زنگ خطر فراموشی قرآن در مدارس به صدا درآمده است/ لزوم نهادینه شدن اعتقادات دینی در ‌دانش‌آموزان
کد خبر: 3749929
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲

زنگ خطر فراموشی قرآن در مدارس به صدا درآمده است/ لزوم نهادینه شدن اعتقادات دینی در ‌دانش‌آموزان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش ناحیه دو قزوین گفت: متأسفانه در مبحث آموزش تدبر قرآن در آموزش‌وپرورش ضعیف عمل کرده‌ایم و از سوی دیگر نیاز است در خانواده‌های ما به‌عنوان خانواده‌ای مسلمان و شیعه اهتمام جدی‌تری نسبت به آموزه‌های قرآنی به وجود آید چرا که دور بودن ما از قرآن نگران‌کننده است و زنگ خطر را به صدا درمی‌آورد.

نمره ضعیف آموزش‌وپرورش در زنگ قرآن/باید اعتقادات دینی در زندگی دانش‌آموزان نهادینه شود

یوسف خدایاری، معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش ناحیه دو قزوین در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: متأسفانه در مبحث آموزش قرآن در آموزش‌وپرورش ضعیف عمل کرده‌ایم چرا‌که نیاز است در کنار آموزش مبانی روخوانی و روان‌خوانی به سمت تدبر در آیات حرکت کرده و آن را به دانش‌آموزان آموزش دهیم.
وی افزود: این رویکرد از برنامه‌های جدی آموزش‌وپرورش ناحیه دو قزوین است چرا که فرزندان ما باید با مفاهیم و آموزه‌های قرآنی آشنا شوند تا آنچه را که می‌آموزند در زندگی خود به کار برند.
خدایاری تصریح کرد: در خانواده‌های ما به‌عنوان خانواده‌ای مسلمان و شیعه نیاز است اهتمام جدی‌تری نسبت به آموزه‌های قرآنی به وجود آید چرا که دور بودن ما از قرآن نگران‌کننده است و زنگ خطر را به صدا درمی‌آورد.
وی با بیان اینکه باید به سمتی رفت که اعتقادات و باورهای دینی ما در زندگی نهادینه شود، گفت: در این راستا شاهد کم‌کاری بسیاری در جامعه از سوی خانواده‌ها و مسئولان امر هستیم.
معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش ناحیه دو قزوین خاطرنشان کرد: با روی آوردن به مبانی قرآنی بی‌شک بسیاری از ناهنجاری‌های موجود در جامعه کاهش پیدا می‌کند چرا که آموزه‌های دینی موجب انبساط هویت دینی و ملی ما می‌شود.
وی با اشاره به اینکه قرآن چراغ راه همه ماست اما ما از آن غافل هستیم، عنوان کرد: باید آموزش‌وپرورش به‌عنوان متولی تربیت و آموزش فرزندان این آب‌وخاک با جدیت همراه با ظرافت به سمت آموزش‌های صحیح بسترهای مختلف قرآن رود تا بتوان این مفاهیم را در زندگی کودکان و نوجوانان به‌عنوان آینده‌سازان این کشور نهادینه کرد.
این مسئول ادامه داد: دانش‌آموزان سرمایه ارزشمند این کشور هستند و این رسالت آموزش‌وپرورش را نسبت به فعالیت‌های خود سنگین‌تر می‌کند تا در راستای تربیت شهروند خوب در جامعه همت بیشتری داشته باشند.
خدایاری در پایان تأکید کرد: اگر امروز بر روی باورها و اعتقادات دانش‌آموزان در مقاطع مختلف کار شود در آینده کسانی را خواهیم داشت که نسبت به ارزش‌ها، فرهنگ، دین و باورهای و آداب‌ورسوم کشور و ملت خود راسخ هستند و می‌توانند در مقابل هجمه‌ها ایستادگی و اثربخشی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

captcha