مالزی، متعهد به ایجاد جامعه قرآنی
کد خبر: 3703498
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵

مالزی، متعهد به ایجاد جامعه قرآنی

گروه بین‌الملل - معاون نخست وزیر مالزی بر عزم دولت برای ایجاد یک جامعه قرآنی در این کشور تاکید کرد.

مالزی متعهد به ایجاد جامعه قرآنی/ ادیت شده

به گزارش ایکنا؛ احمد زاهد حمیدی گفت: سیاست و برنامه دولت در جهت تقویت یک جامعه قرآنی است و سازماندهی برنامه‌های قرائت و حفظ قرآن در سطوح مختلف در همین راستا است.

حمیدی تاکید کرد: دولت مالزی تلاش زیادی برای تدوین سیاست‌های مناسب و پیاده سازی آن سیاست‌ها برای ایجاد یک جامعه قرآنی کرده است و این گونه نیست که فقط در این باره لفاظی شود.

وی افزود: با اینکه جمعیت مسلمانان مالزی در مقایسه با کشورهای همسایه کم است، اما مشارکت این کشور در امور اسلامی کم نیست و تلاش برای ایجاد جامعه قرآنی نه تنها در سطح فدرال بلکه در سطح دولتی انجام می‌شود.

این مقام مالزیایی که جمعه شب در مراسم اختتامیه حفظ و قرائت قرآن در مجتمع اسلامی پوتراجایا سخن می‌گفت، افزود: ما مراکز آموزشی اسلامی زیادی مانند موسسه حفظ قرآن داریم که نشان از تلاش مداوم ما برای ایجاد جامعه‌ای است که قرآن و حدیث را دوست دارد و آن را می‌فهمد.

وی گفت: از جمله اقداماتی که در زمینه ترویج قرآن در این کشور صورت گرفته، تهیه یک قرآن دیجیتال است که دارای متن عربی و ترجمه قرآن است.

حمیدی تصریح کرد: در دنیای امروز با توجه به پیشرفت تکنولوژی و شرایط کنونی، قرآن را باید نه فقط به صورت کتاب کاغذی بلکه به صورت دیجیتال نیز در اختیار داشته باشیم. اگر قرآن به صورت دیجیتال منتشر شود ایرادی ندارد، اما نباید در تفسیر معنای آن اشتباهی رخ دهد. به همین دلیل در نسخه دیجیتالی که فراهم کردیم، ترجمه و تفسیر قرآن را نیز آورده‌ایم.

در این رویداد احمد زاهد حمیدی اپلیکیشن هوشمند قرآن را که توسط وزارت کشور و کمیسیون ارتباطات چند رسانه‌ای تهیه شده، راه اندازی کرد.

قرآن هوشمند اولین قرآن دیجیتال دارای مجوز در مالزی است و هدف از ایجاد آن مبارزه با گسترش کتاب‌های الكترونیكی مختلفی است که صحت آنها توسط مقامات ذیصلاح تایید نشده است.

از جمله ویژگی‌های این قرآن هوشمند، رسم الخط متن آن است که توسط وزارتخانه تایید شده و ترجمه انگلیسی و مالایی قرآن نیز مورد تایید نهاد نطارت بر فعالیت‌های اسلامی مالزی (جکیم) است. همچنین صوت قاریان مشهور بین‌المللی از جمله شیخ عبدالله بصفر،شیخ علی حذیفی، شیخ ابراهیم الاخضر و شیخ محمد ایوب در آن گنجانده شده است.

انتهای پیام

captcha