نقض آزادی بیان در بحرین صدای سازمان ملل را هم درآورد
کد خبر: 3695383
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲

نقض آزادی بیان در بحرین صدای سازمان ملل را هم درآورد

گروه بین‌الملل ـ دیوید کی، گزارشگر سازمان ملل در زمینه حمایت از حق آزادی بیان و عقیده، از اقدام مقامات بحرین در مقابله با اعتراضات مسالمت‌آمیز و نقض آزادی بیان در این کشور انتقاد کرد.

انتقاد گزارشگر ویژه سازمان ملل از نقض آزادی بیان در بحرین

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری منامة پست؛ دیوید کی، از ادامه سیاست‌های حکومت بحرین در مقابله با اعتراضات مسالمت آمیز و نقض حقوق معارضان در آزادی بیان و عقیده انتقاد کرد.

 وی با اشاره  به این که صدور حکم پنج سال زندان برای نبیل رجب، فعال حقوق بشری بحرین نمونه‌ای از این سیاست‌هاست، تصریح کرد: اتهاماتی با عنوان نشر شایعات و آسیب‌رساندن به وجهه کشور که از سوی حکومت بحرین متوجه نبیل رجب شده که این اتهامات در قانون حقوق بشر رسمیت ندارد.

یادآوری می‌شود، دادگاهی در بحرین، اوایل اسفندماه سال جاری نبیل رجب، فعال سرشناس حقوق بشر بحرینی را به اتهام انتشار توئیت‌های انتقادی از مسئولان بحرینی به ۵ سال زندان محکوم کرد.

نبیل رجب در جریان محاکمه خود همچنین، با اتهامات متعددی از جمله توهین به دادگاه، توهین به یک کشور همسایه و نشر اکاذیب در دوره جنگ، مواجه شده است.

این اتهامات به پست‌های فیسبوکی نبیل رجب در سال ۲۰۱۵ مربوط می‌شود که طی آن از وجود شکنجه در زندان امنیتی «جو» در بحرین خبر داده بود و نسبت به بحران انسانی ناشی از عملیات نظامی عربستان علیه یمن اظهار نظر کرده بود.

نبیل رجب پیشتر نیز به اتهام شایعه‌پراکنی و تشویش اذهان عمومی به دو سال زندان محکوم شده بود. این حکم در پی مصاحبه‌های تلویزیونی او و انتقاد از رژیم بحرین صادر شده بود.

انتهای پیام

captcha