تلاش برای تشکیل مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن در استان قزوین
کد خبر: 3704078
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی استان قزوین گفت:

تلاش برای تشکیل مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن در استان قزوین

گروه فعالیت‌های قرآنی- عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی استان قزوین از برنامه‌ریزی و تلاش برای تشکیل مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن در استان قزوین خبر داد.

سلیمان بهاری، عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی استان قزوین در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین با اشاره به برنامه‌ریزی برای ایجاد مدرسه شبانه روزی قرآن در استان قزوین اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان قزوین یک مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن داشته باشیم.
وی افزود: در حوزه حفظ در بخش آقایان ضعیف و نیازمند کار بر روی این حوزه هستیم در حالی که تلاش برای همه‌گیر کردن و فراگیر کردن حفظ قرآن فرمایش مقام معظم رهبری است.
مدیرعامل مؤسسه قرآنی مدینه‌الرسول ادامه داد: در استان قزوین علی‌رغم آمارهای داده شده در رابطه با اقدامات مرتبط با حفظ قرآن و تعداد حافظین، عملکرد قابل قبولی نداشته‌ایم.
بهاری عنوان کرد: برای راه‌اندازی مدرسه شبانه روزی نیازمند مساعدت دستگاه و نهادهای انقلابی هستیم تا بتوانیم با راه‌اندازی این مدرسه افراد را ظرف یک سال حافظ کل قرآن کنیم.
این مسئول اضافه کرد: در استعداد‌یابی هم عملکرد قابل قبولی نداشته‌ایم این در حالی است که آموزش و پرورش می‌تواند کمک بسیار بزرگی در این حوزه باشد اما متأسفانه نقش قابل قبولی ایفا نمی‌کند.
وی گفت: متأسفانه استعداد‌یابی به‌صورت مطلوب در آموزش و پرورش صورت نمی‌گیرد و این در حالی است که خیلی از مؤسسات قرآنی می‌توانند در استعدادیابی کمک خوبی برای آموزش و پرورش باشند.
بهاری در پایان یادآور شد: آموزش و پرورش باید بستر لازم را را فراهم کند و اجازه دهد مؤسسات و دستگاه‌های قرآنی به مدارس ورود پیدا کنند تا این استعدادیابی به بهترین شکل صورت بگیرد.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدیه زنگینه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۵/۳۱ - ۲۰:۵۳
0
0
با سلام.من دختری 12 ساله هستم که ساکن شهر ضیااباد استان قزوین هستم و علاقه زیادی برای حفظ قرآن دارم.اما متاسفانه در این شهر هیچ مربی خوبی نیست.خواهشمندم که کمی به این شهر که باید تا اان پیشرففت خوبی داشت به خاطر شهدای معروف و برخی مردم این شهر....و لطفا مدرسه حفظ قران را برگزار کنید.ممنون از شما
captcha