه تمام‌نمای وحدت اسلامی این کنگره را برگزار کنیم.

مدیرکل امور بانوان مجمع تقریب مذاهب کشور یادآور شد: با برگزاری این کنگره در استان کردستان باید الگوهای جهان اسلام را می‌توان به جهان معرفی کرد و به این ترتیب اسلام هم به اهداف واقعی خود دست خواهد یافت.

captcha