مؤسس مدرسه قرآن الجزایر درگذشت/ تشییع در زادگاه+فیلم
کد خبر: 3690803
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸

مؤسس مدرسه قرآن الجزایر درگذشت/ تشییع در زادگاه+فیلم

گروه بین‌الملل: حاج محمد الدباغی، از علما و شیوخ الجزایر و مؤسس مدرسه قرآن منطقه «تنرکوک» این کشور در 84 سالگی دار فانی را وداع گفت.

صاحب مدرسه قرآن الجزایر درگذشت/ تشییع باشکوه در زادگاه+فیلمبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «المساء» الجزایر؛ شیخ محمد الدباغی روز شنبه(21 بهمن‌ماه) در زادگاهش در «تنرکوک» در استان «أدرار» الجزایر پس از سپری‌کردن سال‌ها زندگی علمی و صوفیانه در مدارس مختلف قرآن، دار فانی را وداع گفت.

شیخ محمد متولد 1934 در زاویة الدباغ(تنرکوک کنونی) و از نخستین کسانی بود که در سال 1951 به مدرسه و مکتب‌خانه آموزش قرآن شیخ محمد بلکبیر(از شیوخ نامدار الجزایر) در شهر أدرار پیوست.

او تا پایان سال 1963 در محضر شیخ بلکبیر تلمذ کرد، سپس به درخواست بزرگان منطقه به زادگاهش بازگشت و مدرسه‌ای قرآنی در سال 1964 در زادگاه تأسیس کرد.

مرحوم محمد الدباغی امامت نمازهای پنجگانه را نیز بر عهده داشت و به عنوان مؤذن و امام جماعت مشغول فعالیت بود.

آشتی‌دادن مردم و کمک به نیازمندان و در راه ماندگان از ویژگی‌های بارز این شیخ الجزایری بود، وی همچنین با تأسیس مرکزی علمی در راستای آگاهی‌بخشی به جامعه گام برداشت و این مرکز تا به امروز فعال است.

عبدالکریم الدباغی، فرزند محمد الدباغی جا پای پدر نهاده و در حال حاضر شیخ و رئیس شورای علمی امور دینی در الجزایر است.

صاحب مدرسه قرآن الجزایر درگذشت/ تشییع باشکوه در زادگاه+فیلممراسم تشییع

مراسم تشییع صاحب مدرسه قرآن تنرکوک دیروز(22 بهمن) با حضور گسترده دوستداران و علاقمندان وی به صورت باشکوه برگزار شد که فیلمی از آن در ادامه می‌آید:

captcha