الجزایر هم «بیت‌کوین» را تحریم کرد
کد خبر: 3678746
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
پس از تحریم دارالإفتای مصر؛

الجزایر هم «بیت‌کوین» را تحریم کرد

گروه بین‌الملل: الجزائر در جدیدترین قانون سال جدید میلادی، استفاده از پول مجازی «بیت‌کوین» را در معاملات مالی خود تحریم و ممنوع اعلام کرد.

الجزائر «بیت‌کوین» را تحریم کردبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ به موجب  ماده 117 قانون الجزائر استفاده از پول مجازی و خرید و فروش آن تحریم شد.

«بیت‌کوین» یک نوآوری اینترنتی با کارکردهای مشابه «پول بی‌پشتوانه» یا پول حکومتی است که در فضای مجازی و بدون نیاز به اوراق نقدی، چکی و کارت بانکی صورت می‌گیرد.

به موجب قانون جدید الجزائر، استفاده از این پول مجازی در این کشور، با عواقب جدی همراه خواهد بود.

پیش از این نیز دارالإفتای مصر استفاده از پول مجازی برای تبادلات مالی از نظر شریعت اسلامی جایز ندانست. علت این امر مخاطرات ضمنی استفاده از این نوع پول و نیز به کارگیری آن برای تامین مالی فعالیت‌های تروریستی است.

بیت کوین نوعی پول دیجیتال بر پایه شبکه همتا به همتا و امضای دیجیتال است. شبکه بیت کوین سیستم کنترل کننده متمرکز ندارد و توسط هیچ سازمان، مؤسسه یا نهاد دولتی اداره نمی‌شود.

در جهان ۶۳ نوع پول مجازی وجود دارد که بیت‌کوین معروف ترین آن‌هاست. تا کنون هیچ دولتی بیت‌کوین و سایر پول‌های مجازی را به عنوان پول به رسمیت نشناخته ‌است/.

captcha