نشست «حفظ هویت اسلامی ایرانیان آلمان»
کد خبر: 3662063
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
امروز برگزار می‌شود؛

نشست «حفظ هویت اسلامی ایرانیان آلمان»

گروه بین‌الملل: نخستین نشست جامعه ایرانیان مقیم آلمان به منظور بررسی چگونگی حفظ هویت ایرانی اسلامی امروز(20 آبان‌ماه) در شهر «ماربورگ» این کشور برگزار می‌شود.

نشست «حفظ هویت اسلامی ایرانیان آلمان» در ماربورگسید‌علی موجانی، رایزن فرهنگی ایران در آلمان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: این نشست با همکاری سه مؤسسه ایرانی از جمله جامعه خیرین مدرسه‌ساز ایران، بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی(وقف عام) و مؤسسه نور مبین و یک مؤسسه آلمانی با عنوان  آلمانی «دیوان ماربورگ» به منظور بررسی فرآیند ارتباط هویت بین نسلی فرزندان ایرانی در آلمان با هویت ایرانی اسلامی برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: 110 نفر از ایرانیان مقیم آلمان و علاقمندانی که تمایل دارند با ایجاد هسته‌های فعالان در حوزه آموزش و تربیت نسل‌های جوان از ایرانیان مقیم و متولد آلمان از طریق برگزاری برنامه‌های ترویجی، آموزشی و تربیتی همکاری کنند، در نشست حضور خواهند داشت.
 
موجانی تصریح کرد: هدف این هسته‌های فعال این است که بتوانند مانع از این شوند که به دلیل گسست بین نسلی، هویت ایرانی اسلامی در بین فرزندان افراد مقیم در آلمان و ایرانیان تازه متولدشده دچار کاستی شود و زمینه بیگانگی با میراث تاریخی، دینی، مذهبی و فرهنگی ایران افزایش یابد.
 
رایزن فرهنگی کشورمان در آلمان ادامه داد: این جلسه به دعوت شهردار شهر ماربورگ در ساختمان شهرداری ماربورگ برگزار و شهردار این شهر از این ایده که به گفت‌و‌گوی بین فرهنگی و بین ادیانی کمک می‌کند، استقبال و حمایت کرده است و سخنران افتتاحیه خواهد بود.
 
وی همچنین یادآور شد: دیروز(19 آبان) جلسه کاری هیئت ایرانی با علی ماجدی، سفیر ایران در آلمان برگزار شد و ماجدی ضمن حمایت از این ابتکار و ایده تأکید کرد افزایش سطح تماس با ایرانیان مقیم و فعال‌کردن هسته‌های اجرایی در بین علاقمندان برای سرمایه‌گذاری نسبت به فرآیند حفظ رابطه زبانی فرهنگی، هویتی و دینی در نسل‌های نو با میراث اسلامی ایرانی یکی از موضوعات مورد دغدغه سفارت و شخص ایشان بوده و وی آماده است که از این موضوع حمایت کند.
 
موجانی در پایان تأکید کرد: سفیر ایران در آلمان در این دیدار پذیرفت به عنوان خیر مدرسه‌ساز هزینه احداث یک باب مدرسه در استان کردستان را شخصا تقبل کند و بدین ترتیب به جمع خیرین مدرسه‌ساز برای انجام این عمل نیکوکارانه بپیوندد/.

نشست «حفظ هویت اسلامی ایرانیان آلمان» در ماربورگ
جلسه هیئت ایرانی با سفیر ایران در آلمان و طرح ایده نشست
captcha