گلایه‌ قاریان حج 96 از بی‌توجهی رسانه‌ها
کد خبر: 3639124
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴

گلایه‌ قاریان حج 96 از بی‌توجهی رسانه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی: اعضای گروه قرآنی اعزامی به حج 96 از عدم پوشش اخبار قرآنی حج از سوی سیما اظهار گله‌ کردند.

اظهار گله‌مندی گروه قرآنی اعزامی به مراسم حج ۹۶ از سیما و برخی نهادهای قرآنی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، قرآنیان حاضر در مراسم حج امسال نسبت به عدم پوشش اخبار فعالیت‌های قرآنی مراسم حج از سوی شبکه‌های مختلف سیما گلایه‌ کردند و اظهار داشتند که برخلاف دیگر رسانه‌ها، خبرگزاری ایکنا پوشش بسیار خوبی از اجراهای حضور قرآنیان در حج داشت، از سوی دیگر سیما و شبکه‌های مختلف آن پوشش مناسبی انجام ندادند.
برخی از قرآنیان حاضر در مراسم حج امسال اظهار کردند که درست است امسال کاروانی با عنوان کاروان قرآنی نور به مراسم حج اعزام نشده است، اما آیا هیچ قاری و یا گروه تواشیحی به حج نرفته‌ است؟ و آیا نداشتن نام کاروان قرآنی نور باید باعث شود تا حتی یک تماس از سوی برنامه‌های زنده سیما با قرآنیان در مراسم حج برقرار نشود؟!
ایشان همچنین اظهار گلایه‌ داشتند که حتی شنیده شده برخی نهادها به دلیل اینکه از سوی نهاد خاصی به حج امسال اعزام نشده‌اند، تهدید کرده اند که سفر ایشان به نوعی خودسری محسوب شده و چون این اعزام از سوی آن‌ها نبوده است، این مسئله در اعزام‌ سال‌های بعد در نظر گرفته خواهد شد!
حال با توجه به اینکه اعزام امسال از سوی بعثه مقام معظم رهبری صورت گرفته است این سؤال پیش می‌آید که آیا مجموعه بزرگی مانند بعثه مقام معظم رهبری که متولی اصلی حج امسال و محافل و مراسم قرآنی حج است، خدای ناکرده اعتبار لازم را ندارد؟! و آیا قاریانی که به مراسم اعزام شده‌اند، به دعوت بعثه نبوده و سر خود رفته‌اند و خدای ناکرده خودسرانه به اجرای برنامه پرداخته‌اند؟!.
گروه قرآنی حاضر در حج امسال که دارای مسئول گروه بوده و مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم نیز این مسئولیت را برعهده داشته است و با برنامه‌ریزی دقیق به اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی در مراسم پرداخته‌اند که حتی به اذعان برخی از ایشان تعدد برنامه‌های امسال حتی از سال‌های گذشته نیز بیشتر بوده است،‌ توانسته‌ است در این مراسم بزرگ اسلامی یاد و خاطره شهدای قرآنی منا را زنده نگه دارد که این نیز به نوبه خود جای تأمل و تقدیر از ایشان را دارد.
اظهار گله‌مندی گروه قرآنی اعزامی به مراسم حج ۹۶ از سیما و برخی نهادهای قرآنی
به اذعان خود قاریان حاضر در این مراسم که دغدغه‌های خود را با خبرنگار ایکنا مطرح کردند، گروه قرآنی حاضر در مراسم امسال به طور منظم و دقیق زیر نظر مسئول گروه به اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی در مراسم چه در مدینه منوره و چه در مکه مکرمه پرداخته است که این امر خود نشان از انسجام و توانمندی ایشان در اجرای برنامه‌هایی دارد که شاید تنها به دلیل اینکه نامی به عنوان کاروان قرآنی نور نداشتند، مورد بی‌مهری قرار گرفته و پوشش مناسب خبری از آن‌ها و برنامه‌هایشان صورت نگرفت.
به نظر می‌رسد که طی مراسم حج امسال به دلیل اینکه برخی از دلایل باعث شد تا اعزام گروه‌ قرآنی از سوی برخی نهادها که انحصار این موضوع را از گذشته در دست داشتند، صورت نگیرد، بی‌مهری‌هایی نسبت به گروه قرآنی حاضر در مراسم حج صورت گرفته است که این امر در شأن قرآنیان و نهادهای قرآنی نیست. جا دارد تا همانگونه که کنه قرآن رسیدن به تکامل اخلاقی و انسانی است و همه قرآنیان و فعالان و نهادهای قرآنی نیز باید متخلق به اخلاق قرآنی باشند، نگذاریم تا برخی ملاحظات مادی و دنیایی و مناسبات اداری و سیستم مسئولیتی در نهادها خدایی ناکرده منجر به خدشه‌دار شدن این جایگاه والا شود.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳۹۶/۰۶/۱۶ - ۱۴:۲۶
0
1
آخرش نفهمیدیم نفرات اعزامی کارمند سازمان حج، کارمند وزارت ارشاد یا دارای ژن خوب! بودند. به هر حال چون روال قانونی اعزام طی نشده طبیعتا انتظار پوشش تلاوت این افراد انتظار به جایی نیست.
captcha