جای خالی کشورهای اسلامی میان صادرکنندگان بزرگ «حلال»
کد خبر: 3666824
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
در اجلاس استانبول مطرح شد؛

جای خالی کشورهای اسلامی میان صادرکنندگان بزرگ «حلال»

گروه بین‌الملل: شرکت‌کنندگان در اجلاس جهانی حلال که در شهر استانبول ترکیه در حال برگزاری است بر جای خالی کشورهای اسلامی در میان صادرکنندگان بزرگ محصولات حلال تأکید کردند.

 جای خالی کشورهای اسلامی در میان صادرکنندگان بزرگ محصولات حلالبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ اسد سجاد زیدی، مدیرعامل مرکز بین‌المللی حلال در سخنرانی خود در این اجلاس گفت: هیچ کشور اسلامی در میان 10 صادرکننده بزرگ محصولات حلال در جهان نیست.

وی نبود برندسازی جهانی در کشورهای اسلامی را از عمده دلایل عقب ماندن کشورهای اسلامی در بازار پرسود حلال برشمرد.

زیدی گفت: هند، برزیل، اتریش، آمریکا، آرژانتین، نیوزیلند، فرانسه، تایلند، فیلیپین و سنگاپور، 10 صادرکننده بزرگ در بازار حلال هستند.

وی تأکید کرد: سهم این 10 کشور از بازار حلال 85 درصد است.

اسد سجاد زیدی گفت: هند بزرگترین صادرکننده گوشت حلال و تایلند بزرگترین صادرکننده محصولات حلال است.

وی افزود: کشورهای اسلامی تنها 15 درصد در این بازار سهم دارند که مالزی و اندونزی دو کشور اصلی صادرکننده محصولات حلال در میان کشورهای اسلامی هستند.

وی با ترغیب کشورهای اسلامی به فعالیت بیشتر در این حوزه، از فرصتها و مزایای بازار پرسود حلال گفت.

اجلاس جهانی حلال که از روز 2 آذر ماه در استانبول کار خود را آغاز کرد میزبان شخصیت‌های عالی‌رتبه بیش از 80 کشور بود که در مورد مسائل مربوط به بازار حلال و همینطور اقتصاد و گردشگری اسلامی سخنرانی کردند.

پنجمین نمایشگاه محصولات حلال نیز در حاشیه این اجلاس برگزار شد که این برنامه‌ها امروز (4 آذر) به کار خود پایان خواهند داد/.

captcha