نگرانی مسلمانان آلمان از راه‌یابی افراط‌گرایان به پارلمان
کد خبر: 3646477
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵

نگرانی مسلمانان آلمان از راه‌یابی افراط‌گرایان به پارلمان

گروه بین‌الملل: «ایمن مزیک»، رئیس شورای مرکزی مسلمانان آلمان ضمن ابراز نگرانی از راه‌یافتن تندروها به پارلمان، سیاستمداران این کشور را به نادیده گرفتن هشدارهای داده شده در ارتباط با قدرت گرفتن حزب راست‌گرا و افراطی «جایگزینی برای آلمان» متهم کرد.

نگرانی مسلمانان آلمان از نتایج انتخابات
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری المنار»لبنان؛ ایمن مزیک با اشاره به دستیابی حزب راستگرا و افراطی «جایگزینی برای آلمان» به رتبه سوم در کسب کرسی‌های انتخابات روز یکشنبه پارلمان آلمان، تصریح کرد: چرا انتقادات جدی گرفته نشد؟ تنها اقلیت مسلمان از قدرت گرفتن این حزب نگران نیستند، بلکه این امر موجب نگرانی شورای مرکزی یهودیان آلمان نیز شده است. 

رئیس شورای مرکزی مسلمانان آلمان با تأکید بر نگرانی شدید مسلمانان نسبت به راه‌یابی نمایندگان حزب افراطی «جایگزینی برای آلمان» به پارلمان، این حزب را به تحریک علیه اقلیت‌ها و ایجاد شکاف داخل جامعه آلمان متهم کرد. 

گفتنی است، انتقاد و حمله به مسلمانان و پناهندگان یکی از محورهای فعالیت‌ حزب «جایگزینی برای آلمان» در تبلیغات انتخاباتی بود. 

شورای یهودیان آلمان نیز در واکنش به نتایج انتخابات پارلمانی این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد که با ورود نمایندگان جناح راست ملی‌گرا به پارلمان آلمان، این کشور از زمان تشکیل جمهوری فدرال در سال 1949 با یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های خود روبرو شده است.

یادآور می‌شود: مردم آلمان یکشنبه برای انتخابات نمایندگان خود در پارلمان این کشور (بودندستاگ) پای صندوق‌های رأی رفتند که در نتیجه آن، ائتلاف احزاب دموکرات مسیحی به رهبری «آنگلا مرکل» و اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن در این انتخابات موفق به کسب 33 درصد آرا شدند.

حزب سوسیال دموکرات به رهبری مارتین شولتز نیز با کسب 20.5 درصد آرا در رتبه بعدی قرار گرفت و حزب راست افراطی «جایگزین برای آلمان» یا نیز برای نخستین بار با کسب 12.6 درصد آرا راهی پارلمان آلمان شد/.

captcha