کنفرانس «انسان‌شناسی در حکمت اسلامی و فلسفه یونان» در آتن
کد خبر: 3668111
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
به زودی برگزار می‌شود؛

کنفرانس «انسان‌شناسی در حکمت اسلامی و فلسفه یونان» در آتن

گروه بین‌الملل: کنفرانس علمی «انسان‌شناسی در حکمت اسلامی و فلسفه یونان» با همكاری دانشکده فلسفه دانشگاه آتن و رایزنی فرهنگی ایران در آتن، برگزار می‌شود.

کنفرانس «انسان‌شناسی در حکمت اسلامی و فلسفه یونان» در آتن
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی‌محمد حلمی، رایزن فرهنگی ایران در آتن دیروز(7 آذرماه) ضمن حضور در دانشکده فلسفه دانشگاه آتن با خانم کالامنگاس، رئیس این دانشکده، دیدار و درباره نحوه توسعه همکاری‌ها از جمله برگزاری کنفرانس علمی «انسان‌شناسی در حکمت اسلامی و فلسفه یونان» بحث و تبادل نظر کرد.

حلمی در سخنانی، آمادگی رایزنی فرهنگی ایران در آتن برای همكاری در زمینه‌های علمی و فرهنگی به خصوص کنفرانس فلسفی با همکاری دانشکده فلسفه دانشگاه آتن را اعلام كرد و گفت: ما می‌توانیم تعداد سه تا 4 استاد فلسفه از ایران برای شرکت در این کنفرانس دعوت کنیم.

رایزن فرهنگی كشورمان افزود: در این کنفرانس می‌توان مقالاتی توسط اساتید دو طرف درباره موضوع مورد توافق ارائه کرد.

اجرای موسیقی سنتی ایران

خانم کالامنگاس، رئیس دانشکده فلسفه دانشگاه آتن، علاقمندی خود را برای توسعه روابط و همکاری‌های علمی بین مراکز علمی دو کشور ایران و یونان به خصوص دانشکده فلسفه دانشگاه آتن با مراکز دانشگاهی و فلسفی جمهوری اسلامی ایران، اعلام كرد.

وی با استقبال از توسعه همه‌جانبه روابط با مراکز علمی و هنری ایران، پیشنهاد اجرای یک برنامه هنری و یک نشست علمی را داد و گفت: با مشارکت و همکاری دپارتمان موسیقی این دانشکده و رایزنی فرهنگی ایران در یونان می‌توانیم برنامه مشتركی با حضور هنرمندان موسیقی سنتی ایران، داشته باشیم.

خانم کالامنگاس اظهار كرد: در این برنامه هنری ضمن آشنایی مردم یونان و دست‌اندرکان هنر موسیقی این كشور با موسیقی سنتی ایران، اجرای مشترکی با شرکت نوازندگان ایرانی و یونانی برای اساتید، دانشجویان و شخصیت‌های علمی و فرهنگی دانشگاه صورت می‌گیرد تا با هنر موسیقی سنتی ایران از نزدیک آشنا شوند/.

captcha