واکنش کاندیدای ریاست‌جمهوری مصر به شروط اخوان‌
کد خبر: 3684237
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹

واکنش کاندیدای ریاست‌جمهوری مصر به شروط اخوان‌

گروه بین‌الملل: سخنگوی پویش انتخاباتی «سامی عنان»، از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری مصر در واکنش به شروط حمایتی اخوان‌المسلمین اعلام کرد که عنان هیچ شرطی را برای حمایت نخواهد پذیرفت.

واکنش سامی عنان به شروط حمایتی اخوان‌المسلمین در انتخاباتبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری المصریون؛ حازم حسنی، سخنگوی پویش انتخاباتی سامی عنان، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش مصر و از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور ضمن اظهار عدم پذیرش هر شرطی از گروه‌های مختلف برای حمایت از وی، تصریح کرد که شروط اخوان‌المسلمین برای حمایت از سامی عنان در انتخابات این کشور، پذیرفتنی نیست.

وی افزود: اخوان‌المسلمین در حمایت از عنان آزاد است، اما حق مشروط کردن حمایت خود از سامی عنان در انتخابات ریاست جمهوری مصر را ندارند.

گفتنی است که یوسف ندا، مسئول سابق روابط بین‌الملل جماعت اخوان‌المسلمین حمایت از کاندیداتوری عنان را با شش شرط اعلام کرده است.

شروط این گروه برای حمایت از سامی عنان شامل «بازگشت ارتش در خدمت مردم و حمایت از ملت و دولت»، «اعتباربخشی به نتائج انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته»، «اصلاح کارکرد دستگاه قضا»، «لغو احکام سیاسی و آزادکردن زندانیان و جبران خسارت وارده به آن‌ها»، «اصلاح پلیس» و «تجدیدنظر در تصمیمات مرتبط با ثروت مصر و مرزهای آن» است.

یادآور می‌شود، سامی عنان در سال 2005 میلادی به سمت ریاست ستاد مشترک ارتش مصر منصوب شد و در آگوست سال 2012 میلادی از سوی محمد مرسی، رئیس جمهور مخلوع مصر، از سمتش برکنار شد. پیش از عنان، عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهور فعلی مصر هم نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات اعلام کرده بود.

شایان ذکر است، انتخابات ریاست جمهوری مصر قرار است طی روزهای ششم تا هشتم فروردین ماه سال آینده(97) برگزار شود/.

captcha