گرامیداشت دومین سالروز شهادت شیخ نمر در برلین
کد خبر: 3678439
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹

گرامیداشت دومین سالروز شهادت شیخ نمر در برلین

گروه بین‌الملل: مراسم گرامیداشت دومین سالروز شهادت شیخ نمر روحانی شیعه عربستان، به همت سازمان صلح برای دمکراسی و حقوق بشر در برلین برگزار شد.

برگزاری گرامیداشت سالروز شهادت شیخ نمر در برلین

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری پست؛ مراسم گرامیداشت دومین سالروز شهادت شیخ نمر روحانی شیعه عربستان به درخواست مخالفان بحرینی و عربستانی و با حضور اعضای مراکز و جمعیت‌های حقوقی  در برلین پایتخت آلمان برگزار شد.

یوسف محافظة دبیرکل سازمان صلح برای دمکراسی و حقوق بشر طی سخنانی در این مراسم که با شعار«و ماقتلوه»(و آنچه او را کشت) برگزار شد، صدور احکام اعدام برای مخالفان سیاسی در دادگاه‌های فاقد صلاحیت در بحرین و عربستان را محکوم کرد.

وی با اشاره به شهادت سه تن از مخالفان بحرین، شهادت شیخ نمر و قربانبان شکنجه در قطیف، تصریح کرد: اعدام به دلیل بیان نظرات سیاسی، نقض آَشکار توافقنامه‌های بین‌المللی و به ویژه اعلامیه جهانی حقوق بشر است که حکومت‌های بحرین و عربستان آن را امضا کرده‌اند/.

گفتنی است: شیخ باقر النمر روحانی برجسته شیعه عربستان در سال 1393 به اتهام محاربه، داشتن عقاید انحرافی، خودداری از تبعیت نسبت به حکومت، تشویق به سرنگونی نظام سیاسی، و تشویق به ترور اتباع خارجی در دادگاه عربستان محکوم و این حکم  در ۱۲ دی ۱۳۹۴پس از امضای پادشاه سعودی اجرا شد/.

 

captcha