تلاوت قرآن؛ آغاز برنامه‌های عزاداری هیئت‌ها
کد خبر: 3644978
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰

تلاوت قرآن؛ آغاز برنامه‌های عزاداری هیئت‌ها

گروه شهرستان‌ها: مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس کاشمر از مسئولان هیئت‌ها و تکایا خواست شروع برنامه‌های عزاداری با تلاوت قرآن باشد.

حمزه سپهریان، مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس کاشمر، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی با تأکید بر تلاوت قرآن در مجالس عزاداری، گفت: به مسئولان هیئت‌های مذهبی پیشنهاد می‌کنم، شروع برنامه‌های عزاداری با تلاوت قرآن باشد و یکی از جوانان، آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کند.
وی با بیان اینکه باید خواندن زیارت عاشورا قبل از شروع مراسم عزاداری به یک سنت تبدیل شود، بیان کرد: مسئولان هیئت‌ها سعی کنند این زیارت که بسیار مورد تأکید اهل بیت(ع) است و ثواب بسیاری دارد را در مجالس عزاداری قرائت کنند.
مدیرعامل آستان به خواندن برخی اشعار که بی محتوا خوانده می‌شود، اشاره کرد و گفت: هرچند باید تغییر ایجاد کنیم اما اینکه آهنگ برخی نوحه‌ها با آهنگ‌های مورد استفاده توسط خواننده‌های غربی یکی باشد، بی‌حرمتی به امام حسین(ع) است.
وی با اعلام اینکه مداحان باید اشعار جدیدی را بخوانند، بیان کرد: هر اندازه هیئت‌های قوی‌تر باشند، رشد و شکوفایی مذهب شیعی و روش امام حسین(ع) گسترش پیدا می‌کند.
مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی‌الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس در ادامه با تأکید بر اینکه مسئولان هیئت‌های مذهبی باید به جوانان میدان بدهند، گفت: بسیاری از ما به خاطر کهولت سن نمی‌توانیم کارها را مدیریت کنیم لذا باید جوان‌ها را جذب کرده و بخواهیم برخی کارها را مدیریت کنند.
وی با بیان اینکه ایام محرم بهترین فرصت است که از جوانان بخواهیم کاری برای امام حسین(ع) انجام دهند، افزود: جوانان باید لذت خدمت به اهل بیت(ع) را حس کنند.
سپهریان همچنین از هیئت‌های مذهبی خواست برای خود ناظر انتخاب کرده و مشکلات و معایب هیئت را شناسایی و به اطلاع هیئت مدیره برسانند تا به موقع رفع شود.
وی عنوان کرد: هر اندازه آسیب‌شناسی هیئت‌ها بیشتر شود قطعاً شکوفایی آن‌ها نیز بیشتر می‌شود.
سپهریان با اعلام اینکه عده‌ای می‌خواهند نسبت به اهانت‌هایی که به حرم امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) می‌شود، سکوت کنیم و در داخل هیئت فقط سینه و زنجیر خود را بزنیم، گفت: باید مجالس امام حسین(ع) با شور و شعور باشد؛ قطعاً اگر بخواهیم فقط سینه بزنیم، شرایط کشور همانند زمان قبل از انقلاب می‌شود.
وی شعار هیهات منّا الذّله و عمل به آن را روش امام حسین(ع) دانست و افزود: اگر در هیئت‌های مذهبی شعار هیهات منّاالذّله امام حسین(ع)، به جوانان و نوجوانان گفته نمی‌شد، در هشت سال دفاع مقدس نمی‌توانستیم جلوی دنیا بایستیم.
captcha