ساخت سریال زندگی شهید شهریاری در زنجان
کد خبر: 3698122
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴

ساخت سریال زندگی شهید شهریاری در زنجان

گروه فرهنگی: مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان از ساخت سریال 13 قسمتی زندگی شهید شهریاری در زنجان خبر داد و گفت: قرار است این سریال در 13 قسمت 45 دقیقه‌ای تولید شود.

به گزارش ایکنا از زنجان، به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز زنجان مرتضی صفری، مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در جلسه هماهنگی ساخت سریال فاخر شهید شهریاری با قدردانی از استاندار زنجان برای همراهی در ساخت این اثر فاخر افزود: قرار است این سریال در 13 قسمت 45 دقیقه‌ای تولید شود و امیدواریم اثری در خور شأن و مقام این دانشمند شهید هسته‌ای کشورمان عرضه شود.
صفری با تأکید بر اینکه این اثر جزء کارهای فاخر و ارزشمند صداوسیما خواهد بود گفت: در ساخت این سریال از عوامل حرفه‌ای و تراز اول که سابقه درخشانی در سینما و تلویزیون دارند استفاده خواهد شد و این اقدامی است برای ارج نهادن به خدمات بسیار ارزشمند شهیدی که در راه اعتلای وطن و نظام اسلامی تلاش کرد و سرانجام به دست استکبار جهانی به شهادت رسید.
وی هدف از تولید این سریال فاخر 13 قسمتی را پرداخت مناسب و شایسته به ابعاد وسیع و گسترده شخصیت برجسته این شهید والامقام عنوان کرده و تأکید کرد: این مستند فاخر ویژگی‌های شخصیتی شهید شهریاری را با زبان هنر به نسل سوم و چهارم انقلاب معرفی خواهد کرد.
همچنین در این جلسه سیدبیوک موسوی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان هم با قدردانی از همت و پیشنهاد صداوسیمای مرکز زنجان برای ساخت این اثر ارزشمند گفت: استان زنجان جوانان غیرتمند و ولایت‌مدار زیادی دارد که در راه آرمان‌های انقلاب جانبازی کرده اند و یکی از نمونه‌ها و افتخارات استان، شهید مجید شهریاری است.
موسوی شهید شهریاری را الگویی ارزشمند برای جوانان امروز دانست و تأکید کرد: برای ساخت این سریال همه دستگاه‌های فرهنگی باید پای کار باشد چراکه قرار است یکی از افتخارات ملی این کشور با تلاش صداوسیمای مرکز زنجان و سازمان انرژی اتمی معرفی شود.
وی در ادامه اظهار کرد: ما قدردان همه شهداء و همچنین مفاخر ملی و علمی کشور هستیم و حتماً وظیفه داریم یاد و خاطره این عزیزان را گرامی بداریم.
در این جلسه دستیار ویژه رییس سازمان انرژی اتمی ضمن قدردانی از اقدام صداوسیمای مرکز زنجان و مسئولان استان برای به تصویر کشیدن زندگینامه و زحمات دانمشند هسته‌ای شهید مجید شهریاری گفت: شهید شهریاری سرمایه‌ای بزرگ و ارزشمند و مصداق بارز ما می‌توانیم بود.
دکتر زارعان آمادگی کامل سازمان انرژی اتمی کشور را برای مشارکت و همکاری در ساخت این سریال فاخر اعلام کرد.
وی افزود: سازمان انرژی اتمی در بحث همکاری برای ساخت این سریال آمادگی دارد و بطور کامل از برنامه‌هایی که برای معرفی شهدای هسته‌ای و بیان توانمندی‌های دانش هسته‌ای کشور باشد حمایت خواهد کرد.
درادامه این جلسه مدیرکل بنیاد شهید، مدیرکل امور اجتماعی استانداری و همچنین معاون سیمای صداوسیمای استان نقطه نظرات خود را بیان کردند.
در پایان اثر مستند زندگی شهید شهریاری و یادمان شهدا و فرماندهان استان به دستیار ویژه رییس سازمان انرژی اتمی اهداء شد.
یادآور می‌شود سریال 13 قسمتی زندگی شهید شهریاری در زنجان با مشارکت و همکاری صداوسیمای استان با سازمان انرژی اتمی کشور، استانداری و بنیاد شهید تولید می‌شود.
captcha