دوره آموزشی «مطالعات قرآنی» در امارات
کد خبر: 3691149
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
انجمن اسلامی شارجه برگزار می‌کند؛

دوره آموزشی «مطالعات قرآنی» در امارات

گروه بین‌الملل‌ ـ دوره آموزشی «مطالعات قرآنی» با هدف تقویت جایگاه فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در جامعه و تثبیت هویت فرهنگی صحیح و میانه‌رو به همت انجمن اسلامی شارجه در حال برگزاری است.

دوره آموزشی «مطالعات قرآنی» در اماراتبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الشارقة 24؛ دوره آموزشی «مطالعات قرآنی» با حضور علاقه‌مندان به فرهنگ اسلامی از دیروز (23 بهمن‌ماه) آغاز و تا پنج‌شنبه (26 بهمن‌ماه) ادامه خواهد داشت.

راه‌های تدبر در قرآن، آگاهی با فضایل آیات و تأمل در معانی آن‌ها از جمله دروس این دوره 4 روزه است که توسط نایل ممدوح ابوزید، استاد اصول دین دانشگاه الهیات دانشگاه شارجه تدریس می‌شود.

ماجد بوشلیبی، دبیر انجمن اسلامی شارجه در این باره گفت: این انجمن، تجربیات علمی خود را که مبتنی بر منابع اسلامی از جمله علوم قرآن و سنت اسلامی است، با هدف آشنایی جامعه با علوم و فرهنگ متنوع اسلامی ارائه می‌کند.

وی افزود: امارات در تلاش است تا با الهام از فرهنگ اسلامی در راستای بنای فرهنگ جامعه کوشیده و انجمن اسلامی شارجه نیز مسئولیت اجرای آن‌ را بر عهده دارد تا با اجرای برنامه‌های مختلف، فرهنگ اسلامی را در جامعه ترویج کند.

ابوزید دوره، از اساتید علوم قرآنی نیز در آغاز این دوره آموزشی ضمن تأکید بر اهمیت و جایگاه قرآن کریم به عنوان منبع قانون‌گذاری تصریح کرد که قرآن جایگاه بیان احکام عبادی، احکام تجاری و احکام اخلاقی است و در راستای تربیت انسان گام برداشته است/.

انتهای پیام

captcha