تقویت همکاری ایران با «صدای قرآن» سیرالئون
کد خبر: 3658671
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
علیرضا فرامرزی خواستار شد؛

تقویت همکاری ایران با «صدای قرآن» سیرالئون

گروه بین‌الملل: رایزن فرهنگی کشورمان در سیرالئون با شیخ احمد تیجان سیلا، از علمای ارشد شیعه این کشور و مدیر رادیو قرآن و صدای اهل بیت(ع) فریتاون دیدار و گفت‌وگو كرد.

تقویت همکاری ایران با رادیو «صدای قرآن» سیرالئونبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علیرضا فرامرزی، رایزن فرهنگی ایران در سیرالئون به همراه حجج اسلام سید مرادی از معاونت بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و میثمی‌زاده، رئیس جامعه المصطفی(ص) فریتاون با حضور در منزل شیخ تیجان سیلا، از علمای ارشد شیعه سیرالئون، امام جمعه مسجد مركزی فریتاون و نماینده مجمع جهانی اهل بیت(ع) در این کشور، با وی دیدار و گفت‌وگو کردند.
 
در این دیدار شیخ تیجان سیلا با تأكید بر تقویت روابط بین ایران و سیرالئون در زمینه‌های مختلف فرهنگی و دینی، در خصوص سفر سال گذشته خود به تهران و برنامه‌های رادیو FM 95.7 مطالبی را بیان کرد.
 
شیخ احمد تیجان سیلا كه تحصیل‌كرده حوزه علمیه قم بوده و به زبان فارسی نیز آشنایی كافی دارد، اظهار كرد: رابطه بسیار خوبی بین شیعیان و اهل سنت در سیرالئون برقرار است، به گونه‌ای كه هیچ مشکلی در برگزاری مراسم و مناسبت‌های مذهبی نداریم.

پس از آن، رایزن فرهنگی كشورمان از تداوم برنامه‌های رادیو FM 95.7 در شش ماه گذشته تشکر کرد و خواستار گسترش همکاری‌ها و اجرای برنامه‌های مشترک با این رادیو شد.

در ادامه دیدار، سید مرادی، نماینده مقام معظم رهبری ضمن اشاره به وجود مهر، محبت و دوستی بین مسلمانان به ویژه شیعیان در سیرالئون، بر لزوم توسعه روابط فرهنگی بین دو كشور تأكید كرد.

رادیو FM 95.7 فریتاون با مدیریت شیخ تیجان سیلا فعالیت دارد و به طور متوسط روزانه 11 ساعت برنامه مذهبی شامل آموزش قرآن، فقه، عقاید، سخنرانی و برنامه‌های ویژه برای مناسبت‌های مختلف پخش می‌کند. رایزنی فرهنگی كشورمان نیز در مناسبت‌های دینی و اسلامی برنامه‌های خاصی را نیز برای این رسانه تدارک می‌بیند/.
captcha