درخشش نماینده لیبی در مسابقه قرآن «سید جنید»/ نعینع در اختتامیه + عکس
کد خبر: 3666289
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳

درخشش نماینده لیبی در مسابقه قرآن «سید جنید»/ نعینع در اختتامیه + عکس

گروه بین‌الملل: پانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن«سید جنید» در بحرین با درخشش نماینده لیبی در هر دو رشته رقابت‌ها به کار خود پایان داد.

درخشش نماینده لیبی در مسابقه قرآن «سید جنید» + عکسبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «الوطن» بحرین، مراسم اختتامیه این دوره از رقابت‌ها شب گذشته(اول آذرماه) به همت جمعیت «خدمت به قرآن» بحرین در مرکز اسلامی«احمد الفاتح» منامه برگزار شد و طی آن برترین‌های این مسابقه بین‌المللی در دو رشته «حفظ کل» و «تلاوت و حسن ادا» تجلیل شدند.

در مراسم اختتامیه این رقابت‌ها شخصیت‌ها و سفیران کشورهای مختلف در بحرین، شیوخ و علما و تعدادی زیادی از شهروندان بحرینی حضور یافتند.

نماینده لیبی؛ نفر اول رشته حفظ

«عبدالرحمن البشیر سالم» از لیبی مقام نخست رشته «حفظ کل قرآن» را کسب کرد و عمر احمد حسن آغا از سوریه و محمد سیف الرحمن تقی از بنگلادش نیز در همین رشته به ترتیب دوم و سوم شدند.

رتبه‌های چهارم تا دهم رشته حفظ نیز به ترتیب به محمد إنوا آدم عمر از نیجریه، محمد بوسف محمد از سریلانکا، سلیمان بن علی بن صالح السعید از عربستان، محمد سامی صبحی متولی از فلسطین، حسین یوسف آدم از چاد، ألیفه جبریل محمد از کامرون و فارس سعید حمد از تانزانیا رسید.

حافظ لیبیایی در تلاوت هم اول شد

عبدالرحمن البشیر سالم از لیبی که در رشته حفظ پانزدهمین مسابقات قرآن سید جنید اول شده بود، در رشته تلاوت و حسن ادا هم خوش درخشید و مقام نخست را از آن خود کرد.

فیصل الاهی از اندونزی و محمد شازانی بن جیمی از مالزی نیز در این رشته به ترتیب دوم و سوم شدند.

نعینع؛ مهمان افتخاری اختتامیه

بنا بر این گزارش، مراسم اختتامیه رقابت‌ها با برنامه‌های مختلفی از جمله تلاوت قرآن توسط برخی شرکت‌کنندگان و جلسه قرآنی احمد احمد نعینع، قاری برجسته مصری به عنوان مهمان افتخاری مراسم همراه بود.

درخشش نماینده لیبی در مسابقه قرآن «سید جنید» + عکس

یادآور می‌شود، مرحله نهایی پانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه «سید جنید عالم»، روز شنبه (۲۷ آبان‌ماه جاری) با حضور 54 نماینده از کشورهای مختلف جهان در شهر منامه، پایتخت بحرین آغاز شد.
 
کمیته داوران این دوره از مسابقات متشکل از 6 داور از اساتید و شیوخ قرائت از کشورهای بحرین، عربستان، عمان، مصر، الجزایر و چاد بود که ارزیابی اجرای متسابقین را برعهده داشتند.
 
مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه «سید جنید عالم» که یک مسابقه غیردولتی در بحرین است، به همت انجمن خدمت به قرآن بحرین و با همکاری مؤسسه «سید جنید عالم» که نهادی کاملا خصوصی است، برگزار می‌شود و این مسابقات در سال ۲۰۱۴ میلادی از سوی انجمن جهانی حفظ قرآن به‌ لقب برترین مسابقات بین‌المللی قرآن دست یافت/.

captcha